linux 64 bit

Karaoulis Marios marios_hellas_23 at yahoo.gr
Thu Nov 17 19:24:29 EET 2005

On Thursday 17 November 2005 15:52, Stella Korakaki wrote:
> Καλησπερα,
>

> Εκανα μια απόπειρα εγκατάστασης debian  σε ενα μηχανάκι 2xamd64 opteron
> dual core. Βασικά εχω τις εξής απορίες.
>
> 1) Πώς καταλαβαίνω οτι ο kernel οντως τρέχει στα 64bits?
>    Θεωρειτικά βρήκα πως οι εντολές
>    getconf WORD_BIT  ή getconf LONG_BIT μου δίνουν αυτη τη πληροφορία.
>    Εμενα βεβαια μου γυρνάνε 32 ενω ο kernel μου ειναι
>    2.6.8-11-amd64-k8-smp

Σε εμένα (SuSE 10.0 64bit) η getconf LONG_BIT γυρνά 64 bit.

> 5) Κατι αλλο που θα'πρεπε να γνωρίζω για μια σωστή 64bit εγκατάσταση?

Γνώμη μου, είναι να βγάλεις το Debian που δεν έχει ακόμα επίσημη υποστήριξη
για amd 64, για τους εξής λόγους.
1) Είναι unofficial
2) Στην κανονική διανομή sarge , υπάρχει έτοιμο μόνο ο πυρήνας και κάποια
έκδοση του gcc σε 64 bit. Πρέπει να κάνει recompile ΤΑ ΠΑΝΤΑ, πράγμα όχι
εύκολο, διότι πρέπει να λύσεις τα προβλήματα του Linker, διότι θα κάνει
compile 64 bit προγράμματα με linker βιβλιοθήκες 32 bit. Αρά πρέπει να βρεις
ποιές είναι αυτε οι βιβλιοθήκες, να τις κάνεις compile πρώτα, βεβαιώνοντας
ότι δεν βασίζονται σε άλλες κτλ. Μεγάλο μπέρδεμα.
3) Το πιο σημαντικό. Είναι η μόνη διανομή (σε σχέση με fedora, suse mandrake)
που είναι pure 64 bit. Που είναι το κακό? Δεν υπάρχει καμία υποστρίριξη για
32 bit βιβλιοθήκες. Σε άλλες διανομές υπάρχουν ταυτόχρονα και 32 bit και 64
(/usr/lib και /usr/lib64) bit βιβλιοθήκες, με αποτέλεσμα να χρησιμοποιείς
όποια θέλεις. Σε debian πρέπει να χρησιμοποιήσεις chroot. Μεγάλη φασαρία.
Γιατί χρειάζεσαι 32 bit βιβλιοθήκες?
Επειδή κάποια προγράματα υπάρχουν ακόμα σε 32 bit. Από τα σημαντικότερα που
ξέρω
α)OpenOffice
β)Macromedia Flash
γ)Ο μόνος τρόπος για να βλέπεις video-μουσική Windows Media Encodes (wmv)
είναι να χρησιμοποιήσεις τις 32 bit εφαρμογές των Xine-MPlayer

Πως θα το πετύχεις αυτό με debian φαίονεται εδώ
https://alioth.debian.org/docman/view.php/30192/21/debian-amd64-howto.html

Γενικά πληροφορίες βρίσκονται εδώ http://www.debian.org/ports/amd64/
ÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿÿðèb‹˜j(ÿôâ­çh~ÊZ›ö†Šÿ1¨¥…«-…æÞ²Û)jjk¢×œ¶*'jº.Øm¶Ÿÿþf¢—üš†Šÿ