bare metal backup and restore from HD 30GB to 80GB

Spiros Georgaras sng at hellug.gr
Mon Jun 11 13:38:31 EEST 2007

Στις 11/06/2007, ημέρα Δευτέρα και ώρα 12:56 ο/η Ilias Paraponiaris έγραψε:
> ΣΥΣΤΗΜΑ
> Laptop 5ετίας dual boot with
> -- debian-testing (lenny/sid) and
> -- windows xp
> partitions: α) ntfs 10GB, β)ext3 10GB, γ) fat32 7GB, δ)swap 600MB
> Θα το αναβαθμίσω ως εξής:
> ι) αυξάνοντας την μνήμη από 256MB σε 640MB
> ιι) αντικαθιστώντας τον σκληρό των 30GB με νέο δίσκο 80GB
> Επιπλέον έχω έναν εξωτερικό usb δίσκο 250GB που θα μπορούσα να
> χρησιμοποιήσω.

Κατ' αρχήν, λόγω της αλλαγής που θα κάνεις στη μνήμη, θα πρέπει να αλλάξεις
και το μέγεθος του swap partition. Θα πρέπει να γίνει 2*μνήμη=1,2GB
τουλάχιστον (αν κάνω λάθος ας με διορθώσει κάποιος)

> [...]
> ΛΥΣΗ??? (από ότι διάβασα στο google / δεν την έχω δοκιμάζει / ζητάω τη
> γνώμη σας)
> Βήμα 1. Κάνω boot στο clonezilla από το live cd gparted-clonezilla-1.9
> και κάνω backup ολόκληρο τον σκληρό δίσκο των 30GB στον εξωτερικό σκληρό
> των 250GB (bare metal το λέμε;), αφήνοντας τις προεπιλογές που δίνει(?).
> Βήμα 2. Αντικαθιστώ στο laptop τον σκληρό δίσκο των 30GB με αυτόν των
> 80GB.
> Βήμα 3. Κάνω boot στο clonezilla από το live cd gparted-clonezilla-1.9
> και κάνω restore το image από τον εξωτερικό σκληρό των 250GB στον σκληρό

Ναι η διαδικασία είναι πάνω κάτω αυτή. Όμως για να μην μπλέξεις, θα πρότεινα
να κάνεις backup το κάθε partition ξεχωριστά ( ntfs , ext3 , fat32). Στη
συνέχεια, βάζεις το νέο σκληρό, κάνεις partitioning με το χέρι, ώστε να έχεις
τα κανονικά σου partition στο δίσκο, και κάνεις restore ένα-ένα τα partition
από το backup σου. Στη συνέχεια θα πρέπει να κάνεις resize τα filesystems
Με τον τρόπο αυτό, θα έχεις μόνο να αλλάξεις το μέγεθος και όχι να
μετακινήσεις τα partition στο δίσκο...

> [...]
> ένα 30GB ext3 στα οποία υπάρχουν αποθηκευμένα δεδομένα. Υπάρχει κίνδυνος
> με το ανωτέρω "Βήμα 1" να καταστραφούν τα partitions του εξωτερικού
> σκληρού δίσκου ή να χαθούν τα αποθηκευμένα δεδομένα σε αυτόν; Μήπως
> είναι καλύτερο με το gparted να μείωσω το ntfs partition από 220GB σε
> 150GB ώστε το clonezilla να χρησιμοποιήσει τον ελεύθερο χώρο; Αυτός ο
> ελεύθερος χώρος πρέπει να είναι αδιαμόρφωτος ή να τι? Από δοκιμή που
> έκανα (χωρίς να προχωρήσω) το clonezilla έλεγε απλώς ότι θα σώσει τα
> δεδομένα στο sda(sda1,sda2) χωρίς άλλες διευκρινήσεις και μάλιστα κάπου

Αυτό ακριβώς έκανα σε ένα pc με 2 partition (fat32, ntfs) πριν λίγες μέρες. Η
εγγραφή έγινε σε usb σκληρό (ntfs). Στο usb σκληρό δεν είχα κανένα πρόβλημα,
ούτε δεδομένα έχασα ούτε τίποτα. Απλώς δημιουργήθηκε ένας φάκελος με το
backup μου.

> 3) Στο "Βήμα 3" θα γίνουν restore περίπου 30GB στον νέο σκληρό των 80GB.
> Υποψιάζεστε κάποιο πρόβλημα με τον ελεύθερο χώρο (80-30=50GB), ή απλώς
> μετά το restore με το gparted μεγαλώνω τα partitions?

Όπως είπα και παραπάνω, ίσως είναι καλύτερα να φτιάξεις το partition table με
το χέρι, και μετά το restore, να κάνεις resize τα filesystems. Για το ntfs θα
χρησιμοποιήσεις το ntfsresize (το δοκίμασα για shrink χωρίς πρόβλημα). Για τα
υπόλοιπα, το gparted νομίζω θα την κάνει τη δουλειά.

Εδώ θα συμφωνήσω με το Γιώργο :)

--
Φιλικά
Σπύρος

Ξέρετε πότε να λέγει ο καθείς «εγώ»; όταν αγωνιστεί μόνος του και φκιάσει
ή χαλάσει, να λέγει «εγώ»· όταν όμως αγωνίζονται πολλοί και φκιάνουν,

gpg key URL: http://members.hellug.gr/sng/gpg-kde-el.html