Ελεύθερο Λογισμικό / Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα: τι είναι και σε τι διαφέρει από το Ιδιόκτητο Λογισμικό

V13 v13 at priest.com
Sun Sep 24 13:30:05 EEST 2006

On Sunday 24 September 2006 04:36, Nick Demou wrote:
> Μετά από μία περίεργη συγκηριά κατέληξα σήμερα να γράψω* ένα κείμενο [
> http://www.enlogic.gr/other/floss/ellak.html ] που προσπαθεί να
> παρουσιάσει στον κόσμο που δεν ξέρει και πολλά για το λογισμίκο
> γενικότερα τί είναι το ΕΛ/ΛΑΚ και τι σημαίνει γι' *αυτούς* να είναι
> μια εφαρμογή ΕΛ/ΛΑΚ. Πιστευώ ότι έχω συμπεριλάβει αρκετά βασικά
> πράγματα αλλά σίγουρα όχι όλα ενώ δεν μπορεί θα έχω γράψει και καμιά
> κοτσάνα (είναι 04:35 και δεν θα τη βρω ακόμα και αν κουνάει τα χεράκια
> της και φωνάζει). Κάθε feedback ευπρόσδεκτο (ακόμα και emails με
> πρόθεμα ΚΑΡΑΨΩΝΑΡΑ :-)

Sth paragrafo "Γιατί διπλή ονομασία?" les:

Συγκεκριμένα με βάση την άδεια χρήσης ο αποδέκτης Ελεύθερου Λογισμικού μπορεί
να το διαθέσει σε τρίτους (είτε ως είναι είτε τροποποιημένο) μόνο κάτω από το
καθεστώς της άδειας χρήσης Ελεύθερου Λογισμικού βάση της οποίας το απέκτησε
και αυτός

  Ayto den nomizo oti isxyei pantoy. H GNU license exei ayto to xaraktiristiko
alla h BSD oxi.

  Episis, poly symantiko epixeirhma gia to Free Software einai ayto poy'xe pei
o Greve (proedros FSF). Oti diladi kapoia stigmi to software poy
xrisimopoieis arxizei kai xrhsimopoieitai apo to kratos, tis trapezes, ta
nosokomia klp kai pos pleon eksartasei amesa apo ayto. Epomenos poion
empistevesai oti den tha stamatisei na se ypostirizei, oti den tha balei
backdoors, den tha exei problimata klp me kleista matia? (p.x. xoris na deis
ton kodika, h xoris na mporeis na ton deis (h MS to epitrepei mono stis
kyberniseis kai oxi stoys polites enos kratoys)) (ola ayta einai arnitika gia
tin Microsoft, tin IBM kai alles megales eteries) Kai h apantisi
einai 'kanenan'.

<<V13>>