RAID

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Thu Apr 19 13:05:21 EEST 2007

Antonis Christofides wrote:
> Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.  Δυο ερωτησούλες ακόμα:
>
> Αν θελήσω να αυξήσω τη χωρητικότητα ενός RAID 5 array, προσθέτω απλά
> κι άλλους δίσκους;  Μετά μπορώ, ας πούμε, να μεγαλώσω το μέγεθος του
> partition που βρίσκεται πάνω στο μεγαλωμένο «δίσκο»;  Να βάλω LVM πάνω
> στο RAID, ή δεν είναι καλό;  (Θέλω να έχω ένα τεράστιο partition που
> να μεγαλώνει όταν προσθέτω δίσκους.)
Χμμ... Γενικά το μέγεθος ενός RAID 5 array είναι καθορισμένο. Δεν
γνωρίζω αυτή τη στιγμή κάποιον hardware controller που να μπορεί να το
κάνει αυτό. Γνωρίζω ότι η λειτουργικότητα υπάρχει σε σχετικά πρόσφατους
2.6 πυρήνες αλλά δεν την δοκίμασα ποτέ. Ετσι πέρα δεν μπορώ να σου πώ
πόσο καλά θα παίξει. Επίσης νομίζω την υποστηρίζει και το ZFS του Solaris.

Τώρα για εμένα καλύτερα είναι να βάλεις το RAID και από πάνω το LVM
(τουλάχιστον εγώ αυτό κάνω πάντα) γιατί προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία.
Στην χειρότερη εάν δεν καταφέρεις ποτέ να μεγαλώσεις το RAID array το
LVM θα σου επιτρέψει τουλάχιστον να μεγαλώσεις το Logical Volume
προσθέτοντας πχ ένα extra εκτός RAID δίσκο. Απλά να θυμάσαι ότι δεν
φτάνει να μεγαλώσεις το logical volume αλλά μετά να μεγαλώσεις και το
filesystem, πράγμα που είναι σχετικά εύκολο. Επίσης το LVM προσφέρει
snapshots που μπορεί να σου είναι απίστευτα χρήσιμο για να κρατάς πχ (με
εμφανώς κόστος σε χώρο) τα backup σου σε μία δεδομένη χρονική στιγμή
ενός μήνα πίσω.

> Επίσης, αυτό το filesystem θα γίνει μεγάλο, θα φτάσει του χρόνου ή του
> παραχρόνου το 1 TB ή και παραπάνω.  Βαστάει το ext3;  Ή να βάλω
> καλύτερα xfs;  Δεν υπάρχει θέμα performance εδώ, και το ext3 μ' αρέσει
> λόγω αξιοπιστίας (κάνει journal τα πάντα, όχι μόνο τα metadata).
Αφού δεν σε ενδιαφέρει η επίδοση, γενικά το xfs θεωρείται το πιο
αξιόπιστο αν και αυτή η δήλωση ξεκινά εύκολα holy war. Προσωπικώς δεν
είχα ποτέ απώλεια δεδομένων σε xfs,reiserfs ενώ είχα se ext3 κάποιες
φορές. Από την άλλη έχω να φτιάξω ext3 filesystem 2,5-3 χρόνια οπότε
μπορεί (και έτσι ακούω τουλάχιστον) ότι έχει βελτιωθεί πολύ.
Τώρα έχουν ακουστεί και φήμες ότι άνθρωποι έχουν χάσει ολόκληρα xfs
filesystems εν μία νυκτί. Πέρνα από εδώ λίγο
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_file_systems

Δες τι άλλα features σε ενδιαφέρουν εκτός από την αξιοπιστία και αποφάσισε.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074