EPEIGON: delete google search page

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Mon Aug 13 02:41:18 EEST 2007

On 2007-08-12 22:00, Maggie Kalomvossaki <mkalomvo at gmail.com> wrote:
> Parakalo poly boreite na svisete ayti ti selida poy me afora ?
>
> http://lists.hellug.gr/pipermail/linux-greek-users/2005-July/057875.html

Το email αυτό είχε αποσταλλεί πριν από ΔΥΟ ολόκληρα χρόνια!

Πριν διαβάσεις το παρακάτω λοιπόν, έχε κατά νου ότι είναι εκεί που το
βρήκες τώρα εδώ και δύο χρόνια.  Στο μεταξύ είχαν την ευκαιρία να το
διαβάσουν και να το κρατήσουν σε αντίγραφο όλοι όσοι έχουν
χρησιμοποιήσει το Google από τότε που το έστειλες.

Τι νόημα έχει να "σβηστεί" τώρα;

> ti brisko sto google search kai den tha ithela na yparxei ekei gia
> epaggelmatikoys kai poly sovarous oikogeneiakoys logous !

Η λίστα linux-greek-users είναι δημόσια, και όλα τα μηνύματα που
αποστέλλονται σε αυτή φαίνονται τόσο από το web interface που είδες,
όσο και από:

    * Search engines

    * Mirror sites

    * Τους συνδρομητές, που παίρνουν όλα τα μηνύματα

Ακόμα και να σβηστεί ένα email από το lists.hellug.gr, ο λίσταρχος δεν
έχει δυνατότητα να το σβήσει από ΟΛΑ τα πιθανά σημεία στα οποία έχει
αποθηκευτεί ως σήμερα.  Για παράδειγμα, το σημερινό σου μήνυμα είναι ΗΔΗ
αποθηκευμένο εδώ:

    http://www.nnseek.com/e/local.linux.greek.users

Ακόμα και να το σβήσει ο λίσταρχος από τα archives που έχει σήμερα η
linux-greek-users, δε νομίζω ότι έχει ιδιαίτερα νόημα.

> Eyxaristo therma gia tin taxeia antimetopisi toy thematos.

Παρακαλούμε πολύ, αλλά δεν υπάρχει "θέμα" πέρα από οποιοδήποτε θέλεις να
δημιουργήσεις εσύ η ίδια.

Δεν είναι "ντροπή" να φαίνεται σε κάποια ηλεκτρονική λίστα ότι έχεις
απορίες.  Εγώ προσωπικά μπορώ να βρω παλιά μου μηνύματα στις λίστες και
τα Usenet newsgroups, και είναι απλά αστείο το πόσο "νέος" ήμουν όταν τα
έστελνα.  Για παράδειγμα, τα παρακάτω είναι από posts που έκανα σε
ομάδες συζητήσεων του Usenet κάμποσα χρόνια πριν:

    http://groups.google.com/group/alt.comp.lang.learn.c-c++/msg/5cd16c8d19401823?dmode=source
    http://groups.google.com/group/comp.lang.c/msg/8bfc8112014460b5?dmode=source
    http://groups.google.com/group/sol.lists.freebsd.questions/msg/25b3458552a7b97f?dmode=source

Ας πούμε σήμερα θα ντρεπόμουν κάπως για τα Αγγλικά μου στο μήνυμα:

    http://groups.google.com/group/comp.lang.c/msg/9ac8136428cdeb8f?dmode=source

αλλά τουλάχιστον έχω το ελαφρυντικό ότι σε άλλα μηνύματα, όπως το

    http://groups.google.com/group/comp.unix.questions/msg/938602650684cffd?dmode=source

τα Αγγλικά μου ήταν ελαφρώς καλύτερα :-)

Το συμπέρασμα από όλη αυτή την "άσκηση" αναζήτησης στο Google είναι ότι
οι σημερινές μηχανές αναζήτησης έχουν τόσο μεγάλες βάσεις ως υποστήριξη,
και έχουν τόσο εξελιγμένα προγράμματα αναζήτησης και δημιουργίας
καταλόγων πληροφορίας, που μπορείς να δεις με 1-2 clicks κάτι σαν αυτό
ας πούμε:

    http://groups.google.com/groups/search?q=author%3Agiorgos+author%3Akeramidas&start=0&scoring=d&

ή ακόμα και κάτι πιο ενδιαφέρον, όπως ένα συνοπτικό ιστορικό με ΟΛΑ τα
posts που έχει κάνει ένα συγκεκριμένο άτομο, όπως αυτό:

    http://groups.google.com/groups/profile?enc_user=OvCjWhgAAABY1gC8wlykxgTgHVfQfXGETVrL9-pEFPlDyxQUlaTJ-A

Η αρχική αντίδραση όλου του κόσμου όταν δει κάτι τέτοιο, με όλα τα posts
που έχει κάνει σε ηλεκτρονικές λίστες ή σε Usenet groups, είναι να
τρομάξει.  Το αν θα αποδεχτείς το γεγονός και θα συνεχίσεις να γράφεις
ελεύθερα στο Internet, ή θα σε φοβίσει τόσο πολύ που δε θα ξαναγράψεις
ποτέ τίποτα πια, είναι τελικά δική σου επιλογή.

Η λύση πάντως ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ να προσπαθείς να τρέξεις πίσω από τις μηχανές
αναζήτησης για να "διορθώσεις" κάτι που έγραψες πριν από δύο χρόνια.

Μια επιλογή είναι είναι (όταν γράφεις στο διαδίκτυο) να έχεις επίγνωση
του γεγονότος ότι αυτή τη στιγμή δε γράφεις σε ένα κλειδωμένο δωμάτιο,
στο ημερολόγιο που δε θα δει κανείς, αλλά σε ένα δημόσιο μέρος.  Θα
μπορούν όλοι να δουν τι έγραψες, ακόμα και 20 ή 200 χρόνια μετά.  Οπότε
αν δε θέλεις να φαίνεται κάτι μην το γράφεις.

Αλλιώς αποδέξου το γεγονός ότι στο Internet πολύ λίγα πράγματα μπορούν
να παραμείνουν "κρυφά" για πολύ και συνέχισε να είσαι ένα μέλος της
τεράστιας κοινότητας που αποτελεί το διαδίκτυο χωρίς να σε απασχολούν
τέτοια πράγματα όπως η σκέψη "ωχ, και τώρα πώς θα σβήσω αυτά που έγραψα
πρόπερσι ένα βράδυ που είχα μεθύσει;" :-)

- Γιώργος