Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Wed Aug 10 18:00:09 EEST 2005

Antonios Christofides wrote:

> [...]
> και εσύ προσθέσεις το patch Β οπότε θα προκύψει το AB, τότε
> το A είναι (C) Antonios Christofides,
> το B είναι (C) Constantine Dokolas,
> και το AB είναι (C) Antonios Christofides & Constantine Dokolas. Για
> να κάνει κάποιος κάτι διαφορετικό με το AB απ' ό,τι επιτρέπει το GPL,
> πρέπει και οι δύο να δώσουμε τη συγκατάθεσή μας.
>
> Αυτό που λες με την παραχώρηση δικαιωμάτων το κάνει το Mozilla Public
> License, στο οποίο το copyright είναι ίδιο όπως παραπάνω, αλλά ο
> initial developer είναι ο Antonios Christofides, και το MPL προβλέπει
> ότι ο initial developer έχει μερικά δικαιώματα παραπάνω.

Ενδιαφέρον... θα το ερευνήσω λίγο καλύτερα...

> [...]
> θέλουν να την πάρουν με GPL. Για να το κάνει αυτό πρέπει να έχει όμως
> το copyright. Δεν ξέρω πώς το δουλεύουν. Ίσως να μην δέχονται patches,
> ή ίσως για να δεχτούν patch να απαιτούν την παραχώρηση του copyright.
>
> Η MySQL μπορεί να πουλά διαφορετικά licenses γιατί είναι εργαλείο
> ανάπτυξης. Όμως το ERP είναι τελικό προϊόν, και δεν νομίζω ότι υπάρχει
> αγορά που θα πει "δεν το θέλω με GPL, το θέλω με κάτι άλλο". Οπότε η
> μόνη λύση που μπορεί να φέρει οικονομική βιωσιμότητα σε εταιρεία που
> θα ασχολείται με ελεύθερο ERP είναι τα συμβόλαια υποστήριξης.

Δεν καταλαβαίνω τη διαφορά. Τι σημαίνει "είναι εργαλείο ανάπτυξης"; Τι
παραπάνω δίνει με άλλο license; Το μόνο που μπορώ να σκεφτώ είναι να δίνει
εργαλεία εγκατάστασης/διαχείρισης και patches υψηλής ποιότητας (πιο καλά
τεσταρισμένα).

(η MySQL είναι σίγουρα GPL, ή μήπως είναι τίποτα άλλο και χαλάμε τσάμπα
σάλιο; δεν έχω και internet από εδώ που είμαι...)

> Ναι, είναι κι αυτό τρόπος, αλλά δεν το κάνει η MySQL. Το κάνει νομίζω
> ο ghostscript.

Ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Ευχαριστώ για τις διασαφηνίσεις.

Doc

--
   Theory asserts that although in theory there should be no
difference between theory and practice, in practice there IS