bare metal backup and restore from HD 30GB to 80GB

Giorgos D. Pallas gpall at ccf.auth.gr
Mon Jun 11 13:23:59 EEST 2007

Ilias Paraponiaris wrote:
> [...]
> των 250GB (bare metal το λέμε;), αφήνοντας τις προεπιλογές που δίνει(?).
> Βήμα 2. Αντικαθιστώ στο laptop τον σκληρό δίσκο των 30GB με αυτόν των
> 80GB.
> Βήμα 3. Κάνω boot στο clonezilla από το live cd gparted-clonezilla-1.9
> και κάνω restore το image από τον εξωτερικό σκληρό των 250GB στον σκληρό
> δίσκο των 80GB.
> ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ
> 1) Εϊναι η ανωτέρω λύση η καλύτερη για το πρόβλημα μου ή προτείνεται
> κάποια άλλη? Πολύ απλοϊκή μου φαίνεται και φοβάμαι μην καταλήξει σε

Λογικά μια χαρά θα παίξει. Εγώ το έχω δοκιμάσει αποκαθιστώντας μετά το
image πάλι στον ίδιο σκληρό και έπαιξε like a charm. Τώρα εσύ θα
χρησιμοποιήσεις άλλο, μεγαλύτερο σκληρό ο οποίος θα έχει διαφορετική
γεωμετρία, αλλά δεν νομίζω ότι αυτό θα παίξει κανένα ρόλο. Ας
επιβεβαιώσει και κανείς που ξέρει καλύτερα για το συγκεκριμένο ζήτημα.

Όπως και να έχει πάντως, εξ'ορισμού δεν γίνεται να καταλήξει σε
καταστροφή για τον απλό λόγο ότι αφού πάρεις το image του 30άρη, ο
30αρης θα μείνει ανέπαφος, και έτσι ακόμα και 1/10^6 αν δεν μπορέσεις να
ρίξεις το image στον 80άρη, σου μένει ο 30αρης με το λειτουργικό και όλα
όπως πρώτα...

Αυτό που θυμάμαι έκανε το Norton Ghost, αλλά δεν είμαι σίγουρος αν κάνει
το Clonezilla κατά την αποκατάσταση ενός image, είναι αν σου δίνει την
δυνατότητα πριν αρχίσει η αποκατάσταση να θέσεις νέα μεγέθη για τα
partitions. Aυτό θα ήταν εξαιρετικά χρήσιμο στην περίπτωσή σου. Αλλά αν
το gparted το κάνει αξιόπιστα αυτό (το κάνει;), τότε όλα τα προβλήματά
σου είναι λυμένα.

> 2) Ο εξωτερικός σκληρός δίσκος έχει δύο partitions, ένα 220GB ntfs και
> ένα 30GB ext3 στα οποία υπάρχουν αποθηκευμένα δεδομένα. Υπάρχει κίνδυνος
> με το ανωτέρω "Βήμα 1" να καταστραφούν τα partitions του εξωτερικού
> σκληρού δίσκου ή να χαθούν τα αποθηκευμένα δεδομένα σε αυτόν; Μήπως

κανένας documented κίνδυνος από όσο ξέρω ;-)

> είναι καλύτερο με το gparted να μείωσω το ntfs partition από 220GB σε
> 150GB ώστε το clonezilla να χρησιμοποιήσει τον ελεύθερο χώρο; Αυτός ο
> ελεύθερος χώρος πρέπει να είναι αδιαμόρφωτος ή να τι? Από δοκιμή που
> έκανα (χωρίς να προχωρήσω) το clonezilla έλεγε απλώς ότι θα σώσει τα
> δεδομένα στο sda(sda1,sda2) χωρίς άλλες διευκρινήσεις και μάλιστα κάπου
> εκεί κόλλησε...

Ο ελεύθερος χώρος πρέπει να είναι (σε) οποιοδήποτε γνωστό fs που να
μπορεί να κάνει mount το live cd του clonezilla. Εγώ την δουλειά την
έκανα σε εξωτερικό USB 320άρη ntfs δίσκο. Το image το σώζει μόνος του
στο root του δίσκου που θα κάνεις mount.

> 3) Στο "Βήμα 3" θα γίνουν restore περίπου 30GB στον νέο σκληρό των 80GB.
> Υποψιάζεστε κάποιο πρόβλημα με τον ελεύθερο χώρο (80-30=50GB), ή απλώς
> μετά το restore με το gparted μεγαλώνω τα partitions?
>
> Γενικά φοβάμαι μην καταλήξω να ξαναστήνω το συστημα από την αρχή και για
> αυτό παρακαλώ θερμά όποιος έχει λίγη εμπειρία (ακόμη και αν δεν έχει
> επιχειρήσει κάτι ανάλογο) ας μου δώσει τις συμβουλές του αν υποψιάζεται

Εχε πίστη στο OSS και θα σωθείς, και εσύ και τα δεδομένα σου.

Γ.