Linux-greek-users Digest, Vol 13, Issue 17

Vasilis Vasaitis vvas at hal.csd.auth.gr
Wed May 19 17:28:47 EEST 2004

On Wed, May 19, 2004 at 12:12:34PM +0300, DJ Art wrote:

> 2) Αν τον είχα ήδη βάλει στο /usr/local επειδή μου αρέσει και δεν
> φοβάμαι να κάνω compile τις κρίσιμες υπηρεσίες που τρέχει ένα μηχάνημα,
> τότε κάνω το ίδιο πράγμα χωρίς κόμπλεξ και ενδοιασμούς μήπως και ξεφύγω
> από τον κύκλο του ίδιου μου του μηχανήματος ή μήπως σπάσω κάποιο χαζό
> dependency και μου μείνει το υπόλοιπο σύστημα στο χέρι.

  Κι αν εγώ έχω βάλει τον Apache από source (γιατί μπορώ να το κάνω,
μη ξεχνιόμαστε), κάνω ακριβώς το ίδιο, οπότε εδώ δεν καταλήγουμε
πουθενά.

> Πάντως, αυτό που περιγράφεις παραπάνω για το Debian είναι η μισή
> αλήθεια. Η άλλη μισή λέει το εξής:
>
> apt-get install για να κλείσεις την τρύπα του apache θα κάνεις με 100%
> σιγουριά ΜΟΝΟ στο stable. Στο testing και στο unstable είσαι
> ξεκρέμαστος. Το λέει και στο Debian-FAQ αυτό.
>
> Τί γίνεται αν τρέχεις testing και σκάσει μια τρύπα στον Apache και
> αργούν να βγάλουν το πακέτο ? (ως συνήθως, εξάλλου)

  Μα εξαρχής αναφέρομαι στο stable, πρώτον επειδή σε τέτοιες
περιπτώσεις (production μηχανήματα) είναι το μόνο που θα ήθελες να
χρησιμοποιείς, και δεύτερο επειδή το testing/unstable δεν έχει καν
νόημα να τα βάζουμε στη συζήτηση, γιατί απλά είναι άλλη κλάση στο όλο
θέμα διανομής. Εγώ π.χ. τρέχω unstable και έχω συνέχεια ενημερωμένο το
σύστημά μου, στις περισσότερες διανομές αυτό είναι άπιαστο όνειρο
(χωρίς να τρως τη μισή ζωή σου σε compile).

> Μα αυτό είναι το θέμα. Έχεις πραγματική επιλογή. Στο Debian δεν το
> κάνεις αυτό γιατί θα μείνεις ξεκρέμαστος από το υπόλοιπο σύστημα έτσι
> και τολμήσεις να μη βάλεις κάτι από το pool.
> Και θα μου πείς τώρα για το apt-get source, οπότε θα σου απαντήσω πως
> και πάλι δεν έχεις την ελευθερία του να βάλεις μια διαφορετική έκδοση
> από αυτή που έχεις στο pool.
>
> Για να μην αναφερθώ και στις "πληγές" του Debian. Ω, ναι, το Debian έχει
> τα πάντα στο pool, εκτός από τον mplayer, εκτός από τα καινούρια X, για
> να μπεί το gnome 2.6 στο pool τους βγήκε η Παναγία, τώρα θα ξεκινήσουν
> [...]

  Τον mplayer τον έχω από source προσωπικά, όπως και τον πυρήνα. Και
γενικά το ίδιο μπορώ να κάνω με οτιδήποτε, απλά μετά θα πρέπει να
περνάω και όσα το χρειάζονται επίσης από source... όπως και σε όλες
τις άλλες διανομές.

> Χεχ, σε αυτό το σημείο το Gentoo είναι η αλήθεια πως σας ξεπερνάει
> πλέον ;)

  Πιθανώς, αλλά εγώ δεν έχω τίποτα εναντίον του Gentoo, για το
Slackware μιλάμε υποτίθεται, ξεμένεις από ιδέες; :-p

> Οπότε ναι, οι Slackwarικοί επιλέγουν να κάνουν κάποια πράγματα compile,
> εσείς όμως επιλέγετε να βάζετε στο sources.list σας ένα ξεκάρφωτο
> untrusted path μόνο και μόνο για τον mplayer ;)

  ... ή να τον κάνουμε compile, όπως είπα παραπάνω. Γενικά δε λες
τίποτα καινούριο, μου λες τόση ώρα τα γνωστά, ότι βάζεις Slackware
επειδή γουστάρεις να τα κάνεις όλα με το χέρι. Ε, και με το Debian
μπορείς να το κάνεις αυτό, αλλά συγχρόνως να έχεις καλύτερη υποστήριξη
για αυτά που *δεν* κάνεις με το χέρι. Προσπάθησε καλύτερα. ;^)

--
Vasilis Vasaitis
"A man is well or woe as he thinks himself so."