Αλογοσκούφης

Tasos Kotaras akota at intranet.gr
Thu Feb 10 11:51:43 EET 2005

Costas Barakitis wrote:

Δεν μπορώ να καταλάβω τι ζόρι τραβάς. Εγώ δεν υποστήριξα ούτε μια στιγμή
ότι θα έθετα επιχειρήματα με τον τρόπο που γράφω εδώ σε έναν ανώτερο
αξιωματούχο. Δεν θυμάμαι να υποσχέθηκα πουθενά να γράψω ένα γράμμα με
οικονομικά στοιχεία που θα υποβάλλετε στον Αλογοσκούφη. Εδώ συζήτηση
κάνουμε μεταξύ ανθρώπων που έχουν έναν ιδιαίτερο κώδικα επικοινωνίας,
και δεν είμαι αφελής να μην καταλαβαίνω το πόσο ιδιαίτερος είναι. Και
έπειτα, αν θέλεις, επειδή έχω προσωπική πείρα στο πώς μπορεί να διαδοθεί
το linux σε μια εταιρία (την δική μου), να έχει servers με linux, και να
φτάνει σε σημείο ακόμα και να βγάζει προϊόν με embedded linux,
αποδεικνύεται ότι το linux μπορεί πράγματι να έχει κάποια παρουσία.
Θεώρησα καλό να καταθέσω κάποιες σκέψεις τις οποίες επαναλαμβάνω:

1. Είναι δεδομένη η παρουσία της MS στην αγορά, τόσο σε όγκο, όσο και σε
δυνατότητες marketing δικτύου πωλήσεων, κτλ, οπότε με μόνο τη δύναμη της
πειθούς και τεχνικά κριτήρια δεν μπορεί κάποιος εύκολα να την
ανταγωνιστεί, ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΑ από το αν έχει καλύτερο προϊόν ή όχι,

2. Υπάρχει αδυναμία του γραφειοκρατικού μηχανισμού της δημόσιας
διοίκησης να λειτουργήσει τεχνοκρατικά και/ή να διαδώσει νέες ιδέες προς
τα επάνω, ακόμα και εύλογες και προφανείς.

3. Δέχομαι ότι το linux αξίζει να έχει καλύτερη τύχη, καθώς παρά τα
όποια προβλήματα που έχει είναι τουλάχιστον ΔΩΡΕΑΝ (αυτόν τον παράγοντα
στην σύγκριση που κάνεις δεν τον έλαβες υπόψιν!)
επομένως εξοικονομούνται χρήματα και για όποιους απαραίτητους
υποστηρικτικούς μηχανισμούς. Σε μια δημόσια διοίκηση μάλιστα που έχει ως
προτεραιότητα τη μείωση του κόστους, θα ήταν μια ενδιαφέρουσα λύση.

Με βάση όλα τα παραπάνω αυτό που λέω είναι αν θέλουμε να δούμε κάποτε το
linux να έχει κάποια επιτυχία στο δημόσιο, θα πρέπει αυτή η αλλαγή να
έρθει εκ των άνω και με επηρρεασμό υψηλόβαθμων στελεχών και όχι τόσο με
διάφορες γιορτές που αφορούν τους απλούς ανθρώπους. Δεν είπα ΠΩΣ αυτό θα
γίνει, απλά επεσήμανα αυτό το σημείο.

Απαντάω μόνο επιλεκτικά σε μερικά ακόμα σημεία:

> Exoume pei kai sto parel6on pws osoi eimaste edw mesa den apoteloume
> to meso oro twn xrhstwn. Ki emena mou aresei to leitourgiko twn apple
> alla ayto den shmainei kati, ti na to kanw otan den mporw gia
> paradeigma na paiksw paixnidia ekei panw.

Τα παιχνίδια άσε τα καλύτερα. Εδώ υπάρχουν σε υπηρεσίες ακόμα συστήματα
με text mode, και μου μιλάς για ευκολία χρήσης; Και τι έχεις να πείς για
χρήσεις πέρα από το να γράφεις word κείμενα, όπως π.χ. servers, routers,
κ.α. Εκεί ο παράγοντας ευκολία χρήσης δεν μπαίνει σε σημαντικό βαθμό.
Άσε τα θέματα σταθερότητας, κτλ. Δεν θα μπορούσε η διείσδυση να
ξεκινήσει από εκεί;

> En oligois enas kratikos mhxanismos gia na paei se lysh Linux prepei
> na analavei ena risko. E, den katalavaineis giati me tetoio epixeirhma
> den ginetai na poulhseis? Den einai venture capital to dhmosio.

Δεν πρόκειται να μιλήσω για "ρίσκο" στον Αλογοσκούφη, μην ανησυχείς...
Αλλά όπως και να το κάνουμε κάθε αλλαγή εμπεριέχει κάποιο ρίσκο έτσι και
αλλοιώς. Το θέμα είναι να ζυγίσεις τα πιθανά πλεονεκτήματα και
μειονεκτήματα που θα προκύψουν. Και αν ο λογαριασμός βγαίνει θετικός να
προχωράς. Αλλοιώς αν δεν θέλεις να λαμβάνεις ευθύνες και αν δεν έχεις
προοδευτική κουλτούρα τότε δεν θα μπορέσεις ποτέ π.χ. να μειώσεις το
κόστος ή να αυξήσεις την παραγωγικότητα. Το πρόβλημα όμως της δημόσιας
διοίκησης είναι ότι δεν έχει ακριβώς αυτήν την προοδευτική κουλτούρα
ώστε να κάνει τα οποιαδήποτε βήματα από μόνη της. Δεν μελετά καν την
κατάσταση. Θέλει επομένως νουθεσία από το πολιτικό επίπεδο ακόμα και για
τα πιό απλά πράγματα. Έχω πολλά παραδείγματα να φέρω αλλά καλύτερα να
μην μακρυγορήσω άλλο.

> Kai poios 6a to ftiaksei ayto to distribution? Emeis? Esy? Poios
> akrivws? Rwtaw giati to na leme idees kai apopseis einai poly eykolo,
> sto dia tayta einai to zori.

Αν χρειαστείτε καμμιά βοήθεια εδώ είμαι εγώ. Φτάνει να έχω χρόνο. Εγώ
όμως μίλησα για ενδιαφέρον έμπρακτο ώστε να βοηθηθούν τέτοιες
προσπάθειες. Π.χ. χρηματοδότηση. Αυτό θα μπορούσε να γίνει σε συνεργασία
με εκπαιδευτικά ιδρύματα, που όπως ξέρεις το κόστος ανάπτυξης είναι
μικρό. Από εκεί θα μπορούσε κανείς να αντλήσει στο μέλλον και του sys
admin που θέλεις.

> Re palikari pote to ekana ayto? Epeidh dhladh aporriptw ta dika sou
> epixeirhmata aytomatws aporriptw kai to Linux? Mhpws eisai ekproswpos
> typou tou Open Source genikws ki dikh sou aporripsh antikatoptrizetai
> sto idio to kinhma? Mh vaykalizesai adika.

Αντί να απαντάς στα δικά μου λανθασμένα ή όχι επιχειρήματα, γιατί δεν
θέτεις τα δικά σου; Ή φτιάξε ένα site που να εκθέτει διάφορες απόψεις
προς γνώση των αρμοδίων. Ή αν τέλος πάντων το inux έιναι πια σο
ακατάλληλο, πες τι πρέπει να αλλάξει ώστε να γίνει κατάλληλο. Αλλά απ?
ότι κατάλαβα έχεις έναν περίεργο "πραγματισμό¨ και μοιρολατρεία. Αν
είναι να φέρουμε "επανάσταση" με τέτοια νοοτροπία, τότε ίσως είναι
καλυτερα να παρατήσουμε την προσπάθεια.

Επιστρέφω στον δικό μου μικρόκοσμο όπου το linux βασιλεύει και άντε γειά.

Τάσος Κοταράς