Περι πειρατείας

Alexandros Kosiaris alex at noc.ntua.gr
Fri May 26 00:38:33 EEST 2006


Nikolaos Beglitis wrote:
>> Δεν λέει ακριβώς αυτό. Λέει ότι η ελάτωση της πειρατείας δεν θα αποφέρει τα κέρδη 
>> που κάποιοι ισχυρίζονται. Δεν θέλει και πολύ να καταλάβεις ότι και όλοι αυθεντικά 
>> να είχαν τα windows δεν θα αυξάνονταν ούτε οι θέσεις στο δημόσιο ούτε και σε όλες 
>> τις άλλες ιδιωτικές εταιρείες πέραν ίσως της Microsoft( θα μπορούσες ίσως να 
>> ισχυριστείς οτι με αύξηση θέσεων στην Microsoft, θα ξεκινούσε κάποια αλυσιδωτή 
>> αντίδραση αλλά αμφιβάλλω.) Η πειρατεία δεν συνδέεται τόσο ισχυρά με την ανεργία. 
>> Μόνο με την απώλεια κερδών για τις ιδιωτικές εταιρείες που παράγουν το software 
>> συνδέεται άμεσα, αλλά και πάλι όχι με γραμμική σχέση. (και πάλι παράδειγμα η 
>> Microsoft που η πειρατεία περισσότερο την έχει ωφελήσει παρά βλάψει όλα αυτά τα 
>> χρόνια).
> 
> Η Microsoft δεν είναι η μοναδική εταιρεία που φτιάχνει software...
> Δεν διαφωνώ ότι η σχέση δεν είναι γραμμική όπως λες αλλά όχι ότι δεν
> υπάρχει
> καμία σχέση... Δεν λέω ότι η καταπολέμηση της πειρατείας θα λύσει
> συνολικά
> το πρόβλημα της ανεργίας, απλά δεν καταλαβαίνω πως θεωρείται αυτονόητο
> το 
> ότι εάν αυξηθούν οι οποιοιδήποτε πελάτες δεν θα αυξηθεί το οποιοδήποτε
> προσωπικό σε οποιαδήποτε
> εταιρεία σχετική με το χώρο. Όταν μια εταιρεία έχει μεγάλα έσοδα σίγουρα
> ένα μέρος
> καταλήγει στις τσέπες κάποιων ανθρώπων, ένα άλλο μέρος όμως
> επαναεπενδύεται στην ίδια
> την εταιρεία η οποία με την σειρά της το επενδύει σε νέες τεχνολογίες,
> ειδικευμένο προσωπικό και ούτω καθεξής για να παραμείνει ανταγωνιστική.
> Ένα άλλο μέρος θα πάει στην τράπεζα ώστε η εταιρεία να έχει αποθεματικό
> για να μην πάει στον φούντο σε κάποια δύσκολη στιγμή ( κλασσικό
> παράδειγμα των ημερών η SUN Microsystems και η Apple ). 
> 

Δεν είπα οτι δεν υπάρχει καμία σχέση. Είναι απλά μη γραμμική. Ναι θα πάει μέρος 
από την έξτρα πίτα στις επενδύσεις και στην αύξηση μεγέθους της εταιρείας. Απλα 
όχι τόσο μεγάλο όσο εικάζεται. Το μεγαλύτερο μέρος θα πάει στην τσέπη 4-5 (ένα 
νούμερο λέω) μεγαλοστελεχών. Θα μου πεις βέβαια αυτό είναι επιλογή της εταιρείας. 
Ε η ιστορία έχει δείξει ότι μετά τα πρώτα 5-10 χρόνια που μία εταιρεία ρίχνει 
πολλά λεφτά σε πάσης φύσεως επενδύσεις, μετά μειώνει ρυθμούς και κοιτάει να δρέπει 
τους καρπούς των ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων που απέκτησε τα προηγούμενα χρόνια.

>>> Και τώρα που το
>>> θυμήθηκα, όλες οι opensource εταιρείες που πάνε να βγάλουν χρήματα από
>>> το support προφανώς είναι παρανοικές γιατί όσους πελάτες και να
>>> αποκτήσουν μια ζωή στα ίδια θα είναι.
>>>
>> Η ύπαρξη της BSA όντως είναι λογική. Τα επιχειρήματά της και κυρίως τα 
>> συμπεράσματα της είναι αβάσιμες μπουρδολογίες σε μεγάλο βαθμό. Οσο για τις 
>> opensource εταιρείες και το support φαντάζομαι ότι σου γίνεται αντιληπτό ότι και 
>> πάλι η σχέση δεν είναι σταθερή όπως υποστηρίζεις. Είναι αντιληπτό ότι μεγαλύτερος 
>> αριθμός πελατών => περισσότερο support => περισσότερα χρήματα => επενδύσεις και 
>> πάλι από την αρχή.
> 
> Συμφωνώ απολύτως, το σχόλιο για τις opensource εταιρείες ήταν ειρωνικό.
> Γιατί όμως η αυξημένη πελατεία να επηρεάζει θετικά μόνο αυτές και όχι
> και τις υπόλοιπες εταιρείες;
> Το Ελληνικό δημόσιο ή οποιοσδήποτε μεγάλος πελάτης ενός software house
> σε ποιον θα απευθυνθεί για support; Ειδικά όταν είναι on-site;

Δεν έκανα λόγο μόνο για τις opensource εταιρείες( αδόκιμος όρος αλλά ας πάει και 
το παλιάμπελο), αλλά γενικώς. Προφανώς θα πάει κάποιος εκεί που του πούλησαν το 
support.

> 
>> Και επειδή κάποιος έκανε αυτή την μη παραγωγική δουλειά εσύ μπορείς τώρα να 
>> στέλνεις e-mail και να περιγελάς τον κόπο του.
>>
> 
> Δεν τον περιγελάω και δεν αμφιβάλω καθόλου ότι κουράστηκε. Απλά η λίστα
> είναι γεμάτη προγραμματιστές και προγραμματιστές wannabe όπως και
> systems administrators και systems administrators wannabe καθώς και
> "linuxaδες" που παίζουν με το λειτουργικό τους σύστημα μέρες ατελείωτες
> και το θεωρούν προφανές  ότι όλος ο κόσμος δουλεύει έτσι. Όταν πάρω το
> αυτοκίνητο μου να πάω απο το Α->Β δεν με ενδιαφέρει πως δουλεύει η
> μηχανή, με ενδιαφέρει κυρίως να φτάσω στον προορισμό μου. Το εάν θα
> οδηγώ Porsche ή Skoda είναι καθαρά θέμα αισθητικής.

Για εσένα. Για εμένα είναι θέμα ασφάλειας, σιγουριάς, αξιοπιστίας και στο κάτω 
κάτω επιβίωσης. Γιατί θέλω να ξέρω εάν το αυτοκινητό μου έχει φτιαχτεί με 
χάλυβα,αλουμίνιο και καουτσούκ και όχι με τσιγκο,χαλκό και τσίχλα για τις ενώσεις.
Δεν είπα ότι θέλω να ξέρω εάν κάνει καύση στους 427,2 C αλλά ότι δεν θα κάνει 
μπούμ στους 300 και εγώ θα πάω στα θυμαράκια. Το ίδιο ακριβώς ισχύει και εδώ. Δεν 
ξέρουν πως δουλεύει "ακριβώς" όλοι αυτοί που λες. Αλλά έχουν μία ιδέα και όταν 
φωνάζουν πως ο κόσμος δεν θα έπρεπε να παίρνει γουρούνι στο σακί ξέρουν τι λένε.


> 
>> Κανένας δεν δίνει
>>> δεκάρα εάν τα e-mail του τα διαχειρίζεται το sendmail η' ο Exchange
>>> Server, εάν το website είναι σε apache ή σε IIS και εάν η βάση δεδομένων
>>> είναι Oracle ή postgres. Τον ενδιαφέρει να στέλνει e-mails, να βλέπει
>>> websites και να αποθηκεύει πληροφορίες. Όταν σηκώνω λεφτά από το ΑΤΜ της
>>> τράπεζας μου, δεν μου καίγεται καρφί τι software τρέχει απο πίσω. Αυτό
>>> για να συνειδητοποιήσουν μερικοί ότι υπάρχουν και άλλες ανάγκες πέρα από
>>> τον Emacs οι οποίες δεν καλύπτονται από το sourceforge και το freshmeat
>>> και με κάποιον τρόπο πρέπει να καλυφθούν και αυτές.
>>>
>> Δίνω εγώ και αρκετοί άλλοι. Πολύ περισσότεροι από όσοι νομίζεις. Απλά σου λέω ότι 
>> προσωπικώς δεν θα χρησιμοποιούσα web-banking πάνω απο IIS, δεν θα ήθελα να είναι ο 
>>   mail server μου exchange και μία σειρά άλλων πραγμάτων που τα θεωρώ χειρότερο 
>> software από άλλα(οχι απαραίτητα open source γιατί δεν το θεωρώ ούτε αναγκαία ούτε 
>> ικανή συνθήκη για να είναι ένα software καλό).
>>
> 
> Κανένας δεν δίνει. Ρώτησαν ποτέ οι συνδρομητές της FORTHNet τι
> mailserver χρησιμοποιεί;
> Ποιος; 1 στους 50,000; Το μόνο που τους ενδιαφέρει είναι να υπάρχει και
> να δουλεύει σωστά. Το εάν θα το κάνεις αυτό με sendmail, exchange ή
> hocus pocus μαγικά είναι δικό σου θέμα ( του administrator δηλαδή ) και
> δεν αφορά τους χρήστες. 

Σου απάντησα ήδη πιο πάνω γιατι θα έπρεπε να αφορά τους χρήστες. Εχει διαφορά εάν 
κάνεις δουλειά με τσίχλα ή με βενζινόκολλα. Αλλά όπως ήδη είπες 1 στους 50,000 
ρωτάει. Οταν συμβαίνει το κακό και δεν μπορούν να στείλουν mail παίρνουν και 
φωνάζουν και έχουν και δίκιο γιατι νοιώθουν ότι τους κοροιδεύουν. Αλλά φταίνε 
γιατί έπρεπε να κάνουν έστω ένα στοιχειώδη έλεγχο αγοράς. Οταν πάνε στον "Φεξε μου 
και γλύστρισα ISP" γιατι είναι πιο φθηνός ή του φίλου τους ή ... ή ... ή (βάλε εσύ 
ένα δόκιμο λόγο), που χρησιμοποιεί τα "αστα να πάνε" software δεν έχουν δικαίωμα 
να παραπονιούνται σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο. Απλά ας φύγουν , ας λένε ότι ο τάδε 
δεν αξίζει σε όποιον ρωτάει και ας πάνε σε καλύτερο. Είναι καθαρά θέμα ποιότητας 
υπηρεσίας, πληρώνεις ότι παίρνεις. Αν σου κάνει έχει καλώς , εάν όχι φύγε. Για 
αυτό που λες δίνω δεκάρα τι τρέχει αυτός που πληρώνω.

> 
>> Τέλος πάντων, για να μην παραξηγηθώ δεν είμαι υπέρ ή κατά της πειρατείας. Μπούρδες 
>>   δεν μπορώ να ακούω απλά για επιχειρήματα με απώτερο σκοπό το κέρδος. Προσβάλλουν 
>> την νοημοσύνη μου.
> 
> Το κέρδος και η ματαιοδοξία είναι οι κινητήριες δυνάμεις πάνω σε αυτό
> τον πλανήτη. Κανένας δεν κάνει τίποτα για την ψυχή της μάνας του.
> Ειδικότερα για όταν μιλάμε για εταιρείες απώτερος σκοπός τους εξ ορισμού
> είναι το κέρδος. Είτε είναι η Microsoft είτε είναι η SUN, η IBM ή η SUSE
> και η RedHat. 
> 
> Εσύ αυτό που περιφρονείς εγώ το θεωρώ τον λόγο που έχουμε υπολογιστές
> σήμερα.

Δεν έπρεπε να κολλήσεις στην λέξη κέρδος. Στην λέξη μπούρδες έπρεπε να κολλήσεις. 
Δεν έχω πρόβλημα να υπάρχουν σοβαρά επιχειρήματα σε οποιαδήποτε διένεξη με σκοπό 
το κέρδος. Μπούρδες επιχειρήματα με σκοπό την παραπλάνηση ώστε να υπάρξει κέρδος 
δεν θέλω να ακούω.

Τέλος ίσως να θες να ψάξεις λίγο την ιστορία των sockets ώστε να δείς πως μερικοί 
άνθρωποι που δεν είχαν σκοπό το κέρδος αυτό καθεαυτό είναι ένας από τους λόγους 
που έχουμε internet σε αυτή την μορφή σήμερα. Είναι το κέρδος μία από τις 
κινητήριες δυνάμεις του κόσμου,η κύρια μάλλον, αλλά όχι η μόνη.
-------------- next part --------------
A non-text attachment was scrubbed...
Name: smime.p7s
Type: application/x-pkcs7-signature
Size: 3166 bytes
Desc: S/MIME Cryptographic Signature
URL: <http://lists.hellug.gr/pipermail/linux-greek-users/attachments/20060526/06e8a73d/attachment.bin>


More information about the Linux-greek-users mailing list