Re: Συμφωνία Novell-Microsoft [was: Koyponia Suse apo th microsoft?]

Nick Demou ndemou at gmail.com
Thu Dec 7 16:51:52 EET 2006

Την 7/12/2006, Dimitris Kalamaras <dimitris.kalamaras at compupress.gr> έγραψε:
> Στις 07-12-2006, ημέρα Πεμ, και ώρα 15:28 +0200, ο/η Nick Demou έγραψε:
> [...]
>
> Μάλλον ανάποδα τα αναφέρεις εδώ. O Icaza λέει ό,τι η Novell, και πιο
> πριν η Ximian, βάζουν interoperability στο OO.org εδώ και καιρό - πολύ
> πριν από την αναγγελία της συμφωνίας.

γιατί όχι - έτσι κι αλλοιώς δεν παίζει κάποιο ρόλο στη συλογιστική μας

> [...]
> στο MS Office και θα ήθελε να μη χάσει τίποτε αν περάσει στο OO.org.
> [...]
> Που' ντο κακό;
> [...]
> το αντίθετο επιχείρημα χρησιμοποιεί η Novell (μάλλον ο
> Icaza): "θα φέρω περισσότερους MS Windows χρήστες στο Linux".
> Η ελειψή
> διαλειτουργικότητα είναι σημαντικό εμπόδιο σε αυτό. Η MS έχει κάνει
> lockin στην αγορά
> [...]
> Πρέπει να δώσεις [στους πελάτες της MS] πρακτικές
> λύσεις-εξόδους, έστω και με συμβιβασμούς.

όταν αναφέρομε σε οποίοδήποτε πρόγραμμα εγώ εχω δύο πράγματα στο μυαλό μου:
α) τις τεχνικές του ιδιότητες
β) τις νομικές του ιδιότητες (που δεν είναι καθόλου απίθανο να
εκφράζουν επίσης και την ιδεολογική τοποθέτηση των δημιουργών - όπως
π.χ. στην περίπτωση του FSF)

π.χ. το Gnu tar
α) Τεχνικά: (πρόχειρα) δημιουργεί ένα αρχείο που εμπεριέχει πολά άλλα
β) Νομικά/ιδεολογικά: (πρόχειρα) διατιθετε κάτω από άδεια χρήσης
opensource / είναι ελεύθερο λογισμικό

Ο de Icaza εκφράζει αρκετά καλά μια ολόκληρη μερίδα ανθρώπων του χώρου
της πληροφορικής που εστιάζουν με ζωηρό ενδιαφέρον στο (α), το τεχνικό
μέρος, και αντιμετοπίζουν πολύ ρηχά το (β) νομικό/ιδεολογικό μέρος.
Και τους καταλαβαίνω απόλυτα: το νομικό κομάτι είναι περίπλοκο,
κουραστικό, ανιαρό και συχνά στηρίζετε σε ηλίθιες παραδοχές που όμως
πρέπει να τις λαμβάνεις υπόψη με κάθε σοβαρότητα για να ασχοληθείς
μαζί του. Και σαν να μην έφθαναν όλα αυτά ακόμα και αν νομίσεις ότι το
κατάλαβες απόλυτα ρωτάς το διπλανό σου, μη βλάκα τεχνικό, και έχει
καταλάβει το τελειώς αντίθετο. Μετά ρωτάς δύο ειδηκούς και δεν
συμφωνούν. Και μετά ανακαλύπτεις ότι δεν υπάρχει κανένας τρόπος να
μάθεις με σιγουριά τι ισχύει και ότι όλοι βασίζονται σε μια defacto
αυθεντία που λέγετε δικαστής η οποία ... είναι ένας συνηθισμένος όχι
περισότερο μορφωμένος από τους άλλους ειδηκούς που ρώτησες άνθρωπος!
Με μια λέξη: μπλιάχ. Όσο για το ιδεολογικό κομάτι 9 στους 10 τεχνικούς
Η/Υ αν δουν τις λέξεις ιδεολογία και τεχνολογία στην ιδια πρόταση θα
αλλάξουν στην καλύτερη περίπτωση παράγραφο και στη χειρότερη
ανάγνωσμα.

Το κακό είναι ότι το νομικό κομάτι του (β) σε δαγκώνει άσχημα αν το
αγνοήσεις. Αν μάλιστα  υπάρχουν κάποιοι με οικονομικά κίνητρα τάξης G$
(GigaDollars) το ότι θα σε δαγκώσουν είναι το μόνο απόλυτα σίγουρο

(εδώ θα πρέπει να σταματήσω λόγο δουλειάς αν και κατανοώ ότι μερικούς
μπορεί να  τους άφησα με την απορία "ε? πιο δάγκωμα έχει στο μυαλό του
το ψώνιο? ")