linux για την τρίτη ηλικία

fs admin at www0.org
Mon Nov 15 14:09:28 EET 2004

On Mon, 15 Nov 2004 12:27:38 +0200, Manolis Christodoulou wrote:

</trelo antiflamebait(μην πολυπάρεις στα σοβαρά το παρακάτω)>

> το πειρατικό software είναι ο χειρότερος εχθρός του Free Software.

Ξέρεις πόσο και πόσο gpl software έχω κατεβάσει με τη χρήση πειρατικού
software; (j/k). Σοβαρά όμως, δεν δημιουργούν  τα προβλήματα τα
προγράμματα, αλλά οι άνθρωποι.

> Τέλος πάντων, άρχισα να κατεβάζω το ελληνικό firefox (κυκλοφόρησε μια
> μέρα μετά το αγκλικό!)

Είναι αΓΓλίκο! (σπάνια διορθώνω μιας και ο ίδιος κάνω τρελά ορθογραφικά
αλλά ντάξει, είπαμε ;-) (Τώρα  θυμήθηκα ένα τρελό περιστατικό όπου κάποιος
προσπαθούσε να μας πείσει (την υπόλοιπη παρέα) ότι ο συγγραφέας
προφέρεται(ναι, _προφέρεται_) φυσικά.. συΓΚραφέας)

> Τέλος πάντων, άρχισα να κατεβάζω το ελληνικό firefox (κυκλοφόρησε μια
> μέρα μετά το αγκλικό!)

Πρώτο λάθος. Μην παρασύρεσαι από το ξεπεταρούδι που τώρα βγήκε απ' το
αυγό και φωνάζει από δω κι'απο κει για καλαμπόκι. Βάλε τον μπαμπά. (το
mozilla, αν δε το κατάλαβες ήδη)

> και το ελληνικό OOo (78Μ ζωή νά'χουν).

Εδώ τώρα λίγο περιορισμένες οι φάσεις. Μάλλον είναι η καλύτερη επιλογή αν
και κάνει 15 sec να σηκωθεί σε ένα συνηθισμένο udma disk σε amd 2600+ την
τελευταία φορά που κοίταξα.

> Έστησα και
> το FC3 2 φορές.

++flamebait;

Ε τώρα ντάξει, το παράκανες, δε θα σου πω να του έβαζες την καλύτερη
διανομή - δηλαδή το  debian - ούτε να περάσει τα γεράματα του άνθρωπος στο
compile και download - δηλαδή στο gentoo, αλλά ντάξει, βάλε στον αρχάριο
mandrake.

Άμα είναι να γίνεις userfriendly κάντο καλά :-)

--flamebait;

> Την πρώτη το κράσαρα όταν έστησα τον τελευταίο driver
> της nVIDIA, ο οποίος δεν είχε πρόβλεψη για το συγκεκριμένο πυρήνα (?)
> και δεν μπορούσα να τον απεγκαταστήσω (?).

Και ερωτά ο ποιητής. Τι θέλει με NVIDIA drivers ένας άνθρωπος της τρίτης
ηλικίας; :-)

> Μερικά πράγματα στο Linux
> είναι ακόμα στην λίθινη εποχή...

Δεν θα σχολιάσω. Αυτό είναι subject για πραγματικό flamebait - όπου
προφανώς θα άλλαζες γνώμη ακόμα και αν τα έβαζες με κάποιον που θεωρείται
windows expert διότι εκείνος θα γνώριζε ποιος προσπαθεί όχι να
ξεφύγει απ' τη λίθινη απλά, αλλά από <cencored>σκατά</c> δεινόσαυρων της
ιουράσιας περίοδου.

>  Πάντως με τη δεύτερη φορά στήθηκαν όλα
> φυσιολογικά (χωρίς nVIDIA και χωρίς Samba φυσικά), το μόνο που δεν θα
> μπορει να παίζει είναι ο tux racer που χωρίς nVIDIA σέρνεται.

Η τρίτη ηλικία ΠΩΣ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ ΤΗ ΜΕΡΑ ΤΩΡΑ :-)

> Πάντως ο FC3 έχει βελτιωμένα ελληνικά fonts και φυσικά βελτιωμένη
> πασιέντζα που θα φανεί πολύ χρήσιμη στον πατέρα μου!

Εδώ ναι, τρίτη ηλικία, με μια πασιέντζα την έβγαλες καθαρή. Αυτά να
τα βλέπουμε εμείς.

> Το πως θα περπατήσει το εγχείρημα θα δείξει...

</flamebait></jokin>

Βασικά κοίτα, είναι απλό. Κάτι σαν το mandrake, το fedora - πολύ σωστά - ή
το suse θα ήταν ότι καλύτερο. Από κει και πέρα πρέπει και άλλος να έχει
όρεξη να μάθει κάτι καινούργιο. Δεν μπορείς δηλαδή να βάλεις με την παλάμη
στον άλλο τίποτα στο μυαλό.

Επίσης να έχεις υπόψιν σου το εξής πολύ σημαντικό που είναι ιδιαίτερα
αλήθεια σε μεγάλες ηλικίες. Αν κάποιος μαθαίνει μηχανικά χρήση windows και
δεν έχει καμία όρεξη να καταλάβει τι γίνεται από κάτω, καλύτερα να μην
ήξερε καν windows ώστε να μάθει στην πρώτη επαφή χρήση Xwindows[1](γιατί
μάλλον δεν μιλάμε για "linux" χρήση τώρα).

[1]Σε αντίθεση με αυτό που ακούγεται συνήθως, η συγκεκριμένη ιδέα
έρχεται σε αντίθεση με την περίπτωση επαγγελματιών και ερασιτεχνών που
ξέρουν ή θέλουν να ξέρουν πως λειτουργεί ένα λειτουργικό σύστημα. Αυτοί
δεν έχει σημασία από που θα αρχίσουν, καλύτερα να ξέρουν όσα περισσότερα
λειτουργικά γίνεται.

-fs