Egkatastash linux sto ANAPHRIA TWRA

Nicholas K. Dionysopoulos nikosdion at yahoo.gr
Mon May 24 11:08:41 EEST 2004

Disability NOW wrote:

>Είμαι νέος χρήστης στο linux. Για την ακρίβεια, έχω να ασχοληθώ με το linux
>από το 1993, όταν πλέον είχα σταματήσει να ασχολούμαι ενεργά με τα BBS.
>
>Θέλω να σας κάνω μία ενδεχομένως και άσχετη ερώτηση: θέλω να αρχίσω να
>ψάχνομαι για το πώς θα γυρίσουν τα μηχανήματα του ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ και του
>www.DISABLED.GR από windows που είναι σήμερα σε linux.
>
>Το ΑΝΑΠΗΡΙΑ ΤΩΡΑ είναι μία κατεξοχήν υποστηρικτική οργάνωση για ανθρώπους με
>αναπηρίες που εάν διαβάσετε το http://www.disabled.gr/profile θα
>διαπιστώσετε πως αντιστοιχεί στη μεγαλύτερη ψηφιακή κοινότητα ανθρώπων με
> [...]
Καλημέρα φίλε.

Το θέμα της επιλογής διανομής συνήθως καταλήγει εδώ μέσα σε χάος, μιας
και ο καθένας προτείνει την δική του "αγαπημένη" διανομή. Σαν αισθητική
και ευκολία εγκατάστασης και διαχείρισης συνιστώ - από προσωπική
εμπειρία - το Mandrake Linux ή το SuSE ή ίσως ένα εκ των Fedora /
Redhat. Αν θέλεις κάτι πιο προχωρημένο σε δυνατότητες βάλε Debian. Εγώ
χρησιμοποιώ Mandrake και βλέπω ότι είναι πολύ εύκολο στη χρήση. Για να
πάρεις μια γεύση από το πως μοιάζει το Mandrake, κατέβασε το
MandrakeMove (απ' το http://www.mandrakelinux.com), είναι ένα Live CD,
δηλαδή τρέχει το λειτουργικό μέσα από ένα CD-ROM, χωρίς εγκατάσταση στο
δίσκο σου.

Για το dual boot (ταυτόχρονο boot σε XP και Linux) δεν χρειάζεται να
κάνεις τίποτα. Όλες οι νέες διανομές καταλαβαίνουν αυτόματα ότι έχεις 2
λειτουργικά και εγκαθιστούν μόνες του τον boot loader (συνήθως lilo ή
grub) με τις κατάλληλες παραμέτρους, οπότε σου εμφανίζεται ένα μενού
επιλογής λειτουργικού στην εκκίνηση του υπολογιστή.

Όσων αφορά την επόμενη ερώτησή σου, οι απόψεις διίστανται και εξαρτάται
από το τι ακριβώς θες να κάνεις. Αν π.χ. σε ενδιαφέρει να κρατήσεις τις
ρυθμίσεις κάθε χρήστη, αρκεί να βάλεις το /home σε ξεχωριστό partition.
Αν θες να κρατάς software που κάνεις μόνος σου compile, πρέπει και το
/usr/local και το /opt να είναι σε άλλο partition. Αν θες να κρατάς
ρυθμίσεις και αρχεία από mail servers, web servers κλπ πρέπει να έχεις
σε ξεχωριστό partition τουλάχιστον το /var και πιθανώς το /etc. Κατά την
ταπεινή μου γνώμη, σε desktop μηχάνημα αρκεί να έχεις το /home σε
ξεχωριστό partition και σε server μηχάνημα το /var σε ξεχωριστό partition.

Τα αρχεία της λίστας θα τα βρεις στο
http://search.hellug.gr/?ul=lists.hellug.gr%2Fpipermail%2Flinux-greek-users%2F

Καλή τύχη και όπου χρειαστείς βοήθεια, εδώ είμαστε!

Νίκος Διονυσόπουλος
Dipl.-Ing. Μηχανολόγος Μηχανικός