Dianomi Linux gia Router

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Thu May 25 20:15:36 EEST 2006

On 5/25/06, Nick Demou <ndemou at gmail.com> wrote:
> παλιά (πριν 2 χρόνια) υπήρχε ένα θέμα δυσκολιας χρήσης adsl modem στις
> περισότερες διανομές - Είχα πήξει για να καταλάβω πως θα γίνει να
> είναι όντως το linux box το router και το adsl modem να είναι όντως
> απλά ένα modem και να *μην* κάνει routing (bridge mode) αλλά από τότε
> μπορεί να έχουν αλλάξει τα πράγματα - δεν έχω παρακολουθήσει. Αν το
> στήσεις πες μας τι έκανες.

Έχω στήσει debian box που λειτουργεί ως router με το ADSL modem σε
bridged mode. Το μηχάνημα είναι ένα pentium 150MHz με 46ΜΒ RAM και
7.5GB HDD. Έχω βάλει πάνω 3 LAN interfaces (eth0, eth1, eth2) και του
έχω εγκαταστήσει ένα basic Debian Sarge.

Στο eth2 έχω το ADSL modem-router σε bridged mode, δηλαδή λειτουργεί
μόνο ως modem, επιτρέποντας στο debian να σηκώσει το ppp0 ως PPPoE
πάνω στην eth2. Η ρύθμιση ήταν πολύ απλή
(http://users.pandora.be/Asterisk-PBX/PPPoE.htm).

Στο eth1 έχω ένα DLINK access point που βγάζει στο WLAN μου, και στο
eth0 το LAN μου.

Το debian τρέχει iptables για masquerating eth0 <--> ppp0, eth1 <-->
ppp0 και eth0 <--> eth1 με mac address checking για το wlan,
port-forwarding για να είναι προσπελάσιμα κάποια services κάποιων pcs
του LAN απ' έξω, firewall και logging.

Επίσης στο Debian τρέχει dhcpclient που δίνει ρυθμίσεις στα pcs του
lan και του wlan, bind9 ο οποίος λειτουργεί ως caching dns για τους
servers του provider και ταυτόχρονα δίνει ονόματα στα pcs των δύο
ζωνών (.lan.rion. .wlan.rion) και cvs server.

--
Konstantinos Togias
University Of Patras