linux 64 bit

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Thu Nov 17 19:42:37 EET 2005

On 2005-11-17 15:52, Stella Korakaki <skor at hellug.gr> wrote:
> Καλησπερα,
>

> Εκανα μια απόπειρα εγκατάστασης debian  σε ενα μηχανάκι 2xamd64 opteron
> dual core. Βασικά εχω τις εξής απορίες.
>
> 1) Πώς καταλαβαίνω οτι ο kernel οντως τρέχει στα 64bits?
>
>    Θεωρειτικά βρήκα πως οι εντολές
>    getconf WORD_BIT  ή getconf LONG_BIT μου δίνουν αυτη τη πληροφορία.

Οχι ιδιαίτερα.  Όπως είπα πρόσφατα και σε μια συνάντηση με
κάποιους άλλους προγραμματιστές, ο αριθμός των bits ενός int/long
δεν είναι πάντα καλή πληροφορία για το native instruction set της
μηχανής.

<mode type="inquisitor" variety="spanish">
  Ο τύπος που είχε γράψει σε ένα C πρόγραμμα:

      int enable_64bit = 0;

      if (sizeof(long) == 8)
          enable_64bit = 1;

  υπέφερε λίγο στα σατανικά μου χέρια, πριν ξεψυχήσει λίγο αργότερα,
  ομολογώντας ότι δεν είχε σκεφτεί ποτέ την πιθανότητα ύπαρξης ενός
  128-bit επεξεργαστή.
</mode>

>    Εμενα βεβαια μου γυρνάνε 32 ενω ο kernel μου ειναι
>    2.6.8-11-amd64-k8-smp

Ακριβώς :)

Για δοκίμασε τις εξής εντολές και δες τι λένε:

    # arch
    # uname -m

> 2) Γιατι το /proc/cpuinfo βρήσκει 2 cpu? Πώς καταλαβαίνω αν έχει δει τη
>    μία με τους 2 πυρήνες της ή κάθε μία με 1 πυρήνα μόνο? Λείπει κάτι
>    απο τον 2.6.8-11-amd64-k8-smp που ερχεται με το sarge?

Τι λέει το dmesg σου;

> 3) Τί χρειάζομαι για να κάνω compile τον πυρήνα για τον επεξεργαστή μου?
>    Εχω βαλει το lib64gcc1 που φαντάστηκα οτι θα χρειάζεται αλλα
>    μου πετάει αυτο και δε ξέρω τι σημαινει:
>
>   # make
>   CHK     include/linux/version.h
>   CC      arch/x86_64/kernel/asm-offsets.s
>   cc1: error: code model `kernel' not supported in the 32 bit mode
>   make[1]: *** [arch/x86_64/kernel/asm-offsets.s] Error 1
>   make: *** [prepare0] Error 2
>
>   Κάνοντας googling καταλαβα οτι χρειάζεται να κανω
>   cross-compiling ? εχμ?

Νομίζω πως δε χρειάζεται cross-compiling αν στήσεις GCC πακέτο
που ταιριάζει με 64-bit συστήματα.

> 4) Τί γίνεται με τα πακέτα του debian? Υπάρχει καποιο port για
>    precompiled debs στα 64bit?

Αυτό δεν το ξέρω.  Κάποιος που έχει Debian σε 64-bit θα μας πει.

> 5) Κατι αλλο που θα'πρεπε να γνωρίζω για μια σωστή 64bit εγκατάσταση?

Τίποτα ιδιαίτερο.  Λογικά, αν κρίνω από την εμπειρία μου με
Ubuntu σε 64-bit Linux εγκαταστάσεις, μπορείς πολύ απλά να
'ξεχάσεις' ότι είναι 64-bit το μηχάνημα στο 95% των περιπτώσεων.