RAID

basilis bts at the.forthnet.gr
Wed Apr 18 21:38:39 EEST 2007

Antonis Christofides wrote:

Χεχε.. Πριν κανά μήνα έστησα έναν fileserve για το σπίτι με raid5. Τους
προβληματισμούς που έχεις τους πέρασα κι εγώ έναν έναν. Ειδικά στο
κομμάτι της επιλογής hardware vs software raid. Τελικά κατέληξα στο
software raid για πολλούς λόγους και αυτό σου συνιστώ και σένα να κάνεις.

Καταρχήν, όταν μιλάμε για true hardware raid αποκλείουμε τους διάφορους
"raid" controllers που είναι ενσωματωμένοι στις διάφορες μητρικές, γιατί
ουσιαστικά δεν είναι true hardware raid και από άποψη ταχύτητας δεν
υπερτερούν σε σχέση με το software raid του linux. Οι true hardware raid
controllers είναι κομματάκι ακριβούτσικοι (υπολόγιζε 300 ευρά και πάνω).
Το σημαντικότερο μειονέκτημά τους όμως δεν είναι το κόστος, αλλά το
γεγονός ότι αν κάποια στιγμή τα κακαρώσει, αν βάλεις το raid array σου
σε έναν άλλο άσχετο (άλλης εταιρείας κτλ) hardware raid5 controller
πιθανώς να μην το δει!! Καταστροφική εκδοχή και δεν ήθελα να δω τον
εαυτό μου μετά από 5 χρόνια να ψάχνω να βρω παραπλήσιο raid controller
με αυτόν που τα κακάρωσε, για να πάρω τα data μου πίσω. Τεράστιο
downtime σε μία τέτοια εκδοχή βεβαίως, χώρια το άγχος, το ψάξιμο και η
εκδοχή αυτό που βρήκες σαν ανταλλακτικό και χρυσοπλήρωσες να μην σου
δουλέψει και να πρέπει να ψάχνεις για άλλο. Εκτός αν τα φυσάς και
εξαρχής πάρεις και ένα δεύτερο controller, για να τον έχεις στην καβάτζα.

Το software raid του linux είναι γρήγορο - ίσως όχι τόσο γρήγορο όσο
ένας super wow πανάκριβος hardware raid controller, αλλά πάντως είναι
γρήγορο. Είναι αξιόπιστο. Όποτε θελήσεις μεταφέρεις το raid array σε
άλλο λινουξόμποξο με εντελώς διαφορετικό hardware, χωρίς κανένα
πρόβλημα. Είναι φτηνό (γλυτώνεις τον hardware raid controller).

> (Το RAID 5 δεν είναι αυτό που η συνολική ωφέλιμη χωρητικότητα είναι
> όσοι είναι οι δίσκοι πλην ένας;)

Συν τοις άλλοις, ναι.

>   * Οι δίσκοι πρέπει να είναι ίδιοι;  Να έχουν ίδια χωρητικότητα;

Δεν χρειάζεται ντε και καλά να είναι ίδιοι. Καλό θα είναι να είναι
παραπλήσσιων δυνατοτήτων και χωρητικότητας.

 >     Χρησιμοποιείται από κάθε δίσκο το min των χωρητικοτήτων;

Ναι.

--

tsapi
basgkt33 at 33gmail.com