Linux-greek-users Digest, Vol 13, Issue 17

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Thu May 20 00:57:44 EEST 2004

On Wed, May 19, 2004 at 09:43:54PM +0300, Thanos Kyritsis wrote:

> Χεχ, το 1 το έφαγες λάχανο, σαν να μην υπήρχε ;>

  Ερμ, αυτό είναι που λέμε «κόβουμε και κανα quote». Δε διαφωνούσα,
δεν είχα τίποτα να προσθέσω, όποιος ήθελε να το διαβάσει το διάβασε
όταν το έγραψες· ε έφυγε.

> Αν όμως ήθελες να βάλεις την sendmail από sources, θα είχες πρόβλημα.
> Διότι το virtual πακέτο mail-transfer-agent που είναι dependency για
> πολλά άλλα πακέτα ικανοποιείται μόνο αν βάλεις postfix, exim, ή
> sendmail (κλπ) από το pool. Άρα ναι, εκεί ανακαλύπτετε τεχνικές του να
> "κοροϊδεύετε" το ίδιο σας το σύστημα με null virtual packages.

  Ναι ΟΚ, υπάρχουν μερικά πράγματα πολύ κεντρικά στο σύστημα, που δε
σε παίρνει να μη τα έχεις από πακέτα. Ο MTA είναι ένα από αυτά, όπως
επίσης και οτιδήποτε έχει προτεραιότητα "Required". Επειδή ακριβώς η
διανομή είναι ένα δεμένο σύνολο, και όχι ένα μάτσο ξέμπαρκα πακέτα,
κάποια πράγματα πρέπει να υπάρχουν "the Debian way". Αν λοιπόν για
οποιονδήποτε λόγο θέλεις να τα περνάς από source ντε και καλά, τότε το
Debian δεν είναι για σένα.

  Π.χ. είναι ένας φίλος μου που κατά καιρούς βάζει με το χέρι μέχρι
και την glibc. Ε, είναι από τους λίγους που δεν έχω καταφέρει να πείσω
να βάλει Debian, το γιατί είναι προφανές νομίζω. :^)

> Ε, αυτό είναι ελεεινό.
> Μόνο οι Debianάδες στήνουν στα μηχανήματά τους openssh 3.5 με backported
> τα security fixes από το 3.8.1

  Ε, συγγνώμη αλλά διαφωνώ κάθετα. Σε ένα μηχάνημα που δουλεύει καλά,
το τελευταίο που θέλεις είναι ξαφνικά, λόγω μιας τρύπας, να χρειάζεται
να βάλεις μια ολοκαίνουρια έκδοση ενός προγράμματος, που μπορεί να σου
διαταράξει ολόκληρο το σύστημα. Γι' αυτό κιόλας όταν η Redhat
ανακοίνωσε ότι στο Fedora δε θα υπάρχουν πια backports (θα βγαίνουν
απλά οι νέες εκδόσεις) ξεσηκώθηκε το σύμπαν.

> Production μηχανήματα μπορείς να έχεις (και μερικές φορές επιβάλλεται)
> με πρόσφατα πακέτα. Όταν λοιπόν ο κακόμοιρος απαιτήσεις λίγα εξτρά
> ζουμερά features σε σχέση με τα αρχαιολογικά πακέτα του stable, εκεί
> την έκατσες γιατί χάνεις την εγγύηση του security.

  Μπα, το αδικείς το unstable εδώ. Οι καινούριες εκδόσεις πακέτων που
περιλαμβάνουν διορθώσεις ασφαλείας τείνουν να μπαίνουν *πολύ* γρήγορα.

> Εντάξει, το ξέρουμε ότι έχετε άλλη διανομή για τα production μηχανήματα
> και άλλη διανομή για τα desktop σας. Έχετε και μία τρίτη διανομή (το
> κακόμοιρο το sarge) που δεν εμπίπτει σε καμμία από τις δύο κατηγορίες.

  Μπα, αντιθέτως ανήκει και στις δύο κατηγορίες IMHO (δε το λέω
θεωρητικά αυτό, αλλά με βάση το πώς το χρησιμοποιώ σε διάφορα
μηχανήματα), αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία και όχι επί του
παρόντος.

> Αυτό λέμε τόσην ώρα, το Slackware είναι σταθερό, σοβαρό, ασφαλές,
> γρήγορο, συμμαζεμένο και ευέλικτο με ελευθερίες επιλογών και κινήσεων,
> χωρίς πολλά πολλά φρου φρου, χωρίς άχρηστη πληθωρική "σαβούρα" πακέτων
> (όπως π.χ. το SuSE) και  χωρίς να χρειάζεται να ασχολείσαι με
> αρχαιολογικά πακέτα ώστε να καλύψεις τα κενά ασφαλείας.

  Επειδή αναφέρθηκε ξανά, δε μπορώ να καταλάβω γιατί κάποιοι βλέπουν
τα πολλά πακέτα του Debian ως μειονέκτημα. Άλλωστε, αντίθετα με το
SuSE που αναφέρεις, δε σε αναγκάζει να τα βάλεις αν δε θέλεις. Το
βασικό σύστημα έχεις δει πόσο μικρό είναι;

  Για τα περί ασφαλείας προφανώς υπάρχει χάσμα αντίληψης εδώ.

> Σύν το γεγονός ότι το -current εξασφαλίζει το security που δεν σου
> υπόσχεται το debian unstable.
>
> http://www.slackware.com/changelog/current.php?cpu=i386

  Μπορεί να μην υπάρχει υπόσχεση, αλλά σχεδόν όλα τα security
advisories (> 90%) του Debian σημειώνουν ότι υπάρχει ήδη πακέτο στο
unstable (καινούρια έκδοση, όπως σ' αρέσει) που διορθώνει το πρόβλημα.
Το σημειώνω αυτό επειδή το κάνεις να ακούγεται λες και σε αφήνει
ξεκρέμαστο το unstable.

> Επίσης, υπάρχουν tools όπως το swaret ώστε να κάνουν περίπου αυτό που
> κάνει και το apt-get: Ενημέρωση των διαθέσιμων πακέτων από κάποιο
> mirror και άμεση αναβάθμιση.

  Ενδιαφέρον, έριξα μια ματιά στο swaret.org. Βλέπω έχει και
dependencies. Άρα κάνει βήματα και το Slackware για να γίνει
ανθρώπινο, για δες.

> Κοίτα, εγώ δεν έχω το κόλλημα να παραδεχθώ πως το Debian προφανώς και
> είναι καλύτερο από τα Mandrake/SuSE/Redhat-like συστήματα (εξάλλου το
> χρησιμοποιώ).
> Απλώς βλέπω κάποια μειονεκτήματα που θα σήκωναν βελτίωση.

  Μωρέ κι εγώ από μέσα βλέπω πολλά μειονεκτήματα, απλά οι διαφορές με
το Slackware δεν είναι μέσα σε αυτά. :-p

> Αλλά σίγουρα το Slackware εξακολουθεί να παραμένει πιο λιτό και πιο
> ανοιχτό σε επεμβάσεις και ρυθμίσεις με το να μην πολυεπεμβαίνει εκεί
> που δεν το σπέρνουν ;> Αυτό είναι που μου άρεσε από την αρχή και
> εξακολουθώ να το απολαμβάνω.

  Πιο λιτό δεν είναι, δεν καταλαβαίνω πώς προέκυψε αυτό από το πουθενά
στα συμπεράσματα. Το ότι σ' αφήνει να το πειράξεις περισσότερο, να το
πάρεις Slackware και να καταλήξει KyritsisOS, είναι δεκτό και θεμιτό.
Ωραία, άρα κάναμε μια άλφα πρόοδο. Βέβαια κι αυτό τελικά στην
κατηγορία του «μ' αρέσει να τα κάνω όλα με το χέρι» εμπίπτει, αλλά δε
βαριέσαι. ;^)

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."