RAID

Thomas Venieris mot at freemail.gr
Sat Apr 28 22:05:26 EEST 2007

On Thursday 26 April 2007 18:15, Antonis Christofides wrote:
> (παρεμπιπτόντως, αφού το φτιάξω, πώς μπορώ να το «σβήσω», να το
> delete, να μην υπάρχει, να είναι σαν να μην το έφτιαξα ποτέ;)

Αν αλλάξεις το partition type se 'Linux' και το φορμάρεις (σε κάθε δίσκο) δεν
θα υπάρχει RAID :-)

> Και το πρόβλημα είναι ότι κάνει πολλή ώρα να γράψει τα inode tables.
> Ο αριθμός (το 2884 άνω) κολλάει για 10 δευτερόλεπτα, μετά προχωράει
> καμιά εκατοστή νούμερα, μετά κολλάει εκεί για κάμποσα δευτερόλεπτα,
> προχωράει καμιά 50αριά νούμερα, κ.ο.κ.  Έχω κάνει κάτι λάθος; (Είναι
> Debian etch, 2.4.18)

Όπως γράφεις παραπάνω, το RAID κάνει sync. Αυτό "κοστίζει" σε IO, ιδίως σε
RAID5. Σκέψου ότι γράφεις σε 4 δίσκους ταυτόχρονα. Επίσης σκέψου πως ανά δύο
μοιράζονται το ίδιο καλώδιο :-) Αστο να τελειώσει.

To sync είναι απαραίτητο να γίνει έστω και μια φορά. Γιατί είναι κατά την
διάρκεια του sync που θα υπολογιστούν και θα αποθηκευτούν τα CRC του array με
τα οποία θα μπορεί να καταλάβει αν ένα cluster έχει λάθος δεδομένα.

Παρεπιπτώντος, η ταχύτητα του sync ρυθμίζεται on the fly, πειράζοντας τα εξής
αρχεία sync_speed_max και sync_speed_min που βρίσκονται στον
φάκελο /sys/block/mdX/md/ (όπου mdX το όνομα του RAID device που
χρησιμοποιείς).

Φιλικά,

--
moT

"There's the television. It's all right there. It's all
right there. Look. Listen. Kneel. Pray. Commercials."
                                           (12 Monkeys)