παρουσίαση του linux σε αρχάριους

Giannis Beredimas mperedim at ceid.upatras.gr
Fri May 19 17:34:29 EEST 2006

Chameleon wrote:
> Γεια στο στόμα σου. Ακριβώς έτσι είναι τα πράγματα.
> Πρέπει να προστεθούν εδώ διάφορα μικροπροβληματάκια που εμφανίζονται κατά την εγκατάσταση *οποιασδηποτε* διανομής (διαφορετικά σε κάθε διανομή) τα οποία εν τελει είναι μάλλον αδύνατο να τα διορθώσει ένας χρήστης που δεν ξέρει και πολλά πράγματα.

Ε ναι, αν περιμένεις να εγκαταστήσεις μια διανομή που θα περιλαμβάνει
ένα πλήρες λειτουργικό σύστημα και αρκετές εφαρμογές και:
- δεν έχεις ιδέα τι θα πουν μεταξύ λέξεις όπως filesystem, partition,
package, bootloader
- δεν έχεις διαβάσει ποτέ το installation manual της διανομής σου
- δεν έχεις ασχοληθεί ποτέ με τις ιδιαιτερότητες της διανομής σου (ώστε
να ξέρεις ότι το fedora δεν παίζει mp3 out of the box)
- θεωρείς πρόβλημα να κάνεις ένα google search με τις λέξεις "fedora
mp3" αλλά ταυτόχρονα θεωρείς απόλυτα λογικό να παρανομείς σπάζοντας
προγράμματα και κατεβάζοντας αμφιβόλου αξιοπιστίας key-generators,
cr at ckZ κ.α.
- θεωρείς πρόβλημα το linux να κάνει 2 λεπτά αντί 1 σε σχέση με τα
windows, αλλά ταυτόχρονα απόλυτα λογικό και αποδεκτό αφού boot-άρουν τα
windows να γίνονται slow as death με το που θα χρειαστούν πραγματικά
έστω και ελάχιστο swap space
- θεωρείς απόλυτα φυσιολογικό τα windows να σκοτώνουν ότι άλλο
λειτουργικό έχεις στο σύστημα αλλά περιμένεις από το linux να κάνει
σωστά resize τα partitions των Windows αλλά και να μην τα μικρύνει
περισσότερο από όσο θες (χωρίς δική σου σχετική παρέμβαση), επειδή είσαι
παλιοτσιγκούνης και δε θες να πάρεις ένα δεύτερο δίσκο για να παίξεις με
το linux

Ε αν κάνεις όλα τα παραπάνω είναι αναμενόμενο να αντιμετωπίσεις
προβλήματα *με οποιοδήποτε λειτουργικό στήσεις στον υπολογιστή σου*,
είτε αυτό είναι μια random διανομή linux, είτε FreeBSD, είτε Solaris
είτε ακόμη ακόμη και Windows. Και ο χρήστης που δεν ξέρει και πολλά
πράγματα και δεν έχει όρεξη να μάθει έστω και λίγα θα είναι ανίκανος να
τα διορθώσει είτε σε Linux είτε σε Windows. Η μόνη διαφορά είναι ότι
στην πρώτη περίπτωση θα στείλει γράμμα στην LGU (που άμα του πει κανείς
"RTFM ηλίθιε" θα γίνει κακός) ενώ στη 2η θα πάει το PC στο καλό Πλαίσιο
(θα πληρώσει 50 Ευρώ, θα αγοράσει και άλλα 100 τη μαλακία που λέγεται
Norton Antivirus γιατί "για να μου το προτείνουν στο πλαίσιο καλό θα
είναι", και αφού του πιάσουν τον κώλο θα πει και ευχαριστώ).

> Όταν τα λεω εγώ είμαι troll.

Όχι, απλά ηλίθιος.

Γ.