Περι πειρατείας

Nikolaos Beglitis n.beglitis at ucl.ac.uk
Fri May 26 00:01:45 EEST 2006

> [...]
> να είχαν τα windows δεν θα αυξάνονταν ούτε οι θέσεις στο δημόσιο ούτε και σε όλες
> τις άλλες ιδιωτικές εταιρείες πέραν ίσως της Microsoft( θα μπορούσες ίσως να
> ισχυριστείς οτι με αύξηση θέσεων στην Microsoft, θα ξεκινούσε κάποια αλυσιδωτή
> αντίδραση αλλά αμφιβάλλω.) Η πειρατεία δεν συνδέεται τόσο ισχυρά με την ανεργία.
> Μόνο με την απώλεια κερδών για τις ιδιωτικές εταιρείες που παράγουν το software
> συνδέεται άμεσα, αλλά και πάλι όχι με γραμμική σχέση. (και πάλι παράδειγμα η
> Microsoft που η πειρατεία περισσότερο την έχει ωφελήσει παρά βλάψει όλα αυτά τα

Η Microsoft δεν είναι η μοναδική εταιρεία που φτιάχνει software...
Δεν διαφωνώ ότι η σχέση δεν είναι γραμμική όπως λες αλλά όχι ότι δεν
υπάρχει
καμία σχέση... Δεν λέω ότι η καταπολέμηση της πειρατείας θα λύσει
συνολικά
το πρόβλημα της ανεργίας, απλά δεν καταλαβαίνω πως θεωρείται αυτονόητο
το
ότι εάν αυξηθούν οι οποιοιδήποτε πελάτες δεν θα αυξηθεί το οποιοδήποτε
προσωπικό σε οποιαδήποτε
εταιρεία σχετική με το χώρο. Όταν μια εταιρεία έχει μεγάλα έσοδα σίγουρα
ένα μέρος
καταλήγει στις τσέπες κάποιων ανθρώπων, ένα άλλο μέρος όμως
επαναεπενδύεται στην ίδια
την εταιρεία η οποία με την σειρά της το επενδύει σε νέες τεχνολογίες,
ειδικευμένο προσωπικό και ούτω καθεξής για να παραμείνει ανταγωνιστική.
Ένα άλλο μέρος θα πάει στην τράπεζα ώστε η εταιρεία να έχει αποθεματικό
για να μην πάει στον φούντο σε κάποια δύσκολη στιγμή ( κλασσικό
παράδειγμα των ημερών η SUN Microsystems και η Apple ).

> Η ύπαρξη της BSA όντως είναι λογική. Τα επιχειρήματά της και κυρίως τα
> συμπεράσματα της είναι αβάσιμες μπουρδολογίες σε μεγάλο βαθμό. Οσο για τις
> opensource εταιρείες και το support φαντάζομαι ότι σου γίνεται αντιληπτό ότι και
> πάλι η σχέση δεν είναι σταθερή όπως υποστηρίζεις. Είναι αντιληπτό ότι μεγαλύτερος
> αριθμός πελατών => περισσότερο support => περισσότερα χρήματα => επενδύσεις και
> πάλι από την αρχή.

Συμφωνώ απολύτως, το σχόλιο για τις opensource εταιρείες ήταν ειρωνικό.
Γιατί όμως η αυξημένη πελατεία να επηρεάζει θετικά μόνο αυτές και όχι
και τις υπόλοιπες εταιρείες;
Το Ελληνικό δημόσιο ή οποιοσδήποτε μεγάλος πελάτης ενός software house
σε ποιον θα απευθυνθεί για support; Ειδικά όταν είναι on-site;

> Και επειδή κάποιος έκανε αυτή την μη παραγωγική δουλειά εσύ μπορείς τώρα να
> στέλνεις e-mail και να περιγελάς τον κόπο του.

Δεν τον περιγελάω και δεν αμφιβάλω καθόλου ότι κουράστηκε. Απλά η λίστα
είναι γεμάτη προγραμματιστές και προγραμματιστές wannabe όπως και
systems administrators και systems administrators wannabe καθώς και
"linuxaδες" που παίζουν με το λειτουργικό τους σύστημα μέρες ατελείωτες
και το θεωρούν προφανές  ότι όλος ο κόσμος δουλεύει έτσι. Όταν πάρω το
αυτοκίνητο μου να πάω απο το Α->Β δεν με ενδιαφέρει πως δουλεύει η
μηχανή, με ενδιαφέρει κυρίως να φτάσω στον προορισμό μου. Το εάν θα
οδηγώ Porsche ή Skoda είναι καθαρά θέμα αισθητικής.

> Κανένας δεν δίνει
> >

> Δίνω εγώ και αρκετοί άλλοι. Πολύ περισσότεροι από όσοι νομίζεις. Απλά σου λέω ότι
> προσωπικώς δεν θα χρησιμοποιούσα web-banking πάνω απο IIS, δεν θα ήθελα να είναι ο
>   mail server μου exchange και μία σειρά άλλων πραγμάτων που τα θεωρώ χειρότερο
> software από άλλα(οχι απαραίτητα open source γιατί δεν το θεωρώ ούτε αναγκαία ούτε
> ικανή συνθήκη για να είναι ένα software καλό).

Κανένας δεν δίνει. Ρώτησαν ποτέ οι συνδρομητές της FORTHNet τι
mailserver χρησιμοποιεί;
Ποιος; 1 στους 50,000; Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να υπάρχει και
να δουλεύει σωστά. Το εάν θα το κάνεις αυτό με sendmail, exchange ή
hocus pocus μαγικά είναι δικό σου θέμα ( του administrator δηλαδή ) και
δεν αφορά τους χρήστες.

> Τέλος πάντων, για να μην παραξηγηθώ δεν είμαι υπέρ ή κατά της πειρατείας. Μπούρδες
>   δεν μπορώ να ακούω απλά για επιχειρήματα με απώτερο σκοπό το κέρδος. Προσβάλλουν
> την νοημοσύνη μου.

Το κέρδος και η ματαιοδοξία είναι οι κινητήριες δυνάμεις πάνω σε αυτό
τον πλανήτη. Κανένας δεν κάνει τίποτα για την ψυχή της μάνας του.
Ειδικότερα για όταν μιλάμε για εταιρείες απώτερος σκοπός τους εξ ορισμού
είναι το κέρδος. Είτε είναι η Microsoft είτε είναι η SUN, η IBM ή η SUSE
και η RedHat.

Εσύ αυτό που περιφρονείς εγώ το θεωρώ τον λόγο που έχουμε υπολογιστές
σήμερα.