Πολυτονικό στο KDE ( ήταν Πολυτονικά στο =?utf-8?b?IM+AzrvOt866z4TPgc6/zrvPjM6zzrnOvw==?=)

Θοδωρής Λύτρας aspirin at myrealbox.com
Wed May 10 22:42:58 EEST 2006

Στις Τρίτη 09 Μάιος 2006 16:23, ο/η Spiros Georgaras έγραψε:

> [...]
>   Επιλογή συντόμευσης πληκτρολογίου: Win+F2 (εδώ μπορείτε να βάλετε ότι σας
> βολεύει)
> Στην καρτέλα 'Ρυθμίσεις Εντολής/URL' εισάγουμε τα ακόλουθα:
>   Εντολή/URL για εκτέλεση: setxkbmap us,gr -variant ,polytonic; kdialog
> --passivepopup 'Μονοτονικό πληκτρολόγιο ενεργό' 1
>
> Πατάμε 'Εφαρμογή' και είμαστε έτοιμοι
>
> Σημειώση: Τα παραπάνω ισχύουν για SuSE, το οποίο απ' ότι φαίνεται, είναι το
> μόνο που χρησιμοποιεί το gr αντί του el στη ρύθμιση του πληκτρολογίου. Αν
> λοιπόν έχετε SuSE, θα πρέπει να αντικαταστήσετε το gr με el στις παραπάνω

Ευχαριστώ πολύ Σπύρο!
Το δοκίμασα, δουλεύει μια χαρά (τόσο με gr όσο και με el).

Προέκυψε όμως ένα πρόβλημα: έχω βάλει στο /etc/X11/Xmodmap μερκά entries του
στύλ keycode 160 = XF86AudioMute, κλπ. για να λειτουργούν τα multimedia keys
του φορητού μου. Όταν αλλάζω όμως πληκτρολόγιο φαίνεται οτι η εντολή
setxkbmap ξεχνά να διαβάσει τις ρυθμίσεις αυτές, με αποτέλεσμα να σταματούν
να λειτουργούν τα multimedia keys και να χρειάζεται να επανεκκινήσω τον
xserver. Δοκίμασα να βάλω τις ίδιες ρυθμίσεις σε ένα ~/.Xmodmap, αλλά δεν
άλλαξε κάτι. Τι πρέπει να κάνω?

Θα ήθελα επίσης να ρίξω μια ιδεούλα: παρατήρησα οτι αν δώσει κανείς setxkbmap
-print παίρνει ένα output της μορφής:
xkb_keymap {
        xkb_keycodes  { include "xfree86+aliases(qwerty)"       };
        xkb_types     { include "complete"      };
        xkb_compat    { include "complete+ledscroll(group_lock)"        };
        xkb_symbols   { include
"pc(pc105)+us+gr(extended):2+group(alt_shift_toggle)"   };
        xkb_geometry  { include "pc(pc105)"     };
};
Εκεί που λέει extended γράφει polytonic αν είναι ενεργοποιημένο το πολυτονικό.
Δε θα μπορούσαμε χρησιμοποιώντας την εντολή grep να φτιάξουμε ένα μακρινάρι
της μορφής (*** ακολουθεί ψευδοκώδικας ***)
if [ setxkbmap -print | grep 'polytonic' ] then
{setxkbmap us,gr -variant ,extended; kdialog --passivepopup 'Μονοτονικό
πληκτρολόγιο ενεργό' 1}
elseif [ setxkbmap -print | grep 'extended' ] then
{setxkbmap us,gr -variant ,polytonic; kdialog --passivepopup 'Πολυτονικό
πληκτρολόγιο ενεργό' 1}
endif;
για να συνδυάσουμε τους δύο συνδυασμούς πλήκτρων σε έναν, όπως κι όταν
αλλάζουμε μεταξύ αγγλικών & ελληνικών???
Παρακαλώ όποιος ξέρει ας φτιάξει τη σύνταξη του παραπάνω γιατί εγώ δυστυχώς
δεν κατέχω από shell scripts...

Ευχαριστώ πολύ,
Θοδωρής