Linux-greek-users Digest, Vol 13, Issue 17

Thanos Kyritsis djart at linux.gr
Wed May 19 21:43:54 EEST 2004

On Wednesday 19 May 2004 17:28, Vasilis Vasaitis wrote:
> [...]

Χεχ, το 1 το έφαγες λάχανο, σαν να μην υπήρχε ;>

>   Κι αν εγώ έχω βάλει τον Apache από source (γιατί μπορώ να το κάνω,
> μη ξεχνιόμαστε), κάνω ακριβώς το ίδιο, οπότε εδώ δεν καταλήγουμε
> πουθενά.

Αν όμως ήθελες να βάλεις την sendmail από sources, θα είχες πρόβλημα.
Διότι το virtual πακέτο mail-transfer-agent που είναι dependency για
πολλά άλλα πακέτα ικανοποιείται μόνο αν βάλεις postfix, exim, ή
sendmail (κλπ) από το pool. Άρα ναι, εκεί ανακαλύπτετε τεχνικές του να
"κοροϊδεύετε" το ίδιο σας το σύστημα με null virtual packages.

>   Μα εξαρχής αναφέρομαι στο stable, πρώτον επειδή σε τέτοιες
> περιπτώσεις (production μηχανήματα) είναι το μόνο που θα ήθελες να

Ε, αυτό είναι ελεεινό.
Μόνο οι Debianάδες στήνουν στα μηχανήματά τους openssh 3.5 με backported
τα security fixes από το 3.8.1

Production μηχανήματα μπορείς να έχεις (και μερικές φορές επιβάλλεται)
με πρόσφατα πακέτα. Όταν λοιπόν ο κακόμοιρος απαιτήσεις λίγα εξτρά
ζουμερά features σε σχέση με τα αρχαιολογικά πακέτα του stable, εκεί
την έκατσες γιατί χάνεις την εγγύηση του security.

> χρησιμοποιείς, και δεύτερο επειδή το testing/unstable δεν έχει καν
> νόημα να τα βάζουμε στη συζήτηση, γιατί απλά είναι άλλη κλάση στο όλο
> θέμα διανομής.

Εντάξει, το ξέρουμε ότι έχετε άλλη διανομή για τα production μηχανήματα
και άλλη διανομή για τα desktop σας. Έχετε και μία τρίτη διανομή (το
κακόμοιρο το sarge) που δεν εμπίπτει σε καμμία από τις δύο κατηγορίες.

Αυτό λέμε τόσην ώρα, το Slackware είναι σταθερό, σοβαρό, ασφαλές,
γρήγορο, συμμαζεμένο και ευέλικτο με ελευθερίες επιλογών και κινήσεων,
χωρίς πολλά πολλά φρου φρου, χωρίς άχρηστη πληθωρική "σαβούρα" πακέτων
(όπως π.χ. το SuSE) και  χωρίς να χρειάζεται να ασχολείσαι με
αρχαιολογικά πακέτα ώστε να καλύψεις τα κενά ασφαλείας.

Επίσης, υπάρχει το γνωστό και μη εξαιρετέο Slackware-current, που σου
παρέχει ακριβώς αυτό που λές παρακάτω και νομίζεις πως είναι exclusive
προνόμιο:

> Εγώ π.χ. τρέχω unstable και έχω συνέχεια ενημερωμένο
> το σύστημά μου, στις περισσότερες διανομές αυτό είναι άπιαστο όνειρο
> (χωρίς να τρως τη μισή ζωή σου σε compile).

Σύν το γεγονός ότι το -current εξασφαλίζει το security που δεν σου
υπόσχεται το debian unstable.

http://www.slackware.com/changelog/current.php?cpu=i386

Επίσης, υπάρχουν tools όπως το swaret ώστε να κάνουν περίπου αυτό που
κάνει και το apt-get: Ενημέρωση των διαθέσιμων πακέτων από κάποιο
mirror και άμεση αναβάθμιση.

>   ... ή να τον κάνουμε compile, όπως είπα παραπάνω. Γενικά δε λες
> τίποτα καινούριο, μου λες τόση ώρα τα γνωστά, ότι βάζεις Slackware
> επειδή γουστάρεις να τα κάνεις όλα με το χέρι. Ε, και με το Debian
> μπορείς να το κάνεις αυτό, αλλά συγχρόνως να έχεις καλύτερη
> υποστήριξη για αυτά που *δεν* κάνεις με το χέρι. Προσπάθησε καλύτερα.
> ;^)

Κοίτα, εγώ δεν έχω το κόλλημα να παραδεχθώ πως το Debian προφανώς και
είναι καλύτερο από τα Mandrake/SuSE/Redhat-like συστήματα (εξάλλου το
χρησιμοποιώ).
Απλώς βλέπω κάποια μειονεκτήματα που θα σήκωναν βελτίωση.

Αλλά σίγουρα το Slackware εξακολουθεί να παραμένει πιο λιτό και πιο
ανοιχτό σε επεμβάσεις και ρυθμίσεις με το να μην πολυεπεμβαίνει εκεί
που δεν το σπέρνουν ;> Αυτό είναι που μου άρεσε από την αρχή και
εξακολουθώ να το απολαμβάνω.

--
Kyritsis Athanasios <djart at linux.gr>
Studying Electrical & Computer Engineering