Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Σταύρος Γιαννούρης alby at freemail.gr
Wed Aug 10 18:33:32 EEST 2005

On Wed, 10 Aug 2005 18:00:09 +0300
Constantine Dokolas <cdokolas at sunsoftgr.com> wrote:

> Δεν καταλαβαίνω τη διαφορά. Τι σημαίνει "είναι εργαλείο ανάπτυξης"; Τι
> παραπάνω δίνει με άλλο license; Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι να δίνει
> εργαλεία εγκατάστασης/διαχείρισης και patches υψηλής ποιότητας (πιο καλά
> τεσταρισμένα).
>
> (η MySQL είναι σίγουρα GPL, ή μήπως είναι τίποτα άλλο και χαλάμε τσάμπα
> σάλιο; δεν έχω και internet από εδώ που είμαι...)
Ναι, η MySQL είναι (και) GPL.

Μάλλον χρειάζεται λιγάκι περισσότερο ξεκαθάρισμα η κατάσταση.
*Μπορείς* να πουλήσεις και ένα GPL πρόγραμμα, και να χρεώσεις και όσο θες
Δείτε εδώ:
http://www.gnu.org/philosophy/selling.html
Αρκεί στο δισκάκι που θα δώσεις, και στα patches που θα κυκλοφορείς να υπάρχει
και ένας source/ κατάλογος.
Άλλο τώρα εαν κάποιος που το έχει αγοράσει αποφασίσει να το διανείμει έτσι με ή
χωρίς τροποποιήσεις. (βλ. RHEL = CentOS)

Το παραπάνω που κάνει η MySQL με την εμπορική άδεια είναι οτι επιτρέπει σε αυτούς
που την έχουν αγοράσει να βασίσουν τα προγράμματα τους πάνω της χωρίς να
χρειάζεται να ανοίξουν των κώδικα τους υπό την GPL.
Και δεν είναι το μόνο παράδειγμα διπλής άδειας. Ανάλογα διανέμεται και το OOo,
και τα προϊόντα του Mozilla Foundation.

Για να επιστρέψω στο θέμα, όντως εκεί που είναι το χρήμα είναι στα συμβόλαια
υποστήριξης. Ο λογιστής (και ο κάθε επιχειρηματίας) θα πληρώσει τόσο όσο, αρκεί
να μπορεί να κάνει τη δουλειά του εύκολα, γρήγορα και αποτελεσματικά.
Αυτό που θέλει είναι να αποφύγει κόστη δευτερεύοντα.
Παράδειγμα: Στο γραφείο μας εδώ υπάρχει ένα PC παλιό, αλλά που σηκώνει άνετα
τα προγράμματα που δουλεύουμε ωστε να μπορεί να έρχεται κάποιο άτομο part time
σε εποχές υψηλού φόρτου. Για να είμαστε εν τάξει πρέπει να έχουμε άδειες χρήσης
για λειτουργικό +Χ +Ψ +Ω για κάτι που θα χρησιμοποιείται 150 ώρες το χρόνο;
Επί πλέον: Εκείνη την περίοδο ο server θα έχει 6 ταυτόχρονες συνδέσεις. Το κόστος
όμως "εκείνου" του λογισμικού για πάνω απο 5 συνδέσεις είναι... ;)
(στην πραγματικότητα τρέχει samba βέβαια, αλλά αυτό ανήκει μάλλον στη συντριπρική
μειοψηφία των περιπτώσεων μάλλον)

Αυτά τα ολίγα προς το παρόν :)
> Doc

Σ.