Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Antonios Christofides anthony at itia.ntua.gr
Wed Aug 10 17:44:40 EEST 2005

Constantine Dokolas wrote:
> [...]
> GPL, δεν δεσμεύεσαι όσον αφορά τα δικαιώματά σου να κάνεις και ότι
> άλλο θες με τον κώδικα αυτόν. Μπορείς άνετα να κάνεις και ότι άλλες
> αλλαγές θέλεις (δηλ. άλλη έκδοση) χωρίς υποχρέωση στη GPL. Μόνο
> κάποιος που _πέρνει_ τον κώδικα με άδεια GPL έχει υποχρεώσεις, όχι
> αυτός που τον δίνει τον κώδικα.
>
> Να μη σου πω πως, αν τα καταλαβαίνω καλά, τα δικαιώματα παραγώγων
> από κώδικα GPL περιέρχονται στον δημιουργό του κώδικα (δηλαδή, ότι
> αλλαγές/βελτιώσεις κάνεις εσύ τα δικαιώματα περνάνε στον κάτοχο του
> copyright, που παραμένει ο δημιουργός), αλλά γι' αυτό δεν είμαι

Δεν ισχύει αυτό. Αν εγώ γράψω το πρόγραμμα Α και σου το δώσω με GPL,
και εσύ προσθέσεις το patch Β οπότε θα προκύψει το AB, τότε
το A είναι (C) Antonios Christofides,
το B είναι (C) Constantine Dokolas,
και το AB είναι (C) Antonios Christofides & Constantine Dokolas. Για
να κάνει κάποιος κάτι διαφορετικό με το AB απ' ό,τι επιτρέπει το GPL,
πρέπει και οι δύο να δώσουμε τη συγκατάθεσή μας.

Αυτό που λες με την παραχώρηση δικαιωμάτων το κάνει το Mozilla Public
License, στο οποίο το copyright είναι ίδιο όπως παραπάνω, αλλά ο
initial developer είναι ο Antonios Christofides, και το MPL προβλέπει
ότι ο initial developer έχει μερικά δικαιώματα παραπάνω.

Η MySQL έχει κέρδη (μεταξύ άλλων) από την πώληση licenses σε όσους δεν
θέλουν να την πάρουν με GPL. Για να το κάνει αυτό πρέπει να έχει όμως
το copyright. Δεν ξέρω πώς το δουλεύουν. Ίσως να μην δέχονται patches,
ή ίσως για να δεχτούν patch να απαιτούν την παραχώρηση του copyright.

Η MySQL μπορεί να πουλά διαφορετικά licenses γιατί είναι εργαλείο
ανάπτυξης. Όμως το ERP είναι τελικό προϊόν, και δεν νομίζω ότι υπάρχει
αγορά που θα πει "δεν το θέλω με GPL, το θέλω με κάτι άλλο". Οπότε η
μόνη λύση που μπορεί να φέρει οικονομική βιωσιμότητα σε εταιρεία που
θα ασχολείται με ελεύθερο ERP είναι τα συμβόλαια υποστήριξης.

> Σκέψου λοιπόν, ότι η MySQL έχει τη δυνατότητα να διατηρεί κάποιο
> κώδικα παράλληλα, ο οποίος να κάνει περισσότερα πράγματα ή και πιο
> γρήγορα και να τον οποίο μπορεί να κάνει link με τον "free" κώδικα
> για έχει μια δική της "γκαζιάρα" έκδοση που θα τη πουλήσει σε μια
> καλή τιμή (χωρίς να δώσει τον κώδικα) σε όποιον την έχει "ανάγκη"
> (δηλ. να μπορεί να σηκώσει το κόστος).

Ναι, είναι κι αυτό τρόπος, αλλά δεν το κάνει η MySQL. Το κάνει νομίζω
ο ghostscript.

--
Antonios Christofides
+30-2661020814