compressed volumes στο linux

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Wed Dec 5 14:07:58 EET 2007

Apollon Oikonomopoulos wrote:
> [...]
Οταν λέμε δεν είναι τόσο καλό τι ακριβώς είχες στο μυαλό σου; Γιατί
δυστυχώς η αλήθεια είναι ότι έχουν υπάρξει άπειρες μπούρδες και
υπερβολές που έχω κατά καιρούς ακούσει. Αλλά αυτά που λέει ότι τα κάνει
τα κάνει καλά + οτι δεν τα κάνει κανένα άλλο(ανοικτό πάντα. Γιατί
υπάρχουν και proprietary filesystem αντίστοιχης λογικής που σκίζουν αλλά
η χρέωση είναι όσο ο προυπολογισμός μία μικρομεσαίας εταιρείας για ένα
χρόνο).

> Εκτός αυτού έχω την εντύπωση ότι το ZFS δε «δένει» αρκετά καλά με τη layered
> προσέγγιση που χρησιμοποιεί το Linux: συνδυάζει filesystem, volume manager
> και software RAID σε ένα module, τη στιγμή που στο linux αυτές οι λειτουργίες
> ανήκουν σε διαφορετικά layers (FS, LVM, RAID - με την εξαίρεση ίσως των
> striping και jbod που τα κάνουν (κακώς ίσως) και το LVM και το RAID-0).

Πολύ σωστά. Το ZFS δεν έχει layers. Είναι όλα μαζί σε ένα. Και δεν
γίνεται να χωριστεί. Είναι κατασκευασμένο έτσι ώστε να είναι μονολιθικό.

> Παρ' όλα αυτά θα είχε νόημα να μεταφερθούν κάποια χαρακτηριστικά, όπως το
> RAIDZ [1] στα αντίστοιχα layers.

Δεν γίνεται. Το raidz βασίζεται καθαρά στο γεγονός ότι το filesystem
έχει γνώση του τι γίνεται από κάτω πετυχαίνοντας το copy-on-write,
atomic operation policy καθώς και το checksuming παντού από την αρχή ως
το τέλος. Ετσι ξεφεύγουν από το raid-5 write hole που έχει το raid-5 και
οι διάφοροι κατασκευαστές αποφεύγουν με χρήση nvram και άλλα τέτοια διάφορα.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074