RE: To GreekTechForum απαγορεύει τον Explorer

Dimitris Kalamaras dimitris.kalamaras at compupress.gr
Thu May 4 13:46:34 EEST 2006

>πιο σωστα 'αν δε θελεις, δε σε αφηνει να μπεις' =
>εξαναγκασμος... εχει μεγαλη αποσταση αυτο που λες απο
>αυτο που γινεται

Αν έχω Explorer και δεν θέλω να το αλλάξω δεν με υποχρεώνει κανείς να το κάνω.
Απλά, μου λένε ότι "κοίτα εμείς δεχόμαστε μόνο Firefox, αν θες να μπεις εδώ βάλε ΚΑΙ firefox".

Δεν λέει "βγάλε Explorer και βάλε Firefox".

>Αυτο συμβαινει επειδη ειναι λακαμαδες και πανε με το
>mainstream, οχι επειδη θελουν να σε αναγκασουν

Διαφωνώ. Δες για παράδειγμα τη "στρατηγική συμφωνία" Ελληνικού Δημοσίου - Microsoft πριν μερικές βδομάδες
για παροχή λογισμικού της δεύτερης στο ελληνικό δημόσιο, στους υπαλλήλους και στα δημόσια πανεπιστήμια.

>Αν υπαρχει καποιος παραλληλισμος μεταξυ Αναρχισμου και
>ΕΛΛΑΚ (αν και ξερω οτι καποιοι βγαζουν/τε σπυρια με
>τετοιες συγκρισεις), δε μπορω παρα να θυμιθω το ποσο
>διαμετρικα αντιθετες ειναι οι διαφορες φατριες του
>Αναρχισμου: οι μεν βασιζονται στη βια, οι δε κανουν τα
>παντα για να την αποτρεψουν, μεταξυ αλλων *ακριβως για
>να μη γινουν οπως αυτοι τους οποιους πολεμουν*.

Δεν έκανα καμία απολύτως πολιτική τοποθέτηση και δεν βλέπω κάποιον παραλληλισμό με αυτά που λες.
Μην μπερδεύομαστε με θεωρίες.

Το Ελληνικό Σύνταγμα είναι που προβλέπει ελεύθερη πρόσβαση στις υπηρεσίες του Κράτος για όλους τους Έλληνες και ΟΧΙ κάποια αναρχική θεωρία.

> [...]
> Ο ίδιος ο RMS λέει και ξαναλέει να μην
> χρησιμοποιούμε πατέντες και κλειστό κώδικα ΠΟΥΘΕΝΑ
> γιατί ακριβώς αυτά
> κάνουν κακό στο ελεύθερο λογισμικό, γιατί αναιρούν
> τις ελευθερίες που προνοεί η άδεια GPL.

>Το τι λεει ο RMS δε με απασχολει αμεσα εφοσον ΔΕΝ
>ειμαι προγραμματιστης για να με απασχολει με ποια
>αδεια θα βγαζω τα προιοντα μου (αλλα αν ημουν, την GPL
>θα ακολουθουσα νομιζω). Παρολαυτα οπως το λες, νομιζω
>ο RMS απευθυνονταν στους προγραμματιστες και
>αναφεροταν σε τι πατεντες θα χρησιμοποιουσαν στον
>κωδικα τους,  οχι στο πως θα αποτρεψουν τους αλλους

Έχω διαφορετική άποψη.
Η GPL είναι, φυσικά, μια άδεια ελεύθερης χρήσης λογισμικού.
Ωστόσο, το ελεύθερο λογισμικό αντιμετωπίζει προβλήματα από την ύπαρξη πατεντών και τις μηνύσεις από εταιρείες
που θεωρούν ότι έχουν πατεντάρει τα πάντα και απαγορεύουν την πρόσβαση στην "πνευματική ιδιοκτησία" τους από
ελεύθερα προγράμματα.

Αν συνεχίσουμε να χρησιμοποιούμε Windows/Explorer/Office και κάποια μέρα η
MS μας απαγορέψει μέσω πατεντών να έχουμε πρόσβαση στα χωράφια της (δες το FAT) τότε απλά
το ελεύθερο λογισμικό θα αποκτήσει πολύ μεγάλα προβλήματα στην ανάπτυξη του.

Γι' αυτό και ο RMS λέει μην χρησιμοποιείτε (όχι μόνο στον προγραμματισμό) πατέντες.

Προσωπικά λέω μπράβο σε όσους αποθαρρύνουν ενεργά την χρήση πατεντών.

--Δημήτρης