Remote Access

Βασιλειου Σπυρος info at wirenet.gr
Thu Feb 12 22:52:57 EET 2004

> Έχουμε το παρακάτω σενάριο
> 1) 5 PC, ανεξάρτητα από λειτουργικό. Με ένα switch είναι όλα συνδεδεμένα
> μεταξύ τους. Θέλουμε να πάρουμε μια DSL STATIP IP, οπότε βάζουμε
> σε ένα pc
> και μια δεύτερη κάρτα δικτύου και το κάνουμε router, συνδέοντας
> επάνω του το
> dsl modem, και όλα τα άλλα pc το βλέπουν σαν gateway. Το ερώτημα.
> Από κάποιο
> άλλο pc εκτός δικτύου, μέσω ssh και εφόσον έχουμε static ip μπορούμε να
> συνδεθούμε στον router.Μπορούμε όμως να συνδεθούμε στα άλλα 4 pc?

Λαθος! Το μονο που θες ειναι να συνδεσεις ολα τα συστηματα και το
router/modem
(μιλαω για Intracom Jetspeed 500) στο ιδιο switch (θες 5+1 πορτες)
Το Modem/router εχει την στατικη ΙΡ, τα συστηματα εχουν ΙΡ της μορφης
192.168.1.χχχ
ή αφηνεις το Modem/router με το DHCP που εχει να βαζει τα απαραιτητα.
Ετσι ολα τα συστηματα βλεπουν το modem/router, ολα τα συστηματα ειναι
ασφαλισμενα
αν κατεβασεις το τελευταιο firmware και ανεβασεις το firewall που εχει.
Απλη, γρηγορη και ευκολη λυση.
Τωρα το reverse που ζητας το οργανωνεις μεσω του firewall κανοντας
forwarding
καποια πορτα προς τα μεσα. Μπορεις βαζοντας διαφορετικες πορτες εκτος του 22
στα αλλα συστηματα να μπαινεις ετσι σε ολα. Πχ στο πρωτο 22 στο δευτερο 1034
στο τριτο 2148 κλπ (να προσεξεις να μην παρεις πορτες απο αλλες υπηρεσιες
και
γινει μπαχαλο!)

> 2) Στο πανεπιστήμιο το pc έχει static ip, και μέσω gateway βγαίνει στο
> internet. Μπορώ π.χ. από το σπίτι μου να συνδεθώ σε αυτό το pc ? H ip που
> έχει, είναι γνωστή μόνο στο δίκτυο του πανεπιστημίου ή αν την κάνω
>  ping από
> το σπίτι μου θα το δεί?

Οι ΙΡ ειναι γνωστες παντου αν και εφοσον επιτρεπεται η προσβαση διαμεσου
καποιου firewall. Πχ στο ΕΜΠ οταν ημουν μπορουσα να κανω ftp στο συστημα
στο εργαστηριο αλλα οχι telnet. Το μονο που μερικες φορες δεν ειναι Public
ειναι η ονοματολογια του domain.

Ελπιζω να βοηθησα.
Περισσοτερες πληροφοριες σε προσωπικο

Φιλικα