GUI programming

Harris Kosmidhs hkosmidi at softnet.tuc.gr
Thu Mar 22 14:41:11 EET 2007

Tsampros Leonidas wrote:
> On Thu, Mar 22, 2007 at 11:21:17AM +0200, Harris Kosmidhs wrote:

> Όταν λες πως χρησιμοποιήσες "AJAX για να κάνεις GUI" στην εφαρμογή που
> έγραψες για την διπλωματική σου, τι ακριβώς εννοείς; (με μπέρδεψες
> είναι η αλήθεια)
>
> Πάντως για να αποφεύγουμε μπερδέματα στο τι εννοούμε, γράφω τα
> παρακάτω:
>
> Όταν λέμε AJAX συνήθως ενοούμε το εξής (κείμενο από την wikipedia)

Ναι ΟΚ το έγραφα γρήγορα και δεν πρόσεξα τι διατύπωση. Ξέρω τι είναι το
AJAX και ότι δεν είναι για GUI. Προφανώς το GUI είναι σε html γραμμένο
με φόρμες. To ajax το χρησιμοποιώ περισσότερο για να είανι πιο
user-friendly  η σελίδα. Όχι ΄τι δε γίνονταν με τον κλασσικό τρόπο. Αλλά
πιστεύω ότι μειώνει σε ένα βαθμό και τον κώδικα που γράφεις (καθώς δε
χρειάζεσαι πολλά GET/POST κτλ.) αλλα αυξάνει -ελαφρώς κατα τη γνώμη μου-
την πολυπλοκότητα. Το πιο αδύνατο σημείο πάντως είναι το debugging του.

Επίσης τα διάφορα προγράμματα στυλ openlaszlo , turbogears δεν μου
κάθονται καλά :-) Ίσως προσωπικό κόλλημα. αλλά δε μπορώ να κάτσω να μάθω
πχ Python για το turbogears και την σύνταξή του. άσε που από MVC σε MVC
αλλάζει ο τρόπος γραφής.

> Το AJAX δεν είναι ένα framework για γενικό και αόριστο GUI
> development. Έαν θες κάποιο framework με το οποίο θες να φτιάξεις ένα
> όμορφο web application, τσέκαρε ένα email του Ρικούδη στο ίδιο thread
> (openlazlo.org, script.aculo.us, www.djangoproject.com,
> www.turbogears.com και αρκετά άλλα).

Το καλύτερο framework που βρήκα είναι το
xAjax(http://www.xajaxproject.org/). Πολύ εύκολο αν και δεν ανανεώνεται
και πολύ τακτικά. Υπάρχει και το Sajax
(http://www.modernmethod.com/sajax/)  που είναι απο τα πρώτα που βγήκαν
αν δεν κάνω λάθος το οποίο αν και όχι τόσο εύχρηστο έχει υποστήριξη για
πολλές γλώσσες, (Php, ruby, asp, perl, python...)

> Τώρα, όσον αφορά το cross-platform toolkit που θες, τσέκαρε το GTK και
> το QT. Είναι λίγο τράβηγμα να στήσεις το devel περιβάλλον που
> χρειάζεται σε Win32 το GTK αλλά υπάρχουν αρκετές οδηγίες διαθέσιμες
> (www.google.com). Επίσης στο www.trolltech.com, θα βρεις οδηγίες για
> το QT.

Το είχα τσεκάρει και αυτό. Αλλά πολύ πολύπλοκα μου φαίνονταν όλα. Μια
image ήθελα να βάλω πάνω στον καμβά και δεν έβρισκα με τίποτα....τελος
πάντων δεν είμουν και στη φάση να ψάχνω. Εκτός των άλλων θα ήταν κάτι
που θα το έστελνα στον καθηγητή μου να το δεί και δε μπορούσα να του
βάζω να εγκαταστεί GTK στα win του. έτσι έκανα κάτι απλό σε html το
ανέβασα στο σπίτ μου και του έστειλα ένα link.