παρουσίαση του linux σε αρχάριους

Chameleon cham_gss at hotmail.com
Fri May 26 22:26:11 EEST 2006

Θοδωρής Λύτρας wrote:
> Στις Παρασκευή 19 Μάιος 2006 16:45, ο/η Chameleon έγραψε:

> Δηλαδή ρε φίλε ένας χρήστης τέτοιος "που δεν ξέρει και πολλά πράγματα" μπορεί
> να εγκαταστήσει Windows σε καθαρό υπολογιστή μόνος του? Δε χρειάζεται καν να
> παρουσιαστεί πρόβλημα. Απλά δεν μπορεί. Και επειδή με τα Windows κάθε λίγους
> μήνες χρειάζεσαι επανεγκατάσταση (αντίθετα με το linux), κάθε τρείς και λίγο
> με φωνάζουν όλοι οι φίλοι μου να τους τα ξαναπεράσω, γιατί ο υπολογιστής τους
> σέρνεται... Ή λέω ψέματα?

Εγώ μπορώ πολύ άνετα. Και δεν χρειάστηκα ποτέ manual. Δεν γεννήθηκα
γνώστης ούτε μου έδειξε ποτέ κανένας.
Και στον τωρινό μου υπολογιστή, βρίσκει όλες τις συσκευές μπάμ και
ειδικά τις κρίσιμες (Κάρτα δικτύου, modem)

Ας μιλήσουμε τώρα για Slackware που μολις πριν λίγο δοκίμασα:
Αφού ξεστραβώθηκα λίγο, και είδα τι εφαρμογές υπάρχουν (ελληνικά δεν
κατάφερα ακόμα να βάλω αλλά προς το παρόν δεν πειράζει) είπα: Είναι ώρα
να μάθουμε να εγκαθιστούμε προγράμματα από το Internet.
Πρώτη υποψηφιότητα το OpenOffice.
Πάω να μπω στη σελίδα του OpenOffice, τίποτα!
Πάω να κάνω ping στο φορητό μου, τίποτα!
Βρε αμάν, τι να φταίει, έψαξα ένα σωρό conf αρχεία, τίποτα! (σιγά μην
είχε γραφικό περιβάλλον για να αλλάξεις IP)
Τελικά αφού είδα οτι όλα ήταν εντάξει, ρωτάω ένα φίλο μου και μου λέει
τρέξε ifconfig f0.
Αφού το έτρεξα και είδα οτι ο πυρήνας δεν αναγνώριζε την κάρτα δικτύου
(lol), αποφάσισα να κάνω compile τον πυρήνα με υποστήριξη της καρτας
δικτύου.
Εντάξει, δεν το συζητάμε οτι έφαγα kernel panic.

Δεν σχολιάζω εδώ αν το Slackware είναι καλό ή κακό. Εμένα μου αρέσουν
αρκετά πράγματα στο slackware.

Αυτό που λεω είναι οτι αν υπήρχε 50% πιθανότητα ένας ψιλο-αρχαριος
χρήστης να κάνει σωστή εγκατάσταση σε Windows XP, τότε η πιθανότητα αυτή
στο slackware θα ήταν 0,05% στο kubuntu 5% και στο OpenSUSE 0% (θα
κράσαρε ο grub)

Μιλάμε πάντα για εγκατάσταση που δουλεύουν ΟΛΑ και ΣΩΣΤΑ.

Στο kubuntu δεν θα μπορούσε να έχει σωστά ελληνικά στο πληκτρολόγιο (αν
δεν άλλαζε κάποιες γραμμές σε κάποια αρχεία από ελληνικά σε αγγλικα)

Στο slackware δεν θα είχε (χωρίς mount) usb flush, την κάρτα δικτύου
μου, μμ... (τέλως πάντων! Στο slackware δεν θα είχε πολλά! - Καταρχάς
εμένα αναγνωρίζει (αναγνώριζε) μόνο το 1ο από τα 2 DVD και φυσικά κανένα
  ως recorder)

> Άρα γιατί προσπαθείς να μας τη σπάσεις για ΑΛΛΗ μια φορά με τη γκρίνια σου για
> το linux? Σήκω φύγε, και μη δίνεις αφορμές να σε λέει ηλίθιο ο κόσμος. (Εκτός
> κι αν σου αρέσει)...

Το οτι με λεει ηλίθιο σημαίνει οτι δεν έχει να πει κάτι καλύτερο.
Σημαίνει οτι τσαντίστηκε επειδή ξέρει οτι έχω δίκιο.

> Να σταματήσουμε επιτέλους να λέμε μ*λ*κίες και να πούμε την αλήθεια: το linux
> για τον απλό/αδαή χρήστη είναι πολύ πιό εύκολο από τα windows. Άλλοι είναι οι
> δύο λόγοι που δεν χρησιμοποιούμε όλοι στο desktop μας linux:
> (1) Το windows μας το δίνουν προεγκατεστημένο
> (2) Οι παλαιότεροι πλήν αδαείς χρήστες έχουν ήδη μάθει να τα κάνουν όλα
> πατώντας συγκεκριμένα κουμπάκια σε συγκεκριμένη έκδοση των windows. Δυστυχώς
> τώρα με το migration στα Vista προμηνύεται για αυτούς μεγαλύτερη ταλαιπωρία
> ακόμη κι απ'ότι θα είχαν με ένα linux migration.

Συμφώνησα πριν, συμφωνώ και τώρα.
Πρέπει κάποιος άλλος όμως να κάνει την εγκατάσταση.