Dianomi Linux gia Router

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu May 25 11:42:37 EEST 2006

Την 24/5/2006, Stefanos Kouzof <kouzof at gmail.com> έγραψε:
> Telika, elaxistoi exoun dokimasei tis dianomes gia firewall/router pou
> kikloforoun.
> Exo katebasei kana-dio, kai tha tis dokimaso sto ameso mellon. An den
> bgei akri, tha dokimaso kanoniki dianomi (an kai eksakolouthei na mou
> fenetai overkill).

η επιλογή κανονικη διανομή vs ειδηκή διανομή δεν είναι τόσο απόλυτα ξεκάθαρη:

π.χ. αν έχεις κάποια μικρή εμπειρία σε debian είναι πολύ ευκολο να
κάνεις μια striped down εγκ. firewall σαν αυτή που ζητάς και μάλλιστα
περισσότερο striped down από αρκετές φυλικές firewall distros (που για
παράδειγμα μπορεί να έχουν και apache και php μόνο και μόνο για να
κάνουν το περιβάλλον διεπαφής με τον χρήστη).

 Το πλεονέκτημα του debian σε σχέση με την custom διανομή ΤΑΔΕ είναι
ότι δεν αγχώνεσε για το πόσο επιμελώς συντηρούν τα πακέτα τους οι
υπευθυνοι της (π.χ. όταν εμφανιστεί ένα vulnerability πόσο γρήγορα θα
αντιδράσουν?). Επίσης παρόλο που για την ώρα θες δυο-τρία πραγματάκια
μόνο (π.χ. kernel-core utils-iptables-ssh) στο μέλλον μπορεί να
θελήσεις κάτι ακόμα (π.χ. ένα vpn-gateway) το οποίο σίγουρα θα υπάρχει
για debian αλλα κανείς δεν ξέρει αν υπάρχει για την ΤΑΔΕ διανομή.

Το πλεονέκτημα της ΤΑΔΕ διανομής είναι ότι α) συχνά δεν θέλει εμπειρία
σε τίποτα β) έχουν επίσης συχνά ωραία περιβάλοντα για να ρυθμίσεις τα
πάντα γρήγορα και απλά (π.χ. έχω δει το ipCOP και το smoothwall και
έμεινα πολύ ευχαριστημένος) γ) θα ξεμπερδέψεις λίγο πιο γρυγορα (εκτός
κι αν είσαι debian γκουρού)

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: όσα είπα για το debian πιθανόν να ισχύουν και για άλλες 100
διανομές αλλά δεν έχω προσωπική εμπειρία

παλιά (πριν 2 χρόνια) υπήρχε ένα θέμα δυσκολιας χρήσης adsl modem στις
περισότερες διανομές - Είχα πήξει για να καταλάβω πως θα γίνει να
είναι όντως το linux box το router και το adsl modem να είναι όντως
απλά ένα modem και να *μην* κάνει routing (bridge mode) αλλά από τότε
μπορεί να έχουν αλλάξει τα πράγματα - δεν έχω παρακολουθήσει. Αν το
στήσεις πες μας τι έκανες.

> Tha anakoinoso ta sugkritika!

να σε καλα