Fedora 6 ή γιατί τα vista είναι για μικρά παιδιά! ;-)

Dimitris Glezos dimitris at glezos.com
Tue Jan 30 17:32:02 EET 2007

O/H Kalamaras Dimitris έγραψε:

> Να προσθέσω ότι σε όσες κάρτες ATi (Χ300+) έχω δοκιμάσει με Xorg 7.1 και
> AIGLX τα εφέ παίζουν χωρίς drivers.
>
> Κατά τ' άλλα, συμφωνώ, ούτε εγώ παίζω με εφέ (μάλλον λόγω συνήθειας,
> προτιμώ να πηγαίνω στο παράθυρο από το να κάνω copy/paste απευθείας και
> το metisse να διπλώνει τα υπόλοιπα), αλλά προσωπικά μ' αρέσει να έχω
> κάτι να δείχνω σε όσους μιλάνε για κατωτερότητα του ΕΛ/ΛΑΚ.

Πάντως, πέραν της διάστασης του εντυπωσιακού (η οποία είναι σεβαστή και αρεστή
σε όλους μας!), η *σωστή* χρήση εφέ μπορεί να αυξήσει τη χρηστικότητα μιας διεπαφής.

Το μάτι και ο οργανισμός έχει συνηθίσει από την πραγματική ζωή σε διάφορες
λεπτομέρειες οι οποίες αν υπάρχουν και στα παράθυρα του υπολογιστή είναι πιο
ξεκούραστο. Για παράδειγμα, γωνίες παραθύρων που έχουν μια μικρή καμπυλότητα,
όταν μεταβαίνεις από ένα σκούρο παράθυρο σε ένα κάτασπρο να μην γίνει σε dt η
αλλαγή φωτεινότητας, όταν μεγιστοποιείς το ίδιο, κλπ.

Σίγουρα, κάποια εφέ είναι απλά εντυπωσιακά (πχ. φλεγόμενα παράθυρα). Αλλά κάποια
άλλα, πιο προσεκτικά επιλεγμένα, μπορεί να αυξήσουν κατά πολύ την χρησικότητα
και το πόσο ξεκούραστη η χρήση της επιφάνειας μας μπορεί να γίνει. Ας ελπίσουμε
ότι εκτός από θέματα θα αρχίσουν να κυκλοφορούν και ολόκληρα Profiles για το
Beryl, τα οποία να μην το παρακάνουν (ή, αντίστοιχα, να το παρακάνουν αρκετά για
να μείνουν με ανοιχτό το στόμα οι windows-άδες του δίπλα γραφείου).

-δ

--
Dimitris Glezos
Jabber ID: glezos at jabber.org, GPG: 0xA5A04C3B

"He who gives up functionality for ease of use
loses both and deserves neither." (Anonymous)