RAID

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Wed Apr 18 13:07:36 EEST 2007

Antonis Christofides wrote:
> [...]
> server είναι, ας πούμε, περίπου ο διπλάσιος απ' ό,τι στο server (full
> backup συν άλλο τόσο περίπου το ιστορικό 30 ημερών - βέβαια δεν νομίζω
> να είναι άλλο τόσο, αλλά χρειαζόμαστε μια παραδοχή).  Πλην όμως δεν
> θέλω όταν κρασάρει ένας δίσκος του backup server να χάσω όλο το backup
> (γιατί έτσι θα χάσω και τα incrementals).  Σκέφτηκα να έχω και δεύτερο
> backup server (δίπλα στο server).  Τότε όμως για να αυξάνω τη
> χωρητικότητα στο server κατά 100 GB θα πρέπει να αγοράζω δίσκους 500
> GB συνολικά (100 για το server συν από 200 για κάθε backup server).

Δεν αξίζει τον κόπο αυτή η ιδέα. Μεγάλο κόστος τόσο υποδομής όσο και
διαχείρισης στο μέλλον άνευ λόγου και αιτίας.

> Λέω λοιπόν να έχω μόνο έναν backup server και του βάλω (SATA) RAID 5.
> (Το RAID 5 δεν είναι αυτό που η συνολική ωφέλιμη χωρητικότητα είναι
> όσοι είναι οι δίσκοι πλην ένας;) Και επειδή δεν έχω εμπειρία σε RAID,
> ορίστε ερωτήσεις:
Ναι. Χάνεις πάντα σε χωρητικότητα ένα δίσκο και μπορεί να λειτουργήσει
σε μειωμένη απόδοση με μέχρι απώλεια ενός δίσκου. Χρειάζεται 3+ για να
λειτουργήσει.

>   * Λέει το software RAID; Αν λειτουργεί καλά θα με βόλευε γιατί θα
>     μπορούσε, υποθέτω, να χρησιμοποιήσει και IDE δίσκους ή να
>     ενοποιήσει πολλούς SATA+IDE controllers σε ένα array, ενώ με το
>     SATA θα περιορίζομαι σε array 4 δίσκων.  Performance δεν με
>     πολυνοιάζει αν μιλάμε για λογικά πλαίσια, ο backup server θα κάνει
>     μόνο backup και restore.
Λειτουργεί μία χαρά σε γενικές γραμμές. Επίσης μπορείς να μπλέξεις SATA
και PATA χωρίς κανένα πρόβλημα. Από performance υπάρχουν benchmarks που
μιλούν για ταχύτητες ελαφρά χαμηλότερες των καλύτερων hardware raids και
 υψηλότερες πολλών κακών και μετρίων hardware raids. Επιτρέπει hotspares
, monitoring, alerting καθώς και μερικά features ψιλοexperimental όπως
on the fly enlargement.

>   * Οι δίσκοι πρέπει να είναι ίδιοι;  Να έχουν ίδια χωρητικότητα;
>     Χρησιμοποιείται από κάθε δίσκο το min των χωρητικοτήτων;

Ισχύει το 3ο. Ιδανικό θα ήταν οι δίσκοι σου να είναι πανομοιότυποι, ίδια
εταιρεία, ίδιο μοντέλο, ίδια παρτίδα(εκτός και εάν πέσεις σε
ελαττωματική παρτίδα που την πάτησες την μπανανόφλουδα). Εάν όμως δεν
είναι δυνατόν αρκεί να έχουν την ίδια χωρητικότητα, ενώ όταν κάποιος
δίσκος θα παρουσιάζει πρόβλημα και θα χρειάζεται αλλαγή θα πρέπει ο νέος
δίσκος να έχει χωρητικότητα >= του παλιού αυτού που χρειάζεται
αντικατάσταση.
> Σημειωτέον ότι θα χρησιμοποιήσω υπάρχον hardware (εκτός απ' τους
> δίσκους), γι' αυτό ψάχνω για λύση που να μη χρειαστεί να αγοράσω
> τίποτε εκτός από δίσκους.

Εάν βρεις κανά καινούργιο προιόν της προκοπής ενημέρωσέ μας αν και έχω
τις αμφιβολίες μου. Μεχρι και η SUN πάει προς software RAID.

--
Alexandros Kosiaris 	Network Management Center , NTUA
e-mail : alex at noc.ntua.gr
Public Key Fingerprint :
D6B1 0634 BE65 719C 6C95  7492 8201 4B46 C478 F074