Re: Ελληνικά προβλήματα...

Konstantinos Togias ktogias at math.upatras.gr
Thu Feb 2 14:48:17 EET 2006

On 2/2/06, Markos Fragkakis <fragakis at gmail.com> wrote:
> [...]
> τις οδηγίες στο linux.gr
> http://www.ergoway.gr/jkost/linuxmigration/quickref/install/greek.html.
>
> Όλα παίζουν κανονικά εκτός από δύο περιπτώσεις:
>
> 1. Η γραμματοσειρά Microsoft Sans Serif δείχνει ένα τετραγωνάκι στη θέση
> του κενού. (Δεν είδα άλλη γραμματοσειρά να το κάνει αυτό.)
>
> 2. Έχω πρόβλημα με τα ελληνικά filenames, βγαίνουν ερωτηματικά, ενώ έχω
> φτιάξει το /etc/fstab. Ακολουθεί η γραμμή του εν λόγω partition:
>
> /dev/hda3       /media/silo     vfat
> defaults,codepage=737,iocharset=iso8859-7        0       0

Το ubuntu δουλεύει by default σε unicode utf8 για τα Ελληνικά...
Με ένα env | grep LANG δεις κάτι σαν αυτό:

LANG=el_GR.UTF-8
LANGUAGE=el_GR:el:en_GB:en

Τότε είτε πρέπει να αλλάξεις το locale από utf8 σε iso (ωστε να
παίζουν τα πάντα σε iso) ή να αλλάξεις το iocharset στο /etc/fstab σε
utf8 (προτεινόμενο)

Γενικά, αν κατα την εγκατάσταση είχες επιλέξει Ελληνικά σαν βασική
γλώσσα ή πας στο Σύστημα -> Διαχείρηση συστήματος -> Language Selector
από το μενου του gnome και προσθέσεις υποστήριξη για Ελληνικά, το
ubuntu θα κατεβάσει και θα εγκαταστήσει τα ανάλογα language-support
πακέτα, και θα κάνει όλες τις απαραίτητες ρυθμίσεις ωστε να έχεις
σωστά utf8 ελληνικά παντού. Το μόνο που ίσως χρειαστεί να βάλεις μετά
είναι κάποια extra fonts, όπως τα mstt-fonts.

Βέβαια τώρα που έχεις βάλει ήδη χέρι δεν ξερω τι θα συμβεί...

Konstantinos Togias
University Of Patras
Dept. of Mathematics