Einai ontos etsi/??

Mario Saturno blade at teilam.gr
Mon Jul 5 14:59:31 EEST 2004

Giorgos Keramidas wrote:

> Στο freshmeat.net δεν θα βρεις πολλά προγράμματα που να τρέχουν σε Linux και
> να μην τρέχουν σε οποιοδήποτε UNIX σύστημα με λίγο έως καθόλου πείραγμα.
> Επειδή δε η μεγάλη πλειοψηφία των προγραμμάτων που διανέμονται μέσω freshmeat
> είναι open source, είναι πανεύκολο να γίνει port οτιδήποτε δεν δουλεύει ήδη
> και σε BSD -- εκτός, φυσικά, από αυτά που είναι τόσο εξαρτημένα από interfaces
> του Linux πυρήνα που το porting απαιτεί μεγάλης κλίμακας προσπάθεια και πάρα
> πολλές ανθρωπο-ώρες, ακόμη και ξαναγράψιμο από το μηδέν.

αυτό δεν λέει και πολλά, αν πρέπει να κάνω το port κάθε προγράμματος που
χρειάζομαι [...]

> Πρόσφατα (πριν δυο μέρες) μετέφερα σε BSD μια βιβλιοθήκη της εταιρείας που
> δουλεύω, η οποία ήταν αρχικά γραμμένη για Linux και Solaris μόνο.  Αν
> εξαιρέσεις αλλαγές που έκανα επειδή ο κώδικας όντως ήταν με αρκετά unportable
> τρόπο γραμμένος (και δεν εννοώ τα inline GCC asm μέρη του), δεν ήταν ιδιαίτερα
> δύσκολο το porting.  Μόνο αλλαγές που ήταν καθαρά ANSI-C pedantic και
> Makefiles που να λειτουργούν με το BSD make κι όχι με το automake, autoconf
> [και ότι άλλο είχε το αρχικό source] έγραψα βασικά.

Εγώ δεν μπορώ/θέλω να το κάνω, τι θα κάνω? Θα αλάξω λειτουργικό μέχρι να
γίνω unix developer σωστά?

> Αυτό που θέλω να καταλήξω είναι ότι όντως ένα πρόγραμμα που έχει γραφτεί
> αρχικά για ένα UNIX (συνήθως) δεν είναι δραματικά δύσκολο να παίξει σε
> οποιοδήποτε άλλο UNIX σύστημα.

Όχι, δραμάτικα δύσκολο μπορεί να γίνει σε κάποιες περιπτώσεις. Το
πρόβλημα είναι οτι εσύ κρίνεις κατ´ιδίαν, και βάζεις τον μέσω user
στο ίδιο επίπεδο με τους developers, δεν είναι ακριβώς έτσι τα πράγματα
και δεν υπάρχει λόγος να γίνουν imho.