GUI programming

Harris Kosmidhs hkosmidi at softnet.tuc.gr
Thu Mar 22 11:21:17 EET 2007

Antonis Christofides wrote:

> Το ερώτημα είναι, τι ρόλο βαράνε οι πιο πρόσφατες τεχνολογίες, όπως
> Ajax και SVG; Το ρωτάω αυτό στην περίπτωση που θα ήταν πιο σκόπιμο να
> επενδύσουμε σε κάτι τέτοιο αντί σε wxPython.  Οι τεχνολογίες αυτές
> απλώς προσθέτουν περισσότερες γραφικές δυνατότητες στο web; Ή είναι
> κάτι που προσθέτει στο web τη δυνατότητα να πλησιάζει πιο πολύ στην
> τοπική εφαρμογή; Όταν μια εφαρμογή διαβάζει δεδομένα από μια ΒΔ, και
> μετά πρέπει να τα επεξεργαστεί τοπικά (cpu-intensive που πρέπει να
> γίνει στον client), ή όταν έχουμε μια εφαρμογή όπως editor, τότε
> [...]

Προσωπικά  έχω χρησιμοποιήσει AJAX και είναι αρκετά καλό.
Είχα φτιάξει ένα προγραμματάκι (μια σελίδα καλύτερα)  για μια
γραμματεία, όπου βλέπει φοιτητές/μαθήματα, περνάει βαθμούς κτλ. Δουλέυει
με apache+mysql. Αρκετά γρήγορα, αν και μικρό πρόγραμμα.

Ομοίως είχα χρησιμοποιήσει AJAX για να κάνω GUI για τη διπλωματική μου
που ήταν γραμμένη σε C (image quantization/segmentation). Αφού έψαξα 2-3
βδομάδες και πειραματίστικα με GUIs τα βρόντηξα όλα γιατί δε βρήκα
τίποτε εύκολο και κυρίως να παίζει και σε Win & linux.

Άποψή μου είναι ότι η Ajax τεχνολογία αναπτύσσεται ταχύτατα και πλέον
μπορείς να φτιάξεις απλές Web Apps. Βέβαια εξαρτάται και από το τι θες
να κάνεις και πόσο βαριά θα είναι η εφαρμογή. Γιατί η επεξεργασία
γίνεται -εκτός αν θες να γράφεις Javascript- στο επίπεδο του server και
αυτός είναι που τρώει όλο το φόρτο. Αλλά από την άλλη και οι 3-tier
εφαρμογές έτσι δεν είναι. Ένας application server είναι αυτός που κάνει
τη "βαριά" δουλειά.