RAID

Antonis Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Apr 18 12:46:48 EEST 2007

Για να κάνω backup το server θα βάλω ένα backup server σ' ένα
γειτονικό κτίριο και θα κάνω backup μέσα απ' το δίκτυο με rsnapshot.
Λέω να χρησιμοποιώ LVM, ώστε όλοι οι δίσκοι του backup server να
φαίνονται σαν ένα μεγάλο filesystem.  Ο απαιτούμενος χώρος στο backup
server είναι, ας πούμε, περίπου ο διπλάσιος απ' ό,τι στο server (full
backup συν άλλο τόσο περίπου το ιστορικό 30 ημερών - βέβαια δεν νομίζω
να είναι άλλο τόσο, αλλά χρειαζόμαστε μια παραδοχή).  Πλην όμως δεν
θέλω όταν κρασάρει ένας δίσκος του backup server να χάσω όλο το backup
(γιατί έτσι θα χάσω και τα incrementals).  Σκέφτηκα να έχω και δεύτερο
backup server (δίπλα στο server).  Τότε όμως για να αυξάνω τη
χωρητικότητα στο server κατά 100 GB θα πρέπει να αγοράζω δίσκους 500
GB συνολικά (100 για το server συν από 200 για κάθε backup server).

Λέω λοιπόν να έχω μόνο έναν backup server και του βάλω (SATA) RAID 5.
(Το RAID 5 δεν είναι αυτό που η συνολική ωφέλιμη χωρητικότητα είναι
όσοι είναι οι δίσκοι πλην ένας;) Και επειδή δεν έχω εμπειρία σε RAID,
ορίστε ερωτήσεις:

  * Λέει το software RAID; Αν λειτουργεί καλά θα με βόλευε γιατί θα
    μπορούσε, υποθέτω, να χρησιμοποιήσει και IDE δίσκους ή να
    ενοποιήσει πολλούς SATA+IDE controllers σε ένα array, ενώ με το
    SATA θα περιορίζομαι σε array 4 δίσκων.  Performance δεν με
    πολυνοιάζει αν μιλάμε για λογικά πλαίσια, ο backup server θα κάνει
    μόνο backup και restore.

  * Οι δίσκοι πρέπει να είναι ίδιοι;  Να έχουν ίδια χωρητικότητα;
    Χρησιμοποιείται από κάθε δίσκο το min των χωρητικοτήτων;

Σημειωτέον ότι θα χρησιμοποιήσω υπάρχον hardware (εκτός απ' τους
δίσκους), γι' αυτό ψάχνω για λύση που να μη χρειαστεί να αγοράσω
τίποτε εκτός από δίσκους.