Einai ontos etsi/??

Giorgos Keramidas keramida at ceid.upatras.gr
Sun Jul 4 00:14:27 EEST 2004

On 2004-07-03 23:51, Mario Saturno <blade at teilam.gr> wrote:

> Auto den to proseja, kati allo pou proseja omws einai oti vazei sto
> idio epipedo ta applications pou yparxoune gia linux me auta pou
> yparxonue gia freebsd. Mia volta apo freshmeat that mas pisi oti den
> einai akrivws etsi.

Στο freshmeat.net δεν θα βρεις πολλά προγράμματα που να τρέχουν σε Linux και
να μην τρέχουν σε οποιοδήποτε UNIX σύστημα με λίγο έως καθόλου πείραγμα.
Επειδή δε η μεγάλη πλειοψηφία των προγραμμάτων που διανέμονται μέσω freshmeat
είναι open source, είναι πανεύκολο να γίνει port οτιδήποτε δεν δουλεύει ήδη
και σε BSD -- εκτός, φυσικά, από αυτά που είναι τόσο εξαρτημένα από interfaces
του Linux πυρήνα που το porting απαιτεί μεγάλης κλίμακας προσπάθεια και πάρα
πολλές ανθρωπο-ώρες, ακόμη και ξαναγράψιμο από το μηδέν.

Πρόσφατα (πριν δυο μέρες) μετέφερα σε BSD μια βιβλιοθήκη της εταιρείας που
δουλεύω, η οποία ήταν αρχικά γραμμένη για Linux και Solaris μόνο.  Αν
εξαιρέσεις αλλαγές που έκανα επειδή ο κώδικας όντως ήταν με αρκετά unportable
τρόπο γραμμένος (και δεν εννοώ τα inline GCC asm μέρη του), δεν ήταν ιδιαίτερα
δύσκολο το porting.  Μόνο αλλαγές που ήταν καθαρά ANSI-C pedantic και
Makefiles που να λειτουργούν με το BSD make κι όχι με το automake, autoconf
[και ότι άλλο είχε το αρχικό source] έγραψα βασικά.

Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι ότι όντως ένα πρόγραμμα που έχει γραφτεί
αρχικά για ένα UNIX (συνήθως) δεν είναι δραματικά δύσκολο να παίξει σε
οποιοδήποτε άλλο UNIX σύστημα.