EROTISI

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Wed Jan 19 11:01:23 EET 2005

Ioannis Mperedimas wrote:

> Παρεπιπτόντως ωραίες τέτοιες μελέτες έχει πραγματοποιήσει η Microsoft [1]
> (εξάλλου σε κάποιο βαθμό αυτή καθιέρωσε τον όρο TCO ως αντίβαρο στο
> "τζάμπα" λογισμικό).

Ώπα. Το TCO βγήκε στο προσκήνιο λόγω της αυτής της μάχης, αλλά ως όρος
προϋπήρχε (είναι χρηματο-οικονομικός και δεν αφορά μόνο το λογισμικό).
Υπάρχουν δε διάφορα (και μερικά αρκετά περίπλοκα) μοντέλα για τον
υπολογισμό του TCO ανάλογα με το ποιός είσαι και ποιόν ρωτήσεις (Gartner
κλπ). Κάποιο αρθράκι με κατάλληλα link είχα πετύχει το theregister.com αλλά
είναι αδύνατο να το βρω αυτή τη στιγμή.

> Από κει και πέρα, όπως είπε και ο Γιώργος θα πρέπει να το ψάξεις αρκετά.

Απ' ότι έχω καταλάβει τα λειτουργικά κόστη για τα τμήματα IT είναι αρκετά
περίπλοκα στον υπολογισμό τους όσο μεγαλώνει το μέγεθος του τμήματος. Γι'
αυτό έχουν βγει ειδικοί τρόποι υπολογισμού από τους μεγάλους
χρηματο-οικονομικούς οίκους. Βέβαια αυτό έχει σχέση και με το μέγεθος και
το σχήμα της εταιρίας.

Έχω την εντύπωση πως το Linux έχει πολύ χαμηλό αρχικό κόστος αλλά απαιτεί
διαχειριστές με αρκετές γνώσεις οι οποίοι είναι σε έλλειψη, ειδικά στο χώρο
της Ελλάδας. Αυτό αυξάνει το κόστος deployment και υποστήριξης (ειδικά το
δεύτερο τώρα που η εγκατάσταση ενός workstation έχει γίνει τόσο εύκολη).

> Π.χ., αν λάβεις υπόψη πως το βαρύ κόστος με τα Windows είναι στα per
> user license μπορεί να συμφέρει να έχεις μια διττή λύση, π.χ.
> - Win2003 + IIS 6.0 + MS SQL + ASP.NET gia application & DB server
> - Έναν Linux server (Postfix, Samba etc.) για όλα τα υπόλοιπα (mail,
> file sharing, authentication κλπ.)

Γιατί τόσο πολύ το MS σύστημα; Έχεις /τόσο/ μεγάλες απαιτήσεις στο
application server κομμάτι;

Α, και lan proxy στο linux, έτσι; (έχω δυσάρεστες εμπειρίες από proxy σε MS
περιβάλλον) Να μη σου πω, ότι μόνο ότι υπηρεσία δεν είναι καθαρά δικτυακή
να μπαίνει σε Windows Server (εκτός ίσως από domain controller, και πάλι
αυτό είναι καλύτερο να είναι χώρια σε ένα απλό W2K server μηχανάκι). Εν
ολίγοις:

DNS, DHCP, mail, LDAP(?), proxy: Linux
Domain controller: Win 2000 Server (ίσα να κρατάει τα Win clients)
DB (MSSQL), app server (IIS, COM+): Win 2000/2003 server

> (plz no Java vs. .NET flames, ένα παράδειγμα είπα! :))

Δεν καταλαβαίνω γιατί θα μπορούσε να τσιμπήσει κανείς (εγώ είμαι φανατικός
Java, αλλά δεν βλέπω τίποτε το παράλογο).

Doc