Makedonikh glossa? [kai Mpampiniotis]

Nikos Kanellopoulos nkan at panafonet.gr
Fri Mar 4 16:23:40 EET 2005

Kamenopoulos wrote:

>Φίλε Νίκο, αισθάνομαι απλά την υποχρέωση να υπενθυμίσω σε όποιον νομίζει ότι
>είναι απόγονος του Μεγαλέξανδρου με οιωνεί copyright σε έναν γεωγραφικό όρο
>ότι *πιθανότατα* η οικογένειά του ήρθε στη Μακεδονία μόλις πριν 80 χρόνια με
>πρώτη γλώσσα τα τούρκικα, εν αντιθέσει με τους διόλου ανύπαρκτους ντόπιους
>(οι οποίοι αποτελούσαν το 70-80% του πληθυσμού της Μακεδονίας εξαιρουμένων
>των Τούρκων, μιλούσαν όλοι ανεξαιρέτως μακεδονικά και αναλόγως των εξελίξεων
>κατέληξαν είτε σλαβόφωνοι "απόγονοι του Μεγαλέξανδρου" είτε ελληνόφωνοι
> [...]

Κοίταξε Δημήτρη, είχα την τύχη να γνωρίσω έναν άνθρωπο που λέγεται Άρης
Πουλιανός
και είναι (φυσικός) ανθρωπολόγος [άλλω πράγμα η "ανθρωπολογία" τύπου
Παν. Αιγαίου που
μοιάζει με την φιλοσοφική σχολή και άλλο η επιστήμη της φυσικής
ανθρωπολογίας που
έχει να κάνει με όργανα ανθρωπομετρήσεων και ανασκαφές].

Αυτός ο σπάνιος άνθρωπος λοιπόν (μεταπτυχιακό στην βιολογία στη Ν. Υόρκη
και Διδακτορικό
στην πρώην Σοβιετική Ένωση) μελετάει το ζήτημα της ανθρωπολογικής
σύνθεσης του
ελληνικού χώρου περίπου 55 χρόνια (είναι τώρα 80 ετών). Το 1965 η
Σοβιετική Ακαδημία
βράβευσε τον Πουλιανό για την εργασία που συνοψίζω παρακάτω.

Είναι κρίμα να αφήνουμε τα ανθρωπολογικά ζητήμα σε φιλολόγους τύπου
Μπαμπινιώτη
που λένε για ΙνδοΕυρωπαϊκές μαλακίες και ότι οι έλληνες ήρθαν "κάποτε
από κάπου" στην
Ελλάδα και μιλούσαν την "Ινδοευρωπαϊκή", όλα εικασίες χωρίς ίχνος απόδειξης.

Πάρε λοιπόν την 7η εκδοση του βιβλίου του "Η προέλευση των Ελλήνων" που
παρουσιάζει τα
αποτελέσματα 30.000 ανθρωπομετρήσεων. Έργο ζωής και πολύ διαφωτιστικό.
Το βασικό
συμπέρασμα είναι ότι στον ελληνικό χώρο υπάρχουν  ανθρωπολογικές 3
"ποικιλίες"
αρκετά συγγενείς μεταξύ τους και ότι ο πληθυσμός έχει ανθρωπολογική
συνέχεια που χάνεται στα
βάθη των αιώνων, με κάποιες επιδράσεις από επιδρομείς κλπ που όμως δεν
άλλαξαν ουσιαστικά τα
ανθρωπολογικά χαρακτηριστικά. Ίσως να ακούγεται "εθνικιστικό", αλλά αν
δεις τους τόνους
των μετρήσεων στους οποίους στηρίζεται,  θα καταλάβεις ότι απλώς είναι
αλήθεια...

Κι αν είσαι κοντά στη Θεσσαλονίκη, πηγαινε στο σπήλαιο Πετραλώνων
Χαλκιδικής να δεις
τα πανάρχαια ευρήματα (κατά τον Πουλιανό ηλικίας 700.000 ετών) και τον
ίδιο, που σε
αυτή την ηλικία ακόμα ανασκάπτει... Το μουσείο που θα δεις το έχτισε με
δικά του έξοδα.
Στο χώρο αυτό έγινε το 1982 το Πανευρωπαϊκό Συνέδριο Ανθρωπολογίας και
αναγνωρίστηκε
ο Αρχάνθρωπος των Πετραλώνων ως ο αρχαιότερος μέχρι τώρα Ευρωπαίος.