Απ: Mandriva Metisse

Manolis Kiagias sonic at diktia.dyndns.org
Thu Feb 1 00:26:45 EET 2007

Giorgos Keramidas wrote:

> [...]
> είναι αυτό που κάνει τη διαφορά.
>
> Ο μέσος χρήστης θέλει να μπορεί να δει τα χοροπηδηχτά εφέ του
> Microsoft Messenger, να ακούσει το τελευταίο τραγούδι σε WMA format
> που του 'στιλε η γκόμενά του, και να μπορεί πατώντας 1-2 mouse
> clicks να γεμίσει το παράθυρο του IRC με χρώματα που θα τα ζήλευε
> και η λατέρνα από κάποια παλιά Ελληνική ταινία.
>
> Το αν μπορείς εσύ να μπεις με ssh ή αν μπορεί το fstab του να κάνει
> σωστά mount ένα remote Samba share με υποστήριξη για UTF-8 ονόματα
> αρχείων, συγγνώμη για την έκφραση, αλλά τα έχει επιοικώς γραμμένο στα

Δεν διαφωνώ. Το βασικό στο μέσο χρήστη είναι η καθημερινή του εργασία
και φυσικά όχι οι αναβαθμίσεις. Ωστόσο πολλές φορές δυστυχώς ανακαλύπτει
ότι χρειάζεται να ξέρει πράγματα στο Linux που στα Windows κάνει
ενδεχομένως με κάποια κλικ, και ξέρει να τα αλλάζει όταν οι ανάγκες του
αλλάζουν. Και αυτό περιλαμβάνει και κάποια πράγματα που έχουν να κάνουν
με το τοπικό του δίκτυο (το οποίο φυσικά στο Linux θα του έχεις φτιάξει
το samba share, τι γίνεται όμως όταν χρειαστεί εκεί κάποια αλλαγή)

> Διαφωνώ με την υποθάλπουσα ελιτιστική τάση πίσω από την περιγραφή
> του μέσου «τεχνικού».  Ο μέσος τεχνικός στο κατάστημα με PC της
> γειτονιάς δεν είναι και τόσο καλοπληρωμένος, οπότε δεν τον νοιάζει
> ιδιαίτερα να σου πουλήσει το «απόλυτα ποιοτικό μηχάνημα, που θα
> σκίζει».  Από την άλλη, δεν είναι ηλίθιος.  Απλά δεν ξέρει το Linux.

Εννοείται ότι ο μέσος τεχνικός είναι τόσο κακοπληρωμένος που δεν έχει
λόγο να γνωρίζει. Από την άλλη βέβαια το να μη γνωρίζει επειδή δεν
πληρώνεται δεν είναι και τόσο καλό και για την επαγγελματική του εξέλιξη
αλλά δείχνει και έλλειψη διάθεσης για εξερεύνηση το οποίο θεωρώ βασικό.
Όσο για το αν είναι ηλίθιος... ναι υπάρχουν και τέτοιοι. Δεν υποστηρίζω
ότι είναι η πλειοψηφία. Και δεν είμαι ελιτιστής. Μιλάω για μια κατάσταση
που την έχω ζήσει (και που στα καταστήματα των Χανίων την ξαναζώ ...
δυστυχώς.). YMMV

> [...]
> σου δε μπορεί να δει τη φωτογραφία επειδή δεν έχει το Microsoft
> Photoviewer 2003 (patchlevel 2314875)... για όλους αυτούς τους λόγους
> και πολλούς περισσότερους:
>
>     ΔΕΝ συμβαδίζει η χαμηλού προφίλ πολιτική με το ελεύθερο λογισμικό!
>
> Πόσοι από εμάς απαντάνε στο φίλο τους, όταν του σκάει στη μάπα το
> Photoshop, όταν του χάνει κείμενα το Word, όταν του καίει CD-ROM
> το Nero, κάτι σαν:
>
>     «Εντάξει, μη βασανίζεται με αυτές τις proprietary μαλακίες.
>     Να, πάρε εδώ ένα Ubuntu κι αν χρειαστείς βοήθεια να το στήσεις
>     ή για να δουλέψεις τις πρώτες μέρες, εγώ είμαι εδώ.»

Συμφωνώ οτι δεν συμβαδίζει η πολιτική χαμηλού προφίλ με το ελεύθερο
λογισμικό. Και εγώ δίνω διανομές σε κόσμο, αλλά φυσικά υπάρχει
αντίσταση. Η ασφάλεια "εγώ κάνω τη δουλειά μου με Windows αν και μερικές
φορές έχω προβλήματα" είναι δύσκολο να εγκαταλειφθεί. Και όπως είπα και
πιο πριν ο μέσος χρήστης δεν πρόκειται να "πάρει εδώ ένα ubuntu και να
το στήσει". Μακάρι να ήταν έτσι.
Ίσως η βασική ιδέα θα ήταν να ανοιχτούν μαγαζιά που να πουλάνε
υπολογιστές με open source λογισμικό και στελεχωμένα με ανθρώπους με
διάθεση, γνώση και κυρίως μεράκι να το υποστηρίξουν. Τώρα βέβαια αν αυτά
είναι σαν επιχειρήσεις βιώσιμα, είναι ένα άλλο θέμα.