Απ: Mandriva Metisse

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Feb 1 01:04:36 EET 2007

On 2007-02-01 00:26, Manolis Kiagias <sonic at diktia.dyndns.org> wrote:

> Δεν διαφωνώ. Το βασικό στο μέσο χρήστη είναι η καθημερινή του εργασία
> και φυσικά όχι οι αναβαθμίσεις.  Ωστόσο πολλές φορές δυστυχώς
> ανακαλύπτει ότι χρειάζεται να ξέρει πράγματα στο Linux που στα Windows
> κάνει ενδεχομένως με κάποια κλικ, και ξέρει να τα αλλάζει όταν οι
> ανάγκες του αλλάζουν.

Όπως;

Το γεγονός ότι στο Ubuntu μπορείς πανεύκολα με 1-2 clicks να ξεσκίζεις
το δίκτυο, και το γεγονός ότι το ίδιο ακριβώς μπορείς να κάνεις και στα
Windows, δεν είναι σφάλμα ούτε του Ubuntu ούτε, όμως, και των Windows :)

> Εννοείται ότι ο μέσος τεχνικός είναι τόσο κακοπληρωμένος που δεν έχει
> λόγο να γνωρίζει. Από την άλλη βέβαια το να μη γνωρίζει επειδή δεν
> πληρώνεται δεν είναι και τόσο καλό και για την επαγγελματική του
> εξέλιξη αλλά δείχνει και έλλειψη διάθεσης για εξερεύνηση το οποίο
> θεωρώ βασικό.

Εσύ μπορεί να το θεωρείς βασικό.  Εγώ μπορεί να το θεωρώ βασικό.
Δεν είμαστε όμως η πλειοψηφία.

Αυτό που δεν πρέπει να αφήσουμε να «χαθεί» στο θόρυβο είναι ότι το να
χρησιμοποιεί κανείς ελεύθερο λογισμικό δεν είναι απλά «ικανοποίηση της
περιέργειας που είχε ένα Σαββατόβραδο, να δει τι στο διάολο είναι πια
αυτά τα ... 'Linux', με τα οποία του τριβελίζει τα αυτιά ο φίλος του».

Η χρήση ελεύθερου λογισμικού είναι _ανάγκη_ σε ένα κόσμο στον οποίο
μπορεί οποιαδήποτε ΤρεχαΓύρευε-Soft, να ζητήσει λαγούς με πετραχείλια
για να μας δώσει το δικαίωμα να συνδεθούμε στον ActiveX-based άθλιο
web-server της, για να δούμε π.χ. τα email μας.

Μπορούμε να πείσουμε τον τεχνικό ότι δεν είναι θέμα περιέργειας μόνο;

Μπορούμε να τον πείσουμε ότι δεν είναι ανάγκη να χρησιμοποιεί ελλειπείς,
κουτσο-σπασμένες, buggy εκδόσεις από proprietary προγράμματα, αφού
υπάρχει ένα πλήρες, λειτουργικό, ασφαλές και μοντέρνο λειτουργικό
σύστημα - όπως π.χ. το Linux;

Εγώ δεν είμαι σίγουρος ότι γίνεται πάντα αυτό, αλλά τουλάχιστον είμαι
σχετικά αισιόδοξος (ακόμα) :)

> Συμφωνώ οτι δεν συμβαδίζει η πολιτική χαμηλού προφίλ με το ελεύθερο
> λογισμικό. Και εγώ δίνω διανομές σε κόσμο, αλλά φυσικά υπάρχει
> αντίσταση. Η ασφάλεια "εγώ κάνω τη δουλειά μου με Windows αν και
> μερικές φορές έχω προβλήματα" είναι δύσκολο να εγκαταλειφθεί.

Εγώ προσωπικά είμαι ανυποχώρητα κακός με την φιλοσοφία του «έλα μωρέ,
αφού θα μου φέρει ο Παναγιώτης το crack και θα παίξει τελικά κι αυτό».
Δεν αρκεί να προσπαθείς να πείσεις τον άλλο ότι το Linux κάνει παπάδες,
ορισμένες φορές.  Πρέπει να είσαι και καυστικός, «κακός» και επίμονος
στον εντοπισμό, την ανάδειξη και την κριτική των σημείων στα οποία αυτή
η «βολεψιάρικη» φιλοσοφία αποτυγχάνει οικτρά.

Το «κάνω τη δουλειά μου και με τα Windows», πρέπει και μπορούμε να το
αντικρούουμε με σχόλια όπως «ε τότε, κάτσε στη μιζέρια του format ανά
ένα μήνα, κάτσε να χάνεις χρόνο κάνοντας defrag κάθε λίγο επειδή το
άθλιο κατασκεύασμα που ονομάζεις 'λειτουργικό σύστημα' δεν έχει ένα
σύστημα αρχείων της προκοπής, κλπ. κλπ. κλπ.» :P