Mandriva Metisse

DJ Art djart at linux.gr
Mon Jan 29 15:10:36 EET 2007

On Monday 29 January 2007 13:09, Λουκάς Σταμέλλος wrote:

> Εμένα πάλι με athlon 2200+ και nvidia MX440 (64mb) και 512 RAM, γιατί
> δε μου σέρνεται καθόλου; Είναι τόσο γρήγορο και σταθερό που το
> χρησιμοποιώ για καθημερινή χρήση.

Ποιό ? Το Beryl ? Χμ.

> Στο ubuntu σήμερα, απλώς προσθέτεις μια πηγή πακέτων και αυτό ήταν
> όλο. Δεν βλέπω τί το χακερίστικο υπάρχει στο να προσθέσεις μια πηγή
> (και δή και το automatix bleeder τα κάνει όλα αυτόματα).

Κοίτα, I am a Slackware freak. Αν δεν το κάνω compile εγώ τουλάχιστον
την 1η φορά που θα το βάλω, I just don't trust it.
Αν το κάνω compile, θα καταλάβω περισσότερο τους γιδοβοσκισμ.... ερμ
τις "τεχνικές" του εκάστοτε developer.

Για το XGL λοιπόν, το γεγονός ότι σηκώνεις 2ο Xserver που
κάθεται "καπάκι" πάνω από τον 1ο, just sux IMHO και το θεωρώ quick
hack.

> Με linux έχεις τρισδιάστατο desktop με πιό πολλά και πιό ωραία εφφέ
> από vista και mac με λιγώτερες απαιτήσεις.

Κοίτα, οκ. Κι εγώ λατρεύω το Linux περισσότερο από το κάθε τι και
ασχολούμαι συνέχεια μαζί του, αλλά ας έχουμε και λίγη αυτογνωσία.

Μπορεί το Mac OS X να μην έχει το rain effect, αλλά ας είμαστε
ρεαλιστές. Για καθημερινή χρήση δε χρειαζόμαστε rain effect και
wobbling παράθυρα. Ειδικά εφέ σαν το wobbling είναι περισσότερο για
extreme eye-candy και ποζεριές παρά για λειτουργικότητα και ευχρηστία
του GUI.

Το mac os x δεν είναι ότι δεν έχει εφέ επειδή δεν μπορεί. Δεν έχει
επειδή απλά δε χρειάζονται τόσα πολλά.

Ακόμα και το cube είναι πλεονασμός, μόνο και μόνο για να δείξουν
ότι "να, είναι όντως 3D".

Από την άλλη, δεν έχω δεί ένα σωστό (ΤΜ) expose εργαλείο για Linux :)
Όλα είναι της μαύρης προχειρότητας ή της αποτυχημένης αντιγραφής.

> Δοκίμασε τα vista με εφφέ να δείς εκεί χρήση επεξεργαστή!

Θα τα δοκιμάσω κάποια στιγμή. Τα έχω ήδη δεί πώς σέρνονται σε σχετικά
μέτριο μηχάνημα. Αλλά δεν υποστήριξα ποτέ τα Vista. Κι εκεί έχουν κάνει
υπέρμετρη και άσκοπη χρήση εφέ, απλά και μόνο για εντυπωσιασμό. Στη
λειτουργικότητα παραμένουν το ίδιο χάλι, μην πώ και χειρότερο.

Αυτό που προσφέρουν Mac και Vista (κυρίως τα Mac) είναι το φινίρισμα και
η προσοχή μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια για consistency.

Γενικά, όλα αυτά τα effect tools και projects, για μένα όντως δε λένε
τίποτα. Αποτελούν απλά πειραματισμούς και παιχνίδισμα. Η σωστή δουλειά
θα γίνει όταν GUI περιβάλλοντα σαν το KDE και το Gnome πάρουν όλο αυτό
το know-how από τα άλλα projects και ενσωματώσουν τα πιο χρήσιμα και
ενδιαφέροντα features.

Εγώ αυτό που αισθάνομαι πως λείπει αυτή τη στιγμή από το KDE μου είναι:
accelerated shadows, accelerated/real transparency και expose.
Από εκεί και πέρα, υπάρχουν ένα κάρο πιο σημαντικά προβλήματα να
επιλυθούν που ακόμα κι αυτά τα 3 απλά εφέ δεν αποτελούν προτεραιότητα.

--
Thanos Kyritsis <djart at linux.gr>
Q: Εθελοντής ή θεατής ?