RAID

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Mon Apr 30 10:30:36 EEST 2007

Thomas Venieris <mot at freemail.gr> writes:

> Αν αλλάξεις το partition type se 'Linux' και το φορμάρεις (σε κάθε δίσκο) δεν
> θα υπάρχει RAID :-)

Για να δούμε αν κατάλαβα καλά: το RAID είναι από αυτή την άποψη σαν το
LVM:  ο kernel όταν μπουτάρει ψάχνει τους δίσκους, βλέπει ποιοι έχουν
πάνω τους ένα σημάδι που να λέει «ανήκω στο RAID array με το τάδε ID»,
και έτσι συναρμολογεί τα arrays.

> Όπως γράφεις παραπάνω, το RAID κάνει sync. Αυτό "κοστίζει" σε IO,
> ιδίως σε

Για να δούμε αν κατάλαβα καλά: το RAID5 χρειάζεται να κάνει κάτι που
ονομάζεται sync και που έχει να κάνει με τον υπολογισμό του parity.
Αυτό το sync είναι χρονοβόρο αλλά χρειάζεται να γίνει μόνο την πρώτη φορά
που πασπατεύεται κάποιο sector του λογικού δίσκου.  The bottom line:
το σύστημα ξέρει πιο καλά από μένα, οπότε το αφήνω να δουλεύει χωρίς
να ανησυχώ.

Την πρώτη φορά που έκανε backup χρειάστηκε 8 ώρες (για 120 GB, μέσα
από 100 Mbits, δηλαδή το RAID είναι backup server που έκανε backup
κάποιο άλλο μηχάνημα των 120 GB, τα οποία έφερε από το δίχτυ και
αποθήκευση στο RAID).  Για τα incremental (όλα γίνονται με rsnapshot)
χρειάζεται ένα τεταρτάκι.  Υπάρχει πιθανότητα οι 8 ώρες να μη
χρειάστηκαν για τα rsync κλπ αλλά λόγω αυτού του sync;