RAID

basilis bts at the.forthnet.gr
Sun Apr 22 16:38:54 EEST 2007

Antonis Christofides wrote:

> Αν θελήσω να αυξήσω τη χωρητικότητα ενός RAID 5 array, προσθέτω απλά
> κι άλλους δίσκους;

Λογικά ναι (και λέω "λογικά", γιατί δεν έχω κάνει κάτι τέτοιο ποτέ).

-------------------------------8<-------------------------------------------
  mdadm --manage --help
Usage: mdadm arraydevice options component devices...

This usage is for managing the component devices within an array.
The --manage option is not needed and is assumed if the first argument
is a device name or a management option.
The first device listed will be taken to be an md array device, and
subsequent devices are (potential) components of that array.

Options that are valid with management mode are:
   --add         -a   : hotadd subsequent devices to the array
   --remove      -r   : remove subsequent devices, which must not be active
   --fail        -f   : mark subsequent devices a faulty
   --set-faulty       : same as --fail
   --run         -R   : start a partially built array
   --stop        -S   : deactivate array, releasing all resources
   --readonly    -o   : mark array as readonly
   --readwrite   -w   : mark array as readwrite
----------------------------------->8--------------------------------

Mε mdadm --manage -add κάνεις *hotadd* καινούρια devices στο array, άρα
αυξάνεις το μέγεθος.

> Μετά μπορώ, ας πούμε, να μεγαλώσω το μέγεθος του
> partition που βρίσκεται πάνω στο μεγαλωμένο «δίσκο»;  Να βάλω LVM πάνω
> στο RAID, ή δεν είναι καλό;  (Θέλω να έχω ένα τεράστιο partition που
> να μεγαλώνει όταν προσθέτω δίσκους.)

*Δεν* μπορείς να χωρίσεις ένα raid device σε partitions!! Πρέπει να
κάνεις ξεχωριστό raid device για κάθε partition που θα είχες κατά νου να
χρησιμοποιήσεις.

Πχ στήνεις ένα fileserver. Θέλεις να έχεις ένα raid5 array, στο οποίο να
κρατάς όλα τα αρχεία για το δίκτυο σου. Ξεκινάς το raid array αυτό με
τρεις 500άρηδες δίσκους και τους κάνεις ένα raid5 device. Σε αυτό το
device κάνεις mount το directory /filebase και έτσι έχεις 1ΤΒ
χωρητικότητα για τα αρχεία σου. Έστω ότι μετά από έναν χρόνο δεν σου
φτάνει πλέον το 1TB, Αγοράζεις άλλον έναν 500άρη δίσκο, τον προσθέτεις
με το mdadm στο raid5 device σου, το οποίο πλέον γίνεται 1,5 ΤΒ σε
χωρητικότητα. Ούτε γάτα ούτε ζημιά!

Εγώ προσωπικά δεν έβαλα lvm αν και σαφώς κάποια στιγμή θα αναγκαστώ να
μεγαλώσω σε χωρητικότητα το filesystem μου. Ο λόγος που απέφυγα το lvm
είναι ότι δεν ήθελα να προσθέσω άλλο ένα layer μεταξύ λειτουργικού και
(φυσικών) δίσκων - το θεωρώ περιττό εφόσον τη δουλειά μου την κάνω με
σκέτο software raid.

> Επίσης, αυτό το filesystem θα γίνει μεγάλο, θα φτάσει του χρόνου ή του
> παραχρόνου το 1 TB ή και παραπάνω.  Βαστάει το ext3;  Ή να βάλω
> καλύτερα xfs;  Δεν υπάρχει θέμα performance εδώ, και το ext3 μ' αρέσει
> λόγω αξιοπιστίας (κάνει journal τα πάντα, όχι μόνο τα metadata).

Εγώ προσωπικά είμαι fan του reiserfs. Το έχω εδώ και 4 χρόνια και ποτέ
δεν είχα το παραμικρό πρόβλημα. Το μόνο κουσούρι του, που μπορώ να
σκεφτώ, είναι ότι θα έχεις πρόβλημα με δαύτο αν κάποια στιγμή περάσεις
σε selinux.

--

tsapi
basgkt33 at 33gmail.com