Περι πειρατείας

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu May 25 23:22:13 EEST 2006

On 2006-05-25 22:59, Alexandros Kosiaris <alex at noc.ntua.gr> wrote:
> [...]

Νίκο,

Υπάρχει έμφαση (εκτός κι αν έκανα κάποια χοντρή βλακεία στον τρόπο που
διατύπωσα αυτό που σκεφτόμουν) στο ότι τα κίνητρα της BSA δεν είναι τόσο
αθώα ή τόσο αλτρουϊστικά όσο θέλει η ίδια να τα παρουσιάσει.  Ο σκοπός
ίσως να δείχνει ότι είναι η πάταξη της πειρατείας (και αν προσέξεις αυτά
που έγραψα *συμφωνώ* με την μείωση της πειρατείας λογισμικού).  Το μέσο
(BSA) είναι που δε βρίσκω τόσο καλό.

Εσύ το ξέρεις το OpenBSD.  Οι αναγνώστες των άρθρων όπως αυτό της
Καθημερινής δεν το ξέρουν απαραίτητα.

Η συγκεκριμένη αντίδραση δεν βασίστηκε μόνο στα λάθος νούμερα που δίνει
η BSA.  Οφείλεται επίσης στο ότι με βάση αυτά τα νούμερα η BSA προσπαθεί
να επιχειρηματολογήσει υπέρ ενός βασικά κλειστού μοντέλου για το
software, λες και δεν υπάρχει τίποτα άλλο.

Οχι ακριβώς.

> Δεν λέει ακριβώς αυτό. Λέει ότι η ελάτωση της πειρατείας δεν θα
> αποφέρει τα κέρδη που κάποιοι ισχυρίζονται. Δεν θέλει και πολύ να
> καταλάβεις ότι και όλοι αυθεντικά να είχαν τα windows δεν θα
> αυξάνονταν ούτε οι θέσεις στο δημόσιο ούτε και σε όλες τις άλλες
> ιδιωτικές εταιρείες πέραν ίσως της Microsoft (θα μπορούσες ίσως να
> ισχυριστείς οτι με αύξηση θέσεων στην Microsoft, θα ξεκινούσε κάποια
> αλυσιδωτή αντίδραση αλλά αμφιβάλλω.)

Ακριβώς.

> Η πειρατεία δεν συνδέεται τόσο ισχυρά με την ανεργία. Μόνο με την
> απώλεια κερδών για τις ιδιωτικές εταιρείες που παράγουν το software
> συνδέεται άμεσα, αλλά και πάλι όχι με γραμμική σχέση. (και πάλι
> παράδειγμα η Microsoft που η πειρατεία περισσότερο την έχει ωφελήσει
> παρά βλάψει όλα αυτά τα χρόνια).

    "Η πειρατεία δεν συνδέεται τόσο ισχυρά με την ανεργία."

Το ανάποδο θα έλεγα.  Τη Microsoft (και την κάθε Microsoft) τη συμφέρει
να χρησιμοποιεί ο κόσμος τα Windows, ακόμα κι αν ξέρει ότι το 25-30%
αυτών είναι πειρατές.  Ετσι ακριβώς στηρίζεται όλο το εμπόδιο της
"μετάβασης από X σε Y", που είναι το κυριότερο και πιο δύσκολο πρόβλημα
που καλείται να λύσει το ελεύθερο και ανοιχτό λογισμικό.

> Η ύπαρξη της BSA όντως είναι λογική. Τα επιχειρήματά της και κυρίως τα
> συμπεράσματα της είναι αβάσιμες μπουρδολογίες σε μεγάλο βαθμό.

Ακριβώς (και για τα δύο) :)

> Τέλος πάντων, για να μην παραξηγηθώ δεν είμαι υπέρ ή κατά της
> πειρατείας.

Εγώ είμαι κατηγορηματικά κατά.

> Μπούρδες δεν μπορώ να ακούω απλά για επιχειρήματα με απώτερο σκοπό το
> κέρδος. Προσβάλλουν την νοημοσύνη μου.

Ετσι.