Cedega questions

fs admin at www0.org
Tue Jan 4 14:08:48 EET 2005

On Tue, 04 Jan 2005 11:51:51 +0200, Giannis Papadopoulos wrote:

> To Wine θα παίξει καλά;

Όχι:-) Έχω κάνει διάφορα πειράματα με cedega και παλιά με winex, όσα λένε
στο σάιτ τους ίσως παίξουν καλά και αυτά όχι πάντα τέλεια, τα υπόλοιπα
μπορεί να μην ξεπεράσουν τον installer. Γενικά αν δε το ψάξεις και δεις
ότι όλοι τρέχουν κάτι με wine και winex αν δεν είναι ένα απλό
προγραμματάκι - και αυτά με πολλές εξαιρέσεις - και πας σε παιχνίδια και
μεγάλα προγράμματα, το πιθανότερο είναι να υπολειτουργούν ή σπανιότερα να
μην σηκώνονται καν.

> Πάντως θα ήταν ενδιαφέρουσα μια διανομή βελτιστοποιημένη για gaming που
> θα την βάζεις σε ένα PC (δυνατό ή αδύναμο) και θα στο κάνει κάτι σαν
> Playstation. Εξηγούμαι:

Ε, βασικά να την βάζεις σε ένα αδύναμο μηχάνημα και να στο "δυναμώνει" δεν
γίνεται, αλλά μάλλον κατάλαβα τι εννοείς.

> 1) Θα προσφέρει όλες τις απαραίτητες libs για ήχο, γραφικά..

Αυτό το κάνουν όλες.

> 2) Θα έχει
> ελαφρύ window manager με ευανάγνωστα γράμματα και εικονίδια για
> τηλεόραση (το Windows Media Center είναι στο σωστό δρόμο - μην αρχίσετε
> flame plz)...

Αυτό το κάνουν όλες αν σηκώσεις κάτι σαν το windowmaker.

> 3) Δυνατότητες autoplay dvd και αυτόματης εγκατάστασης και ρύθμισης
> παιχνιδιών (αυτό θέλει ζόρι και έναν daemon, αλλά σιγά-σιγά μπορεί να
> γίνει)...

Έναν wizard μάλλον εννοείς. Εκεί έχει δρόμους πολλούς να περπατήσει το
linux για να μην τους φοβόμαστε. Είναι ακόμα console based και χλωμό να
σταματήσει να είναι για τα επόμενα 4+ χρόνια.

> 4) DVD support (ταινίες)

εύκολο, ogle, mplayer.

> 5) mp3/ogg/wma(χλωμό) support

καθόλου χλωμό, mplayer.

> 6) Θα είναι βελτιστοποιημένο στο εκάστοτε μηχάνημα (like Gentoo)

Αυτό δεν το κατάλαβα ακριβώς αλλά μάλλον κατάλαβα τον τρόπο σκέψης σου,
κάτι σαν "layer desktop" έχεις μάλλον στο μυαλό σου σαν media centre.

> 7) Δεν
> πειράζει να έχει και κανένα CUPS, gcc αλλά σε λογικά πλαίσια

Αυτά είναι έτοιμα.

> Τα παραπάνω υπάρχουν αλλά είναι μόνα τους και όχι μαζεμένα σε ένα
> πακετάκι και σίγουρα όλοι δεν μπορούν να κάνουν μια διανομή από μόνοι
> τους.. Επίσης λείπουν τα εργαλεία για αυτοματοποίηση...

Βασικά όχι απλά είναι εύκολο, όλες οι διανομές τα έχουν έτοιμα σε
"πακετάκι" ήδη, η ύπαρξη κάθε διανομής έχει αυτό το σκοπό.

Αλλά εσύ μάλλον εννοείς ότι θες κάποιο "grant unified advanced wizard for
everything" σαν αυτούς που άρχισε να πετάει στα windows η microsoft.

Μακάρι να γινόταν εύκολα και δεν θα σε κοροϊδέψω για την ιδέα σου
γιατί μακάρι να' χαμε κάτι τέτοιο αλλά όταν βλέπω την ειδικευμένη στον
τομέα microsoft να κάνει και αυτή τα λάθη της σε αυτούς τους
αυτοματισμούς, βλέπω το linux να θέλει χρόνια και χρονάκια ακόμα σε αυτά
τα πράγματα.

Γενικότερα το linux είναι όπως όλα τα unix και unix-oriented βασισμένο στη
κονσόλα, και όταν κάποιος ξέρει να την δουλεύει δεν πολυχρειάζεται κάτι
διαφορετικό για configurations. Αλλά αν θες κάτι που θα το προσεγγίσουν
όλοι, τότε το linux όπως είναι τώρα θέλει δουλειά.

Επίσης το πρόβλημα είναι εκτός από πρακτικό και.. φιλοσοφικό. Όταν κάποιος
δεν χρειάζεται κάτι διαφορετικό από ότι υπάρχει τώρα είναι εύκολο να
αγνοήσει όλους τους άλλους.

Επίσης υπάρχει και η άποψη ότι αν το linux και γενικότερα κάποιο unix-like
γίνει integraded με guis και wizards τότε θα πάψει να είναι αυτό που είναι
και θα χάσει πολλά από τα πλεονεκτήματά του.