πραγματικά ανοιχτό ZFS & CDDL [was: compressed volumes στο linux]

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Mon Dec 10 16:12:54 EET 2007

> Ο καθένας μπορεί να κρίνει για τον εαυτό του. Η "υποδούλωση" είναι
> εθελοντική, γι' αυτό και είπα "όποιου θέλει να συμμετέχει στην
> αλλαγή/διανομή". Κάποιος άλλος είπε κάποτε "αν κάποιος θέλει νάρθει πίσω
> μου, ας απαρνηθεί τον εαυτό του...". Ο καθένας παρομοίως είναι κύριος του
> εαυτού του, ας προσέχει μόνο μήπως υποδουλώνεται χωρίς να το ξέρει :)

Πάρα πολύ σωστά. Υπάρχει όμως το εξής θέμα:

Ο καθένας είναι ελεύθερος να υποδουλωθεί.

Είναι ο καθένας ελεύθερος να απελευθερωθεί;
Παράλογη μεν η ερώτηση αλλά ακολουθήστε για λίγο την σκέψη μου...

Και βέβαια στην γενική περίπτωση η απάντηση είναι όχι.

Στην ειδική περίπτωση ευτυχώς της GPL ισχύει το εξής διαφορετικό.
Εάν και εφόσον είσαι ο δημιουργός του λογισμικού και εάν και εφόσον δεν
χρησιμοποιείς κώδικα από άλλα GPL λογισμικά ναι είσαι ελεύθερος σύμφωνα
με την παράγραφο 4 της GPL να απελευθερωθείς από αυτήν.

Εάν όμως δεν είσαι ο δημιουργός του λογισμικού ή το λογισμικό σου
περιέχει κομμάτια κώδικα από άλλα GPL λογισμικά την πάτησες. Είσαι
υπόδουλος μέχρι να μην ισχύει το παραπάνω. Και πολύ λογικά ειδάλλως δεν
θα είχε νόημα η άδεια.

Βέβαια είπαμε μόνος σου το επέλεξες, θα έπρεπε να ξέρεις τι συνεπάγεται
πριν πάρεις την απόφαση. Πολύ φοβάμαι ότι δεν το ξέρουν όλοι...

Υ.Γ. Εκείνο που ίσως θα έπρεπε να προβληματίζει είναι η άνεση με την
οποία χρησιμοποιούμε την λέξη υποδούλωση για μία άδεια που υποστηρίζει
το ελεύθερο λογισμικό.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074