παρουσίαση του linux σε αρχάριους

Chameleon cham_gss at hotmail.com
Fri May 26 22:44:49 EEST 2006

> Δεν σχολιάζω εδώ αν το Slackware είναι καλό ή κακό. Εμένα μου αρέσουν
> αρκετά πράγματα στο slackware.
>
> Αυτό που λεω είναι οτι αν υπήρχε 50% πιθανότητα ένας ψιλο-αρχαριος
> χρήστης να κάνει σωστή εγκατάσταση σε Windows XP, τότε η πιθανότητα αυτή
> στο slackware θα ήταν 0,05% στο kubuntu 5% και στο OpenSUSE 0% (θα
> κράσαρε ο grub)
>
> Μιλάμε πάντα για εγκατάσταση που δουλεύουν ΟΛΑ και ΣΩΣΤΑ.
>
> Στο kubuntu δεν θα μπορούσε να έχει σωστά ελληνικά στο πληκτρολόγιο (αν
> δεν άλλαζε κάποιες γραμμές σε κάποια αρχεία από ελληνικά σε αγγλικα)

Για να σας δώσω να το καταλάβετε καλύτερα. Μια και καλή.

Όταν κάνεις εγκατάσταση τα Windows και είσαι αρχάριος, μπορεί να μην
προσθέσεις τα ελληνικά στο πληκτρολόγιο. Οπότε με Alt-Shift δεν θα έχεις
ελληνικό πληκτρολόγιο.
Αν τα προσθέσεις όμως, με Alt-Shift θα έχεις ελληνικά ΧΩΡΙΣ ΚΑΝΕΝΑ
ΠΡΟΒΛΗΜΑ. Θα δουλεύουν οξείες, διαλυτικά, διαλυτικά και οξείες μαζί κτλ.
Ακόμα και σε κονσόλα θα δουλεύουν όλα τέλεια. (Άσχετο που η κονσόλα στα
Windows έχει το δικό της άσχετο OEM codepage).

Πρόσφατα εγκατέστησα το Kubuntu (το 5.1 ήτανε;).
Έβαλα γλώσσες ελληνικά και αγγλικά και πληκτρολόγιο αγγλικό και ελληνικό.

Αν θυμάμαι καλά δουλεύαν ελληνικά με Alt-Shift αλλά μόνο στο KDE. ΧΩΡΙΣ
οξείες και διαλυτικά. Σε κονσόλα το μπούλο. Δεν έπιανε καν το Alt-Shift.
Και όλα αυτά, παρότι ΟΛΑ τα έκανα ΣΩΣΤΑ. Ναι! το GUI του installation
του kubuntu μου φάνηκε καλύτερο από αυτό των Windows.
Τι έπρεπε να κάνω για να έχω σωστά ελληνικά με οξείες και διαλυτικά;
Μα είναι πολύ απλό! Μπορεί να το φανταστεί ο καθένας! Απορώ πως δεν το
σκέφτηκα! Πλεον πιστεύω οτι είναι το πρώτο πράγμα που θα κάνει για να το
διορθώσει ένας αρχάριος χρήστης που έκανε τη μαλακία να εγκαταστήσει
μόνος του το kubuntu!
Έπρεπε να ανοίξω ένα αρχείο (ούτε που θυμάμαι ποιό) και απο ελληνικά, να
το γυρίσω σε αγγλικά!. (επαναλαμβάνω: ΕΛΛΗΝΙΚΑ -> ΑΓΓΛΙΚΑ)
Ε, ναι λοιπόν! Μετά τα ελληνικά δούλευαν όλα τέλεια! (εκτός από κονσόλα
που δούλευε μεν το Alt-Shift αλλά η γραμματόσειρά τον έπερνε)
Μα δεν είμαι τελείως άσχετος; Είναι κάτι που μπορεί να κάνει ο κάθε
αρχάριος!

Κι αυτό είναι ένα μόνο από τα δεκάδες παραδείγματα που έχω να λέω.

Πολλά από τα προβλήματα του linux (και των παρελκομένων KDE κτλ)
οφείλονται στο γεγονός οτι βιβλιοθήκες στις οποίες βασίζονται αλλάζουν.

Το open software (περισσότερο) έχει κάποια μικροπροβλήματα οσον αφορά το
documentation που δεν ενημερώνεται με την ίδια ταχύτητα (σε ορισμένες
βιβλιοθήκες (API) και προγράμματα (χειρισμός, παράμετροι κτλ)).
Αυτό είναι μια γενική παρατήρηση βγαλμένη κυρίως από το SDL που
χρησιμοποιω αλλά και από άλλες βιβλιοθήκες.