X11 fonts

I. Soumpasis nono.231 at gmail.com
Mon Feb 5 12:16:24 EET 2007

Στις 5/2/2007, Ioannis Dimakos <idimakos at upatras.gr> έγραψε:

> Γιώργο,
>
> Δεν είναι απλά θέμα γραμματοσειρών το πρόβλημά σου.  Είδα το μήνυμά σου
> και στη λίστα R-help, ωστόσο το πρόβλημα είναι, όπως είπε και ο Prof.
> Ripley, θέμα κωδικοποίησης και διαθέσιμων γραμματοσειρών στο πρόγραμμα.

Το συγκεκριμένο πρόβλημα στη λίστα R-help είναι λίγο διαφορετικό. Ήταν για
εισαγωγή από SPSS, αν μιλάμε για το ίδιο.

Γενικά, για να δεις σε γραφικά ελληνικές γραμματοσειρές (και αυτό κάνω
> και εγώ σε ubuntu 6.10) είναι να χρησιμοποιώ τις εντολές:

> και λοιπά.  Αν αλλάξεις το alpha με Alpha θα πάρεις κεφαλαία.  Λύση
> καθαρά προσωρινή αλλά σε Χ11 δεν έχω βρει άλλη λύση.  Επίσης, πρόσεξε
> ότι σε windows στα γραφικά δεν έχει πρόβλημα...

Δυστυχώς το πρόβλημα δεν είναι ο τίτλος. Αν για παράδειγμα έχεις μία βάση
δεδομένων με ελληνικό data και προσπαθήσεις να κάνεις plot κάτι θα πάρεις τα
κινέζικα. Άρα δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί ευρέως. Τη data μου την έχω
σχεδόν πάντα στα αγγλικά, οπότε προσωπικά δεν έχω πρόβλημα.

Το θέμα είναι ότι συμμετέχω στο development του RKWard που δείχνει να
γίνεται ένα καλό GUI για το R, και θα ήθελα να δω αν υπάρχει κάποια λύση για
το πρόβλημα, ώστε να μπορέσει να χρησιμοποιηθεί και στην Ελλάδα (ή το ίδιο
το R ακόμη για αυτούς που δεν έχουν πρόβλημα με γραμμή εντολών).

Εγώ αυτό που έχω καταλάβει για τα fonts που χρησιμοποιεί από ένα άρθρο που
είχα διαβάσει στο Rnews (και το οποίο έσβησα κατα λάθος χτες, οπότε δεν
μπορώ να παραθέσω τώρα) είναι ότι μπορείς να επιλέξεις 3 είδη (Helvetica,
Times, Courier). Αυτά τα τραβάει (όπως κατάλαβα) από τα X11 fonts που στη
δική μου περίπτωση είναι στο /usr/share/fonts/X11 (από το ubuntu
6.10ξεκίνησε αυτό). Εκεί υπάρχουν fonts με μορφή .pcf για τα
αντίστοιχα fonts,
μόνο που δεν περιέχουν ελληνικά (αφού τα αγγλικά τα δείχνει μια χαρά).

Θα ήθελα να δω αν υπάρχει κάποια λύση ήδη, ή διαφορετικά να δω τι μπορούμε
να κάνουμε.

Ηλίας

Γιάννης