Migrating 2 Linux - The Whole Deal

Constantine Dokolas cdokolas at Sunsoftgr.com
Wed Aug 10 17:03:57 EEST 2005

A. Sidiropoylos wrote:

> Den mporw na pw oti eimai kai kanenas idikos epi tou 8ematos.... To
> anti8eto malon. Kai mpori na lew kai m....s. Alla..... Exw thn entiposh
> oti eteria pou anaptisei open source paketo kai bgazei kai xrimata apo
> ayto eno o opoiosdipote mporei na to parei kai xrisimopoihsei kato apo
> thn GNU adia xrishs.... einai h MySQL. 8-)
>
> Kai an den kanw la8os teriazei ganti sto erwtima pou e8eses sto telos.
> Ektos kai an to katalaba la8os 8-)

Αν και δεν ξέρω ακριβώς το marketing plan που έχει η MySQL, σκέψου μόνο ότι
το προϊόν είναι *δικό της* και ότι η έκδοση που δίνει κάτω από την άδεια
χρήσης GPL δεν είναι απαραίτητα η μόνη έκδοση που υπάρχει! Υπόψιν ότι αν
εσύ γράψεις πρόγραμμα και το μοιράσεις με GPL, δεν δεσμεύεσαι όσον αφορά τα
δικαιώματά σου να κάνεις και ότι άλλο θες με τον κώδικα αυτόν. Μπορείς
άνετα να κάνεις και ότι άλλες αλλαγές θέλεις (δηλ. άλλη έκδοση) χωρίς
υποχρέωση στη GPL. Μόνο κάποιος που _πέρνει_ τον κώδικα με άδεια GPL έχει
υποχρεώσεις, όχι αυτός που τον δίνει τον κώδικα.

Η άδεια GPL (GNU/GPL για να είμαστε ακριβείς) είναι σχεδιασμένη για να
διατηρεί "ελεύθερο" το λογισμικό που ο δημιουργός του "ελευθερώνει". Ο
δημιουργός του κώδικα δεν χάνει ουσιαστικά δικαιώματα από αυτή τη
συνεισφορά (όπως το copyright). Να μη σου πω πως, αν τα καταλαβαίνω καλά,
τα δικαιώματα παραγώγων από κώδικα GPL περιέρχονται στον δημιουργό του
κώδικα (δηλαδή, ότι αλλαγές/βελτιώσεις κάνεις εσύ τα δικαιώματα περνάνε
στον κάτοχο του copyright, που παραμένει ο δημιουργός), αλλά γι' αυτό δεν
είμαι σίγουρος.

Ίσως είναι καλύτερα να μιλάμε σε πλαίσια copyright, οπότε η άδεια GPL είναι
απλώς μια άδεια που κοντρολάρει το copyright. Κατ' αυτό το τρόπο ο
δημιουργός μπορεί να δώσει κάτι ώστε να μη μπορεί κανείς να οικειοποιηθεί
αυτό ή τα παράγωγά του μετά.

Τα παραπάνω τα έχω τσεκάρει με άτομο εκτός Ελλάδας που ξέρει από τα νομικά
της άδειας GPL (www.zooko.com αν θυμάμαι καλά το site του).

Σκέψου λοιπόν, ότι η MySQL έχει τη δυνατότητα να διατηρεί κάποιο κώδικα
παράλληλα, ο οποίος να κάνει περισσότερα πράγματα ή και πιο γρήγορα και να
τον οποίο μπορεί να κάνει link με τον "free" κώδικα για έχει μια δική της
"γκαζιάρα" έκδοση που θα τη πουλήσει σε μια καλή τιμή (χωρίς να δώσει τον
κώδικα) σε όποιον την έχει "ανάγκη" (δηλ. να μπορεί να σηκώσει το κόστος).
Χώρια οι "υπηρεσίες" που πουλάει. Λέω εγώ τώρα, χωρίς να το έχω τσεκάρει αν
το κάνουν αυτό ή όχι.

Αυτό λοιπόν κάνει τη κύρια διαφορά της MySQL με το σενάριο FOSS ERP που λέγαμε.

Doc

--
   Theory asserts that although in theory there should be no
difference between theory and practice, in practice there IS